Keskustelua ilmanputsareista

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 11.9.2009 22:48

Kyllä, laita suosiolla nyt aluksi vaikka 30 numeroa isompi suutin, ja kerro sitten toimiiko. Jos suutin on liian iso, kone röpöttää, eli tavallaan pätkii. Jos taas liian pieni, se booaa, eli ei vastaa jos painat kaasua.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
-jiru-
Pyörä:
Tkr
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
25.8.2008 17:37

ViestiKirjoittanut -jiru- » 12.9.2009 13:30

Ok, kiitti ;) yritän vaihtaa isompaan suuttimeen
Ilmoo
Pyörä:
Gilera Stalker
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
18.5.2009 19:21

ViestiKirjoittanut Ilmoo » 13.9.2009 19:14

Mitä powerfiltteriä suosittelisitte -98 gilera stalkerii missä tehari?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 13.9.2009 19:44

Ilmoo kirjoitti:Mitä powerfiltteriä suosittelisitte -98 gilera stalkerii missä tehari?

Ei kannata laittaa powerfiltteriä ennen 70cc pyttyä. Vakio on hyvä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Ilmoo
Pyörä:
Gilera Stalker
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
18.5.2009 19:21

ViestiKirjoittanut Ilmoo » 14.9.2009 21:11

Mites tehä ku ostin uuden vakio ilmanputsarin ja laitoin siihen sitä putsari öljyä. nyt tuntuu aika takkuiselta kun lähtee liikkeelle. voiko liika määrä ilmanputsari öljyä tavallaan tukkia putsarin niin ettei kone saa kunnolla ilmaa?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 14.9.2009 22:05

Voi tukkia. Muistithan puristaa sen "kuivaksi"?
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 23.9.2009 20:07

Tarviiks pipercrossii laittaa uutena ne ilmanputsarin öljyt, ja jos tarvii, ni mistähän sellassii mahtaa saada?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
jaaha
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2008 22:35

ViestiKirjoittanut jaaha » 23.9.2009 21:55

Onko K&N sukkamallinen kumikurkulla oleva suodatin parempi kuin piperi? Ja onko K&N vaahtomuovi, sama kuin poweri filter vai pahvi/paperi?
JuVa
Pyörä:
KTM EXC 250cc
Paikkakunta:
Orivesi
Liittynyt:
25.3.2007 19:19

ViestiKirjoittanut JuVa » 24.9.2009 20:39

<|TuX|> kirjoitti:Tarviiks pipercrossii laittaa uutena ne ilmanputsarin öljyt, ja jos tarvii, ni mistähän sellassii mahtaa saada?

Ei oo pakko öljytä. Kyllähän ne öljyt parantaa suodatusta, mut hyvin se suodattaa ilman öölejäkin.
Galleria!
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 1.10.2009 15:11

Mitä eroa on pipercross suodatinsukilla, kun toisessa lukee street, ja toisessa offroad? Kumpi kannattaisi ottaa, jos ajelee asfaltilla, mutta välillä päästelee hiekkateillä, ja sateessa?

Linkit:
Street
Offroad
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 1.10.2009 16:20

Offroad on tiheämpää kamaa. Ostaisin streetin, kyllä se suodattaa ihan tarpeeksi hyvin. Ja ainahan sen voi öljytä.

Tuo kuva ei ole offroadista. Ne ovat tällaisia.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 1.10.2009 16:58

jkoljo kirjoitti:Offroad on tiheämpää kamaa. Ostaisin streetin, kyllä se suodattaa ihan tarpeeksi hyvin. Ja ainahan sen voi öljytä.

Tuo kuva ei ole offroadista. Ne ovat tällaisia.

Noh, stormin sivut ovat mitä ovat... Kuitenkin kannattaako tuo suodatinspray/öljy? Pidentääkö filtterin ikää, ja kuinkahan paljon sitä tavaraa pitäisi siihen filun päälle laittaa?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 1.10.2009 18:05

Ei se filtterin ikää pidennä, vaan parantaa suodatustehoa, jota tarvitaan varsinkin pölyisissä olosuhteissa. Eli kastelet filtterin siihen öljyyn ja puristat sen "kuivaksi". 4t öljy on ihan hyvää siihen hommaan.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Nassek
Pyörä:
Pappatunturi -69
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
29.4.2009 21:11

ViestiKirjoittanut Nassek » 6.10.2009 16:18

Joo elikkä mul on Speedfight 2.. Vakio eli kaikki prikat on paikallaa yms ku ei anneta virittää.. aattelin ny kumminki kokeilla ettiä ilmanputsarista kuria kun joku sanonu et siä olis kuri ja joku sitten mulle sanoi että kaasarista tuleva about 10cm muoviputki kannattaa leikata pois ilmansaannin parantamiseksi..

eli siis tämmöinen pienen putken poistin: http://www.aijaa.com/v.php?i=5015652.jpg

Ei parantanut nopeutta yhtään.. voisiko joku kertoa onko speedfight 2 -06 yleensäkkään ilmanputsarissa mitään kuria vai ei ja jos on niin missä? Ja kannattaako tuo putki liimata takaisin vai onko tuosta irroittamisesta mitään haittaa?
julmis
Pyörä:
Nitro
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
7.6.2008 23:58

ViestiKirjoittanut julmis » 6.10.2009 19:30

Ota vaan suosiolla ne muut kurit pois.
 Myynnissä roxi :O

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista