4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 20.2.2013 17:41

Jos saat lainkaan käymään ni suihkutteles huvikses WD40 sinne tänne imukaulaa ja kaasaria. Jos tyhjäkäynti muuttuu ni on imuvuotoa.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 20.2.2013 18:31

Säädä venttiilit. 0,10-0,15mm välystä molempiin, uskosin että sulla kantaa jompi kumpi niistä jos kylmänä kerran toimii.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 20.2.2013 19:32

Taitaa mullakin olla venojen säädön paikka kun sokuni ei enää käynnisty lainkaa ja lupaillessa suurin osa tupsahtaa pakoputkeen :s
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 21.2.2013 10:13

Säätämmään siitä! Vartin homma jos on taito hyppysissä.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.2.2013 12:19

Se on tossa sokunissa vaan niin paskamainen homma kun runko on venakopan tiellä ni on semmonen 2cm tilaa liikuttaa avainta. Molen ny ostanu sen räikkäavaimen ni sillä pitäis helpottaa, ilman sitä meni viime kerralla kolmisen tuntia :lol:
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 21.2.2013 13:18

Melkosia suunnittelun kukkasia kyllä nuo "erikoismallit" (solifer, helkama yms... kymcot kans), ei oo näissä rehellisissä kiinanihmeissä moisia ja tilaa kyllä riittää huoltaa :D

Vähän ottaa päähän kun omastakin korkkas tulpankierre, tulpan saa kyllä kierrettyä vähän matkaa kierteille mutta ei saa kiristettyä, tuloksena että vuotaa järjettömän paljon kierteiden ja tulpan välistä, tuloksena puristuspaineita on sen verran vähän että taitaa puolet tehosta jäädä saamatta. 0,5mm laskettiin kantta, niin saa nähdä räjähtääkö koko vehe kunhan saa sen kannen tiiviiksi :lol:
Jos ei niin lisää lastua vaan kannesta pois, katotaan mitä kiinanihme sanoo kun aletaan vähän virittelemään :D
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.2.2013 14:01

Ei tota vehjettä tajuu kyl vanha Erkkikää, olin menos säätää niit venoja, koitin piruuttani startata ja sehän lähti laakista. :D
Paljos prikan poistolla saa yleensä lisää huippuja kinuskiin? Son melko noloa ku mopo kulkee puolkaasulla 40, täyskaasulle laittaa ni kauheet imuäänet eikä mitää tapahu.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.2.2013 16:19

Retroilija kirjoitti:Paljos prikan poistolla saa yleensä lisää huippuja kinuskiin? Son melko noloa ku mopo kulkee puolkaasulla 40, täyskaasulle laittaa ni kauheet imuäänet eikä mitää tapahu.

Hyvin harvoissa näissä on edes prikkoja. Itse olen kuullut vain yhdestä tapauksesta.

Mikäli on kauheat imuäänet, niin luultavimmin ei ole vakioo ilmanputsaria kiinni. Uskoakseni on kiinni alipainekaasarikin? Se ettei yli puolen kaasun tapahdu mitään johtuu siitä että koska luisti nousee alipaineen voimalla, nousee se ylös asti tietysti silloin kun alipaine on tähän riittävä. Kaasuläppähän säätää vain luistin kalvoon kohdistuvaa alipainetta ja luistin kohdalla oleva läpivirtausala määrää minkä verran moottori soppaa saa. Itsellänikin on luisti katossa jo noin puolella kaasulla.

Koska tällöin kaasuläppäkin on kääntynyt jo niin paljon ja virtausala on ko. kohdassa suurempi kuin luistin kohdalla, ei kaasuläpän lisäkääntyminen lisää enää kaasuttimen virtausalaa, joten se ei mitään vaikutakaan. Ehkä nyt hivenen vähemmän on imukanavassa pyörteilyä täyskaasulla kun kaasuläppä on vaaterissa, mutta mopon kulussa tätä ei huomaa. Kyllähän se voi lisäksi laihallakin olla, mutta omien kokemusten mukaan ei ole mitenkään harvinaista että alipainekaasareissa se luisti nousee ylös jo puolen kaasun paikkeilla.

Tervetuloa vain kinkkiromujen ihmeelliseen maailmaan.
Nimimerkillä romun kanssa tappelua jo vuodesta 2004 saakka :)

Mikäli taas ei ole alipainekaasaria vaan on kaasari jossa varppi vaikuttaa suoraan luistiin, niin se on laihalla. Isompaa pääsuutinta siis kehiin ja neulan asennon säätö.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.2.2013 17:50

Juu, Dellorto ja Piperi kiinni. Uskallan kyllä epäillä laihalla käymistä kun pakoputki ja sytytystulppa sysimustia ja neula on rikkaimmalla. Taidan venata ja laittaa keväthuollon yhteydessä säätöihin. Samalla vois vilkaistakkin jos prikkaa löytyy ja laittaa ehkä kevyempää rullaa.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.2.2013 19:57

Retroilija kirjoitti:kun pakoputki ja sytytystulppa sysimustia

Ihan turhaa niitä värejä tuijotat, kun ei ole polttoaineissa ollut lyijyä enää miesmuistiin. Lambda-mittaus on nykypäivänä ainoa mittaustapa, mikäli ei korviansa usko. Neula vaikuttaa luistin ollessa puolen välin paikkeilla. Pääsuutin täyskaasulla. Lambdaa muutes suosittelen lämpimästi vaikka hitusen maksaakin, mikäli viritykset muuttuu usein ja joutuu paljon sääteleen. Kiinteäksi sitä ei tarvitse asentaa, vaan anturi ja mittari kannattaa pitääkin erillisenä johtojen päässä ja ne voi kytkeä sitten tarvittaessa. Näin ne saa tarvittaessa muihinkin vermeisiin kiinni. Pultti vaan lambdan tilalle kun säädöt on tehty. On helpottanut moottorin säätämistä huomattavasti. Yksi parhaimipia viimeuosien hankintojani.

Tietty jos kaasari on liian iso, ei sen loppuun kääntäminen vaikutakaan kuin pelkkiin ääniin. Alkuperäiset kaasarithan näissä ei ole 18mm vaikka tekniset tiedot niin väittäisikin. Sitä kokoahan kun ei mitata sieltä imukaulan liitoksesta josta se on isompi. Kanavakin hengittää viimekädessä sieltä venttiililautasen ja seetin välistä.

Laskekaapa muutes joskus mitä sinne tulee virtausalaa vakionokan nostolla. Eipä siinä kauheasti kannata pikkuvenakanteen isompia kaasareita pistellä kun se virtausala siellä venttiililautasen kohdalla ei siitä isommasta kaasarista muutu. Se nokan maksimi nostokin on olemassa kampiakselin asteissa mitattuna vain hyvin vähän aikaakin venttiilin ollessa suurimman ajan joko aukeamassa tai sulkeutumassa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.2.2013 20:46

Ookkei. Keväällä kattellaan josko toi 80 olis vaikka sopiva koko lämpimille keleille, neulaa ainakin saa laskea kun pintakaasulla on järkyttävä röpötys.
Meneekös tälläseen mankin käynnistyspoljin? Talvella kun nostin poljinta niin sieltä ponnahti joku jousi ja prikka nähtävästi polkimen ja sen kääntyvän vivun välistä enkä vaan perkele tajua miten sen pitäis mennä kasaan. Kympillä sais wandasta mankin polkimen ja solis paljon kestävämpi.
E: Dellu on 16mm et ei pitäs liian iso olla.
tompe77
Liittynyt:
3.1.2013 19:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut tompe77 » 23.2.2013 16:19

missä olis vika? 72cc pytty vakio kansi ja kaasutin on http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=285. suurtehopuola ja Sytytystulppa Iridium HIX-C7 kaikki on ihan uusia. saako liikaa bensaa kun rupee röpöttää ja lykkää mustaa putkesta kun käy tyhjäkäyntii ja siitä ku rupee vääntämään kaasua?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 23.2.2013 22:03

Käy rikkaalla tai polttaa öljyä?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 23.2.2013 23:12

Raahasin mopon tonne meiän miniatyyrikylppäriin ja säädin siellä venttiilit :lol:
Kertokaas ku nappasin huvikseni sivukatteen pois että miks siellä on yks punanen, avonainen johto ja nähtävästi CDI:stä tuleva, ei missään kiinni oleva liitin jossa on keltainen ja vihreä johto ja vieressä naarasliitin jossa on myös keltainen ja vihreä johto ja jossa on kiinni urosliitin keltavihreällä ja viherpunaisella johdolla? Oisko jotain rajotinjuttuja sun muita?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 24.2.2013 12:46

Ei se perkele vieläkää starttaa. :s
Tulppa kastuu ja kipinää saa. Akku on melko tyhjä, voiko se vaikuttaa vaikka käyttää kiksiä?
E: virrat pois 11.8V, startatessa 2-4V.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista