4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 24.2.2013 16:03

Eipä vaikuta akku kiksillä startatessa,ellei sitten staattorissa vikaa.
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 24.2.2013 17:11

Dellorton kans pitää välillä käyttää ryyppyä päällä jostain syystä että lähtee käyntiin, vaikka muuten pelaiskin hyvin. En tiiä mistä johtuu mutta monesti itsekin ihmetellyt kun saattanut sammua yks kaks eikä lähde käyntiin kun vasta ryypyn kanssa :D
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
THElias
Liittynyt:
21.9.2011 20:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut THElias » 27.2.2013 21:25

Tuo batskun pytyn tiiviste on tosi kovaa kii ja nii vittumainen ottaa irti.. onko kellää mitää vinkkiä sen nopeuttamiseksi?:D
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 27.2.2013 21:27

Old-schoolin partahöylän terällä saa mukavasti jääräpäiset tiivisteet irti.
THElias
Liittynyt:
21.9.2011 20:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut THElias » 28.2.2013 20:04

Milläs järjestyksella ohjuri holkit tulee?
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 3.3.2013 15:18

Sillä tavalla kun olet purkanutkin, katot missä kohti ne siinä pytyssä oli. Tässä on jonkunnäkönen kuva mistä näkee ainakin sylinterin ja lohkon välissä olevat holkit, en nyt pikaselauksella löytänyt kannen ja sylinterin vällissä olevia.

Kuva

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... na-scooter
Täältä löytää loputkin räjäytyskuvat jos joku tarvitsee ja osat saa näppärästi myös tilattua tarvittaessa.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 4.3.2013 0:15

Kiinalaisten alipainehanassa vaikuttaa joku riivaaja. Otin alipainehanalta aikanaan letkun vittuun kun se oli aina auki. Nyt sitten tuossa pihassa seisonnan aikana hana on alkanu taas toimia ja piti asentaa se letku että se toimii. Letkun asennuksen jälkeen se taas jumitti auki :D

TLDR: Älä ikinä ota alipainehanalta letkua irti, 2 kertaa meikäläisellä alkanut jumiutunut hana taas toimia jolloin bensansyöttö katkeaa.
Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 7.3.2013 19:42

Mikäs noiden ohjuriholkkien tarkoitus käytännössä sitten oikeen on? Miten toimii ilman niitä? :eek:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.3.2013 19:53

Ne keskittää esim sylinterin ja kannen toisiinsa nähden tarkasti linjaan. Pelkkien pinnapulttien varassahan ne pääsisi asettumaan vähän limittäinkin. Toisaalta.. Ei se silti mikään tae ole kun kiinalainen rakentaa. Näin oli mulla eikä edes 72cc mennyt ilman jyrsintää : http://www.mediafire.com/view/?omn2ik9do1xco9l
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 18.3.2013 0:37

eikös 72cc pytty käy suoraan vakio kannen kanssa ilman et ottaa venat mäntään? vai tartteeko laittaa useempi alatiivari sinne kuten mankissa? mitäs viriä kannattaa laittaa variaattorin puolelle? 5.5g rullat nyt tulossa ainakin. paljonko muilla on kulkenut tuolla paketilla? onko paljon iloa laittaa malossin violetti vp-jousi? :roll:
Skyteam on ongelmajätettä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 18.3.2013 11:19

Tojaa kirjoitti:eikös 72cc pytty käy suoraan vakio kannen kanssa ilman et ottaa venat mäntään?

Aina kun moottoreita kasataan eri sylintereillä, kansilla, nokilla yms joissa mäntä/venakosketus on mahdollinen venttiili-mäntävälys tarkistetaan. Jos tarkistusta ei ole tehty ja luotetaan siihen mitä joku väittää saa syyttää vain itseään jos leviää.

Homma kun on sen verran nopea toimenpidekin että laiskuuteen vetoaminen on laiskuutta ennemmin pelkkää typeryyttä. Purukumikin käy jos ei sinitarraa ole. Itse mittaan nykyään useimmin juurikin purukumilla. Kun pytty ja mäntä on paikallaan pistetään imu- ja pakovenan taskuihin mäntään purukumista kerros ja se leikataan puolittain askarteluveitsellä näin:

Kuva

Purukimin päälle pistän sormella sipauksen vaseliinia tai pisaran öljyä jos se on lähempänä. Tämä siitä syystä ettei purukumi pyri tarttumaan kiinni venttiiliin.

Sitten kansi ja nokka paikalleen. Itse laitan aina ilman kannetiivistettä eikä kannen muttereita tarvitse kiristää oikeaan momenttiin, mutta löysällekään ei niitä nyt tietty jätetä. Sitten kierretään kampiakselia 2 täyttä kierrosta ja otetaan kansi pois.

Nyt nähdään välyksen suuruus kuten tuossa kuvassakin on. Mä olen pitänyt miniminä 1 milliä kun mittaan ilman kannentiivistettä joka kasvattaa mittaa kasatussa moottorissa. Jos mittaa tiivisteen kanssa niin siihen käytetään vanhaa tiivistettä sillä se on puristunut hivenen matalammaksi kuin uusi tiiviste on. Paras ja varmin on mitata ilman kannentiivistettä.

Mikäli venttiili-mäntävälys on liian pieni niin mä en koskaan nosta sylinteriä. Mä jyrsin aina männän venataskuja isommiksi. Sylinterin nostaminen madaltaa puristussuhdetta enemmän kuin venataskujen jyrsintä (Nostaminenhan kasvattaa squish clearencea koko squishin alueella). Taskuja saa jyrsittyä dremelillä männän paikallaan ollessakin kun pölynimurilla samalla imuroi kokoajan purua pois. Itse irrotan männänkin jos jyrsiä tarvii, vaikka siitä hivenen enemmän työtä onkin.

Näissä kinkeissä on osissa niin helv*.. paljon eroja että mitään ei kannata ruuvata tarkistelematta kiinni. 72cc kanssa mulla on ollut kiinni 3 eri mäntää ja yksi mäntä on ollut jossa imupuolella mäntä-venavälys oli alle 0,10mm jo vakionokallakin, eli ei kiinni mutta varsin lähellä. Vakionostolla mutta pidempiasteisella nokalla se olisi jo ottanutkin kiinni. Se männänpää oli kyllä hivenen erimuotoinenkin kuin niissä muissa.

Tojaa kirjoitti:paljonko muilla on kulkenut tuolla paketilla? onko paljon iloa laittaa malossin violetti vp-jousi? :roll:

72cc:lla ei kulje juurikaan lujempaa kuin 50cc setillä mutta mäet jaksaa nousta jo paljon paremmin. Mulla se violetti jousi oli jo vakiookin löysempi. Ei ollut mitään hyötyä. Lisäksi se kuoleentuikin melko nopeaan ja löyseni vielä entisestään. Nykyään käytän vain vakioo jousta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 18.3.2013 15:00

Se virijavaran 72cc padan kanssa mukana tullut mäntä on kyllä helvetin laiska ja matalapuristeinen niin ei sillä paljon hyötyä saavuteta, toki jonkun verran. Kantta pitäisi laskea, mutta ei siitäkään voi kovin paljoa pois ottaa kun venttiilien seetipinnat ottaa vastaan.

Itse tilasin ebaysta tämän männän: http://www.ebay.com/itm/250866357115

Tästä kuvasta näkee mitä sille pitää tehdä.
Kuva
Muuten menee suoraan kunhan helmat lyhentää sopivaksi ja suosittelen kyllä pistämään mielummin tuon männän, ihan selvä ero havaittavissa väännön suhteen (sekä puristuspaineetkin nousi, 9bar -> 12bar eli tuntuva ero, huomaa jo startatessakin). Vakiokannen kanssa venttiilit ei ota mäntään korkeilla kierroksillakaan (kokeiltu on, 72cc kannentiivisteen kanssa), mutta varmuuden vuoksi siitä vois vähän noita taskuja avartaa, itse avarsin että jos jossakin vaiheessa tulee kantta laskettua niin onpahan valmiina.

Pistin 8gr rullat variaattoriin ja vetää mäet ylös erinomaisesti (kierroksia luultavasti luokkaa 6000), kevyillä rullilla ei saavuteta näissä nelitahtisissa mitään käytännön hyötyä.
Korkeintaan persdynossa saattaa tulla lisää kiihtyvyyttä kun kone kiertää enemmän mutta mittarilla mitattuna en ole kyllä mitään eroa huomannut. Eli painavat rullat vaan niin saadaan kone kiertämään vähemmän ja todennäköisesti polttoainetaloudellisuuttakin parannettua, halutessa sekuntikellolla voi mitata että mitään eroa ei ole kevyempien rullien eduksi.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 18.3.2013 15:26

YCF88 on myös hyvä korkeapuristemäntä-aihio 72cc:lle.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 18.3.2013 17:06

Britit selittää että näiden varissa on "prikka" tehty alunperin siihen lautaseen kinni niin tarvii sorvata pois tai ostaa multivari. Onkos näin?
Mitään vinkkejä vähän paremman nopeuden kutittelemisee ilman pytyn vaihtoo?
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 18.3.2013 19:09

Aja alamäkeä pitkin niin tulee sitä vauhtia. Mutta eipä oikeen muuten, vakiokannessa venttiilien koot 16/13 (ainakin kahdessa omistamassani kannessa on) joten isommasta kaasaristakaan ei juuri hyödy, eikä pakoputken avartamisesta vaikutusta muuhun kuin ääniin. Isompi sylinterikään varsinaisesti ei tuo lisävauhtia, tarvittaisiin parempia variaattoreita ja pidempiä perävälityksiä jotta jotain oikeata muutosta saatasiin aikaan. Tämä siis tuosta 70km/h ylöspäin, siihen asti saattaa päästä jo näillä pikkuvirityksillä, oma menee tällä hetkellä n. 59km/h ja variaattorista loppuu välitykset kesken, voimaa kyllä olisi vetää pitempiäkin.

Ja mitään rakettejahan nämä eivät ole viritettynäkään, isompi sylinteri tuo suurimman eron lähinnä mäkien nousuun ja kahdestaan ajettaessa jokseenkin sujuvampaa kun on vähän enemmän vääntöä perseen alla.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista