Potilas on 13tkm ajettu Piaggio NRG, 2 tahti. Ostin sen täysin vakiona ja aika nopeaan poistin prikan, vaihdoin rullat ja viriviritööttöötpakoputken ja isomman suuttimen (tarkastamatta tulppaa vakiokuntoisena). Pelaa ihan hyvin ja läski liikkuu nyt ylämäkeenkin.
Koska suutinvalinta oli vähän arviokauppaa (vakio 53, nyt 64), otin nyt muutaman sadan kilsan jälkeen tulpan irti tutkaillaksen miltä näyttää, ja
tältä se näytti. Ei siis ihan optimaaliselta.
Vaikka tuo nyt mun mielestä aika kovasti savuttaakin (jo ennen muutoksia) niin pistetäänkö me tuo nyt kuitenkin liian ison suutimen piikkiin? Vai voisiko tässä olla kyseessä turhan suuri öljynpoltto, enhän minä ajanut tällä kuin muutamia satoja kilometrejä 'uutena' joten eihän sitä tiedä vaikka tuo olisi tärvääntynyt vakiokuntoisenakin.
Ihan samalla tavalla se vielä pelasi kuin uudellakin tulpalla, poislukien se että tuon pakoputki- ja suutinremontin jälkeen siihen kehittyi pikkuhiljaa todella rähisevä käyntiääni @ 7000rpm, joka poistui tulpan vaihdolla.