4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.12.2012 4:54

Ootkos koittanu laittaa uutta tulppaa, auttaako? Kerran kävi Stalkkerin kanssa noin, tulppa pyöri itestään irti. Varaosaliikkeessä kun hain uutta tulppaa ni kerroin ton ja ne sitte sanoki että jos on vanha, moneen kertaan irrottettu ja kiinnitetty tulppa niin saattaa tehä tolleen, koska se tiiviste/kiristäjärengas on jo niin kulahtanu ettei se sitte pidä sitä paikallaan ja tulppa lähtee pyörii.

(Kuulemma oli tällä myyjälläki joskus lähteny nuorena NäSäRistä tulppa ku oli ajanu motarilla :D )
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut ramba__ » 28.12.2012 16:18

Ei noilla normaaleilla mopon mukana tulevilla tulppa-avaimilla saa edes kerran avattua tulppaa tarpeeksi tiukalle jottei vuotaisi välistä. Saatikka auki.. :s

Kunnon räikkä käteen ja tulppa kiinni, ei kannata paskoa kierteitä. Tumpelo saa helposti ne rikki.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 28.12.2012 16:53

Mä en saanu tehtaalta tullutta tulppaa edes kunnollisel avaimel irti :lol:
Täyty laittaa putki sen kahvaan että sai tarpeeks vipuvoimaa.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 28.12.2012 17:16

Viikon vanha tulppa että ei pitäisi siitä olla kiinni. Fute vaan tahtoo välillä käydä tyhjää sellaisella kierrosluvulla että tärisee koko mopo.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 20.1.2013 0:49

Tuli tos mielee ku laittelin kaasaria että mikä se letku on joka menee vakioilmanputsarissa siihen alkuputkeen? Ny on piperi että tekeekö huonoo koneelle ku son paljaana?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 20.1.2013 2:09

Jos kyseinen letku menee ilmanputsarista pakoputken alkukäyrään, kyseessä on katalysaattorin hapetusjärjestelmä jonka tehtävänä on syöttää putkeen lisää ilmaa. Ilmassa oleva happi tehostaa katalysaattorin toimintaa ja vähentää päästöjä. Ei vaikuta moottorin toimintaan mitenkään.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 20.1.2013 14:11

Mikäpä agilityssä on ku käytin konneen auki, nyt sen kasasin ja hyvin lähteee käyntii. Ainutt onglema on se ettei kierrä paljoa paskaakaan. Mikä vois olla vikana? Öljyt oli ainaki aika jäykät, vaikuttaako? Pysyy tyhjäkäynnillä vaikka mailman loppuun asti.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 20.1.2013 14:32

Mites venojen säädöt?
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 21.1.2013 14:13

Säädin ajoituksia, nyt kiertää maksimin ilman hihnaa.. Mikäpä vois olla kymcossa ku ei hihnaa kirraa? Voiko olla ku kasasin kytkimen cpi:n ja kymcon kytkimestä? alkuperäinen kytin hajosi.. Eli nyt jää se remmi vaan etupäähän variaattoria jumittaan eli ei pyöri, sitten remmi on ylhäältä tiukalla ja alhaalta löysä, ja kone ei jaksa pyörittää..
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 25.1.2013 17:33

Se tunne kun on helvetisti imuvuotoja, vie korjattavaks ja mopo kulkee huonommin jälkeenpäin. Röpöttää täyskaasulla ja kulkee ehkä 35. :s
Onkos tuossa nyt liian iso suutin tai neula liika korkeella?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 25.1.2013 21:54

Liian iso suutin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
ToMmbA
Pyörä:
Tunturi tiger aqua -89 ja baotian bt49qt-7
Liittynyt:
8.1.2013 17:06
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut ToMmbA » 26.1.2013 16:09

omassa baotian bt49qt-7.ssa oli valmiiksi liian iso pääsuutin, ja kun vaihtoi 76.sta 61.een alkoi käydä tyhjällä paremmin, kierrokset ei vaeltele, ja käynnistyy paremmin, jos jollain teistä samaa ongelmaa, että hieman huono käyntiinlähtö, kaasua painaessa pieni mietintätuokio koneella ja kierrosten vaeltelu, koittakaa hieman pienempää suutinta.. :)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.1.2013 16:25

Mahtaa olla ahdistava ilmanputsari kun noin pienen suuttimen vaatii. :s
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 26.1.2013 16:46

Mahtaa olla joo ilmansuodatin märkä tai muuten vaan tukossa, kinkki-imurin vakiosuutinkin kuiten se 79-85 kokoa.
_KastikE_
Pyörä:
Gilera SMT -10
Liittynyt:
11.9.2011 22:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut _KastikE_ » 27.1.2013 14:25

Tarviis apuja oman helkaman kanssa. Eli 90cc big bore, isovenakansi ja 24mm kaasutin. ei toimi 24mm kaasuttimella, vaan ainoastaan 18.5mm eli vakio kaasuttimella, tai oikeastaan lähtee ainoostaan käyntiin, eli kun antaa kaasua niin kierrokset jää todella alas eikä nouse ylös eikä kierrosnopeus riitä edes vakio kytkinjousille eli liikkeellekkään ei pääse? Apuja kiitos mikä helvetti tätä vaivaa :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista