4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 27.1.2013 14:36

Eri kokosia suuttimia koittanu?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
_KastikE_
Pyörä:
Gilera SMT -10
Liittynyt:
11.9.2011 22:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut _KastikE_ » 27.1.2013 14:54

jep... :s
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 27.1.2013 15:13

Ei siis vaan nosta kierroksia? Booaako, pätkiikö vai onko vaan? Minkäs kokosia suuttimia oot koitellu?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Deeteemann
Pyörä:
Yamaha DT50R, Solifer Export -73
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.9.2010 21:12
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Deeteemann » 29.1.2013 15:26

Nii voikois kymcosta olla kytkin rikki ku hihna paikallaa ei ota kiekkoja, ja ilman hihnaa kierää maximin :x kytkin on ite kasattu cpin ja kymcon kytkimistä..
PA5K4
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
27.12.2010 17:01
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut PA5K4 » 1.2.2013 17:34

Ajattelin laittaa baotianiini mankitype koneissa käytetyn 19mm soikeakurkkuisen "normaalin" kaasarin nykyisen alipaine jutun tilalle. Kaasarin imukaula sopi lähes suoraan kiinni kanteen, ei ongelmia siis siinä. Bensahana täytyy vaihtaa, sopisikohan tämä http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... gory_id=28 suoraan org. hanan kierteisiin? Kaasuvaijeri myös vähän mietityttää, minkä vehkeen vaijeri tuohon voisi sopia? Kahvarungon kiinnitys on pienellä pultilla, ei kierrettä kahvarungossa. Kiinnitys luistiin siis samanlainen kuin tässä. http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... gory_id=58
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 1.2.2013 18:03

Ite ku laitoin Dellun kii ni modasin vaan alkuperäisvaijeria, päästä nippa poies ja ruuvinippa tilalle. Vähä häsläämistä se on aina ku tarvii neulaa säätää mutta muuten pääsee helpommalla.
Kraanasta en tiedä mutta moni on tehny vaan niin että venyttää alipaineraanan paikkaan normia pensaletkua, puristimella kiinni ja letkun väliin tommonen.
http://www.av-motor.fi/tuotteet.html?id=31/570
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 6.2.2013 19:27

Tunturi/Solifer 16mm hana menee suoriltaan futukan tankin kierteisiin, sitten saa oikein varatankinkin :P
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.2.2013 19:53

Jupesetä kirjoitti:Tunturi/Solifer 16mm hana menee suoriltaan futukan tankin kierteisiin, sitten saa oikein varatankinkin :P

-Zone- kirjoitti:Se kierre kannattaa varmistaa. Solifer/tunturin hanan kierre on 16x1.0mm ja esim mulla on tankissa hana 14x1.0 kierteellä.

E: Tuo siis http://www.mc-scatter.com/skootterien-o ... RKLsHp5qFg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 6.2.2013 22:02

Voi vitun kiinalainen. Onkohan noissa imureissa semmosta osaa josta ei olisi useampaa eri vaihtoehtoa?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.2.2013 22:11

Meinasin sanoa että on ja se on ilma renkaissa, mutta taitaa niissäkin olla hajueroja ;)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut riksu26 » 7.2.2013 17:48

Rupesin tossa miettimää, että mikäs se kampiakselin maksimi päittäisvälys on, että millon kannattais alkaa miettimää kampiakselin huoltamista/vaihtamista?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.2.2013 18:17

Eikös se ollut ihan korjausoppaassa mainittu..
Tuolta sivun lopusta saa http://www.jm-racing.fi/index.php

E: Joo. Osa2 sivulta 20 alkaen löytyy kampiakseli.
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 7.2.2013 18:21, muokattu yhteensä 1 kerran
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 7.2.2013 18:20

Fuden kampurahan on siitä kätevä, että sitä ei voi muuta kuin vaihtaa koska laakereiden vaihtaminen on koneistamon hommia = ei kanata. Uusi kampura jossa on petilaakeritkin messissä maksaa vaatimattomat nelisen kymppiä. Päittäisvälyksen arvon löytänet JM-Racingin sivuilla olevasta korjaamokäsikirjasta.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 7.2.2013 22:42

Jep ja niitä kampiakseleitakin on kahta erilaista. Kannattaa purkaa se kone ennen kun tilaa uuden ettei mene lottoamiseksi..
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 7.2.2013 23:25

Erohan on öljypumpun rattaan hammasmäärä. Mutta silti se kampura pitää kaivaa ensin esille että saa laskettua onko 16 vai 22 piikkiä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista