4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut BossMan » 12.2.2013 17:19

Alkaa tuntua että olen liian vanha rassaamaan mopoja..., mutta!

Zoneri, johon vaihdettu:
-uusi kaasari (kiinalainen alipainekaasari, jossa se päällyskoppa muovia)
-bensaletkut, bensansuodatin
-tankki pesty
-tulppa uusi
-imukaula uusi
-imukaula tiivistetty silikonilla
-ilmansuodatin puhdistettu

Tolla setillä mokoman sai jo toimimaan ihan ok, eli käynnistyy sähköllä hyvin/eka polkaisulla hallilämmöstä.

ONGELMA:

Jos ajat mopolla, ja vedät kaasun pohjaan, mopo booaa, lähes sammuu, mutta ei ihan.

Sama ilmenee sekä kuormitettuna että keskijalalla. eli ei kestä kaasua pohjaan.

Muuten on vetoja ja lähtee äkäisesti vaikka itselläkin elopainoa n100kg.

Alkaa kypsyttää mokoma vekotin. Pääsuutin? vai mikä tuossa nyt kanittaa enää?

kiitoksia vastauksista etukäteen 8)
-Chevrolet Cavalier convertible 3.1 V6 automatic 93"
-Honda VFR750F 86"
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 12.2.2013 17:29

Katoppas josko luistin ja kiihdytyspumpun kalvot on ehjät.
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut BossMan » 13.2.2013 12:18

Tuntuisi tosi kummalta että niissä olisi jotain vikaa, koska kaasari on siis upouusi, kaikkineen.

Eihän tuohon kaasariin pidä tulla mitään alipaineletkua mihinkään, nythän siihen siis tulee vain ryypyn sähköt, bensaletku ja kaasuvaijeri :)

Voisiko CDI boksi olla viallinen, ja katkoa sytytyksen liian aikaisin?

Enemmän tuntuisi joltain kaasari jutulta?
-Chevrolet Cavalier convertible 3.1 V6 automatic 93"
-Honda VFR750F 86"
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 13.2.2013 16:49

Katoppas muuten että se kalvo on siellä oikein paikallaan. Siinä on semmonen pikku ura kaasarissa jonne menee kalvon kieleke. Mulla oli kalvo väärin asennettu ja aika samanlaista ongelmaa tuli. Kerkesinki vaihtaa Delluun enneku tajusin :D
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Palezu » 13.2.2013 21:15

Eikö näissä oo se alipainehana niin pitäshän siihen johonkin se alipaineletku tulla että sieltä tankista bensaa tulee. On se alipaineletku kyllä varmaan jossain imukaulassa kiinni jos se kerran kuitenkin käyntiin lähtee kun eihän se edes käynnistyisi jos se letku olisi kokonaan irti, mutta katsoppas onko siinä letkussa sitten reikiä tai onko se huonosti kiinni. Vuoto siinä letkussa aiheuttaa huonoa bensan tuloa. Bensahanaa katsot tankin pohjassa niin siitä lähtee 2 letkua, joista toinen on bensa ja toinen alipaineletku.

Voihan siinä kaasarissa olla pääsuutinkin liian pieni kun näitä kiinanskoottereitahan on niin montaa eri sorttia että ei välttämättä toimi se suutin siinä skootterissa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut BossMan » 13.2.2013 22:57

Koko typerä bensahana on ohitettu, tässä kun se on letkun välissä, tankista tulee suora letku suodattimelle josta taas hanalle ja siitä kaasarille. Eli nyt tulee suora bensa tankista kaasarille :)

Aiheuttaisiko pääsuutin juuri tuon täyskaasulla tökkäämisen, ymmärtääkseni juuri silloin kun neula nousee täysin olisi pääsuuttimella suurin osa mopon oikeasta toiminnasta, ainakin normaali kaasari vehkeissä.

Nämä kiinanpaskat ovat kirottuja. Mulla oli joskus intialainen hero puch winneri ja kylläpä se oli helppoa sen kanssa... vai liekkö aika kullannut muistot... :lol:
-Chevrolet Cavalier convertible 3.1 V6 automatic 93"
-Honda VFR750F 86"
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 13.2.2013 23:57

BossMan kirjoitti:..ainakin normaali kaasari vehkeissä..

Kyllä nämäkin kaasarit (vaikka paskoja ovatkin) toimivat ihan samalla periaatteella, vaikka vaijeri ei suoraan luistiin nyt vaikutakaan. Se vain nousee alipaineella, mutta luisti säätää joka tapauksessa ilman virtauspinta-alaa ja kärkeä kohden kapeneva neula polttoaineen virtausalaa suutinputkessa ja täyskaasullahan seossuhteen määrää yksinomaan pääsuutin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 14.2.2013 17:04

Onhan sitä autoissakin samalla periaatteella toimivia kaasuttimia, ovat ansainneet lisänimen juuttuvakurkkuinen mutta oikein toimiessaan muuttuvakurkkuinen kaasutin on tietyllä tavalla itsesäätyvä jota ominaisuutta ei ole luistikaasuttimissa.
ToMmbA
Pyörä:
Tunturi tiger aqua -89 ja baotian bt49qt-7
Liittynyt:
8.1.2013 17:06
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut ToMmbA » 16.2.2013 17:02

oman batikan virit on:
4,8gr rullat
vapaavirtaus suodatin
+1500 kytkinjouset
pakokaasun takaisinkierto pois
katkaisija variaattoriin menevässä vakioraijoittimen johdossa (hyvä paikka laittaa piiloon on takaiskari etupuolella olevassa johdoille tarkoitetussa koukussa)
61 suutin, koska ruokki 79.llä liikaa, ja tukehtui. :D
ny kiihtyy kivasti ja kulkee hiuka pääl 65 :D
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 16.2.2013 21:56

Kertokaas kui sokuni ei käynnisty? Lyö kipinää, pensaa saa, kerran lupaili mut muuten ei mitää. Voisko olla vaan tulpanhatusta kiinni? Katoin et se on melko paskas kunnos kun johto meinaa lähtee omille teilleen ja kipinää testatessa löi vaan randomisti kipinää ennen ku työnsi johtoo paremmin kii.
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 17.2.2013 12:10

ota hattu pois ja laita johto suoraan tulppaan kiinni.
Skyteam on ongelmajätettä.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 17.2.2013 12:51

Juu unohtakaa, laitoin kaapin alta löytyneen NGK:n tulpanhatun ja vaihdoin tulpan ni ilosesti lähti käymää. Son komiaa ajella ny ku on 2.6 lämmintä ja teistä suurin osa puhtaita :D
Kertokaas muuten ku toi tomppa mainitti pakokaasun takasinkierron poiston, mites vaikuttais?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.2.2013 13:03

Luokassamme maailman surkeimmat viritykset. Nyppää letkun irti putsarista ja tukkii sen putsarin nipan, ei se kumminkaa mihkää vaikuta.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 17.2.2013 22:36

Ei se vaikuta mihinkään, poistosta ei saada mitään hyötyä eikä sen pitäminenkään hyödytä oikein mitään, korkeintaan vähän puhtaammat päästöt mutta tuskin suomen olosuhteissa sitäkään :D
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut BossMan » 20.2.2013 16:58

Noniin, eli nytten vaihdoin uuden kaasarin myyneen liikkeen suosituksesta isomman pääsuuttimen, kokoa 90.

Mopo siis Zoneri vm jtn 2007 tjsp.

Mopo toimikin hetken aika hyvin, kesti täyskaasun, mutta kun lämpesi, tai mistälie johtuikin, ei kestänyt enää kaasua ja lopulta sammui tyhjäkäynnilläkin.

En tajua tuota. Ainoa mikä voisi olla on imukaulan bakeliitti, joka tiivistetty silikonilla. Luulisi että silikoni pitäisi mutta taidan hankkia uuden bakeliitin tiivisteellä, ja toinen on bensahanan alipaineletkun tukkiminen, bensahana ei ole käytössä, jos vaikka imee sieltä ilmoja tms..

Jos ideoita kertokee. Kaasari ja tulppa uusi bensaletkut ja suodatin uusi, bensahana on mallia letkussa eli ei siinä tankissa, ohitettu.

:nolo:
-Chevrolet Cavalier convertible 3.1 V6 automatic 93"
-Honda VFR750F 86"

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista