4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.12.2012 20:59

Reetuhai2 kirjoitti:Sitte kattoisin kampuran stefat että on ehjiä ja paikallaan.

4T Moottori. Jos ei olisi kunnossa, sylkisi aika reilusti öljyä koneesta ulos. 2T moottoreissa on eri juttu. Mutta tässä tapauksessa olisi kyllä viisain että joku tietävämpi katsoisi sitä laitetta. Samaa mieltä kanssasi että kysyjällä on sen verran hakusessa tekniikka.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 16.12.2012 21:41

Ah, joo. Pääs unohtuu toi eroavaisuus.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut R20+ » 16.12.2012 22:34

Retroilija kirjoitti:On se ny perkele. Laitoin truutasta pensaa suoraan kaasariin eikä se kyl lähe. Starttimoottori pyörii mahottoman hitaasti ku on pakkasta ja tuskin akkukaa tykkää ku sitä nui paljo o startattu. Kipinää tulee. Jos pistäis akun latauksee yön yli?

Kokeile kiksillä. Itelläkin startti ei oikein kunnolla käynnisty pakkasessa jos sitä on pidetty käyttämättömänä pitkiä aikoja. Kiksillä se onnistunee, mut jos ei ole pitkään ollut kiksillä käynnistänyt, niin saa kyl polkeakkin..
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 17.12.2012 16:54

rolle1 kirjoitti:Vehje on muutenki nii arvoton että sama ostaa uus nii tulee halvemmaks. Ostan jos en saa tuota nyt pelaamaan mutta etkö pysty mitään ohjeita antamaan?

Suosittelen vaihtaan merkkiä ihan kokonaan jos on peukalo keskellä kämmentä, sillä näiden kiinan vehkeiden kans kyllä perustaidot olis ihan syytä olla hallussa. Eli lyö hieman enemmän rahaa tiskiin ja osta joku laatumerkki niin pääset paljon helpommalla. Vaihtoehtosesti toki opettelet korjaamaan, mutta jos siihen ei ole kiinnostusta niin ei kannata yrittääkään.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
samur55_2011
Liittynyt:
22.5.2011 14:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut samur55_2011 » 19.12.2012 22:46

Mistäs löytyisi baotian milansportin sähkökaavio, ku en löytäny googlesta? :(
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 20.12.2012 0:02

http://jm-racing.fi/

Tuolta alempaa löydät käyttäjän käsikirjat, etit niistä mikä on sun malli (vaikka samat sähköt varmasti kaikissa on) ja sen käsikirjan viimesellä sivulla on sähkökaavio.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
samur55_2011
Liittynyt:
22.5.2011 14:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut samur55_2011 » 20.12.2012 8:41

löysin kaavion, kiitti avusta :)
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.12.2012 16:51

Ny laitto mekaanikko dellun kuntoon. Jumanperkele se kiihtyvyys ja ne imuäänet :D
Äänet varmaan tuplaantuu ku pistää täyskaasulle, mummelit kyylää ku päästän suojatien yli ja sit niin vitunmoiset murinat ku lähen liikkeelle :lol:
Sais vielä talvirenkaat alle ni ei tarvis pelätä jarruttaa, kulkee tasasella 60 omaan lasiin :seko:
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 21.12.2012 17:31

Imuäänet kaksinkertastu kun kaasarin vaihto? Anteeks, mutta mitähä helvettiä se on tehny. Onkohan ilmanputsari kunnolla kiinni nimittäin ikinä ennen en oo tollastakaa väitettä kuullu.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.12.2012 18:22

Tossa on siis Piper ny kiinni. :D
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut R20+ » 21.12.2012 20:04

oho, eli on mahdollista pistää dellu shoguniin, nyt itsekin pitäs pistää :) mitä siis kauppakoriin pitäisi mukaan pistää? :lol: huomasin tuossa tiellä ajellessa et kyl pystyy pakkasella ajaa sil kiinakaasaril, tykkää sammuttaa välillä jos ei osaa jotenkin käyttää sitä kaasua, noh kyl mieluummin se dellu :D
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.12.2012 21:16

Ostat vaan kaasarin ja haluumas suodattimen ja vaijerinipan.
Ensin irrotat ilmanputsarin ja lokasuojan. Kaasarista vaijeri, pensaletku ja ryyppy irti, kaasari irti imukaulasta. Irrotat imukaulan ja uudesta kaasarista klemmarin. Uus kaasari imukaulaan, putsari ja imukaula kiinni.
Mekaanikko sano et sen tarvi tehä sinne sisään joku holkki, en tiiä mitä tarkotti, voin kysyy jos et hokaa ite. :s

Sitten siihen sisälokariin teet reiän putsarille jos käytät Piperia tai muuta isoa filsua.
Repäset kaasuvaijerista sen messinkisen mutkan pois ja nipan. Ite tein näin että kaveri puristi kaasarin kantta, jousta ja luistia kasaan ku laitoin ruuvinipan kiinni.
Mun piti porata sen reikää isommaks että vaijeri mahtuu läpi ja päästä semmonen ohuempi pätkä pois että mahtuu sopivasti luistin alapintaan. Kun laitat nippaa kiinni ni laita neulan pään kohdalle ku jousi on kokonaan kasassa ni sen saa kaasukahvasta ja kaasarin kannesta säädettyy loput sopivaks.

Muista laittaa kans se kuminen letkunpätkä joka siihen kanteen tulee, muuten kaasuvaijeri hinkaa säätöpulttia vasten. Lyhennä pensaletkua sen verran että se menee mukavasti alamäkeen koko matkan. Sitten ei muuta kun sisäloksu paikallee, kohokammio täyteen pensaa, tyhjäkäynti säätöihin ja baanalle. :D
Suosittelen kans laittamaa sisälokarin kylkeen reikäporalla reiän että pääsee säätämään purkamatta mitään. Älä pistä heti liikkeelle lähtiessä kaasua täysille kun ei sitä kiihdytyspumppua ole, sammuu. Ne imuäänet on kyllä jotain niin parasta, taidampa laittaa videon huomenna. c:
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 21.12.2012 22:13

Mankin imukaulallakin voi onnistua lortto shoguniin.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.12.2012 22:35

Ei onnistu, oon koittanu.
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut R20+ » 22.12.2012 16:40

kaasariin holkki? joo en taida tajuta, kiitän jos viitsit kysyä. huh, kattava ohje :) :) kiitos viel

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista