4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 18.3.2013 19:26

No jos vaikka kertoisit niitä pikkuvirityksiä?
Nimim. pappis.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 18.3.2013 22:46

No juuri nämä pakoputken avarrus, vapaavirtaussuodatin + isompi suutin jne yleinen moottorin hengittävyyden parantelu. Virinokasta isomman sylinterin kera voisi olla hyötyä mutta en usko että 50cc:llä vaikuttaa juurikaan, mankissa ei ainakaan joten en usko että näissäkään.

Ja niitä kiinteästi rajotettuja variaattorin holkkeja on lähinnä Kymcoissa (joissa on muutenkin vähän omalaatunen moottori, samat perusosat kuitenkin mutta lohkot, variaattorinkoppa ovat erilaisia), mutta voithan toki kattoa omasta variaattoristas että onko. Mutta kuten todettu niin näiden virittely on hyvin rajallista (ellet sitten ole moottoriguru, joka osaa omilla käsillään tehdä osia ja viilailla) joten tällä hetkellä ainakin tyytyminen on näihin.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 19.3.2013 1:07

Jo sillä että vetäsee vakiopakoputken päähän sen mehupillin tilalle n. 4-5 cm halkaisijalla olevan reiän niin saa kivasti lisää vääntöä.
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut BossMan » 19.3.2013 9:54

Vielä vähän jelppiä...

Mikä on sähköryypylle tuleva oikea jännite?

Ongelma skodessa ettei kestä kaasua kone lämpimänä juuri ollenkaan. Kylmänä paremmin.

Vaihdettu kaasutin ja kaikki hilppeet. Ryypyn johdot ehjät.

Jos ilmansuodattimen ottaa irti, niin mopo kestää kaasua. Ts. saa liikaa bensaa.

Ilmansuodatin pitäsi olla ok, ja pääsuutin on 79, kokeiltu myös 86 ja 90...

Eli jos ryyppy hirttää niin hyvinkin voisi tuollaista oiretta pitää, kun saa liikaa ainetta.

Ostin tohon 74 koon suuttimen ja uuden putsarin, mutta pitäsi tietää mikä tuon ryypyn toimintaperiaate on, paljonko jännite ja mistä toi ottaa sähkön.

Voiton puolella... 8)
-Chevrolet Cavalier convertible 3.1 V6 automatic 93"
-Honda VFR750F 86"
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.3.2013 10:56

BossMan kirjoitti:mutta pitäsi tietää mikä tuon ryypyn toimintaperiaate on, paljonko jännite ja mistä toi ottaa sähkön.

Jännitteen voi ottaa mistä vain virtalukon jälkeen. Johtojen napaisuudella ei siinä ole väliä Toinen vaan virta toinen maa. http://www.skootterini.com/vianhaku-ja- ... vikaa.html
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut BossMan » 19.3.2013 14:49

Kiitoksia hyvästä ja selvittävästä linkistä!

Eli 12v on jämpti jännite tuohon, olisiko jollain tiedossa tuon kinkin ryypyn vastusarvoa?

Ja vielä sen verran, että toimintaperiaate on:

-kylmällä moottorilla ryypylle ei jännitettä, neula painuneena
-Lämpimällä koneella ryypylle tulee jännite 12v, (koko ajan?)
-Chevrolet Cavalier convertible 3.1 V6 automatic 93"
-Honda VFR750F 86"
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 19.3.2013 16:53

Sille tulee jännitettä heti kun kone starttaa. Jos "mihin tahansa" johtoon pistät niin saattaa tulla heti kun pistät virran päälle, mutta se toimii sen verran hitaasti että sen kerkee kuiteski starttaamaa.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.3.2013 17:08

Ei mulla ainakaan ole omassa mitään "älytunnistinta" josta se ymmärtää koska kone käy ja koska ei, vaan ryypylle tulee virta kun virrat on päällä. Toi koko ryyppy on muutoinkin kaikkein alkeellisin malli automaattiryypystä.

Mistään se ei tunnista tarvitseeko kone ryyppyä ylipäätään, vaan ryypyn poismeno liittyy vain ja ainoastaan aikaan. Tarpeeksi kauan jos on virrat pois niin ryyppy menee taas päälle huolimatta siitä vaikka moottori olisi vielä niin lämmin ettei ryyppyä tarvitsekaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 19.3.2013 17:13

Aattelin nääs et toimis samal periaatteel ku valot, mikä sit onkaa. (vaihtovirta?)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.3.2013 17:20

Kytkentöjä voi olla erilaisia. Valot on vissiin useimmissa suoraan magneettoon kytketty niin valot syttyy tietty vasta kun kampiakseli pyörii. Vaihtojännitettähän sieltä tulee. Ryyppy taisi kyllä pelata ihan ongelmitta vaihtojännitteelläkin. Periaatteessa sen siis voisi kytkeä suoraan sinne laturiinkin. Ehkä jossain näin onkin. Itsellä on 1-liittisellä ja 5 nastaisella cdi-boksillakin tuo oma ja niitä on selkeesti vähemmän enää nykyään.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 19.3.2013 19:22

Niin, tekeekös kaikilla näillä multivari-seteillä mitään?
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-yiying-yiying-50qt-powermax-multivariaattori-malossi-baotian-p-8665.html
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 19.3.2013 19:40

Kaikki mitä oon ite nähny, niin ryypylle menee virta suoraan magneetolta (joko keltaista tai valkosta johtoa pitkin, jotka tulevat siis samasta käämistä) ja ajovaloille myös (yhdessä tosin oli vakionakin akkuvirralla toimivat valot). Valothan saa helposti toimimaan akkuvirralla, kun katkasee magneetolta valokatkasijalle menevän keltaisen johdon, ja liittää valokatkasijan puolelle jäävän pätkän mustaan johtoon, niin näin menee kaikki latausvirta akkuun, ja siitä eteenpäin valoille yms.

Ja sen sähköryypylle kuuluukin mennä kokoajan virtaa (että se vastus pysyy lämpimänä, ja neula ulostautuneena, että sulkee ryyppykanavan), tuli se sitten magneetolta tai virtalukosta.
http://www.skootterini.com/vianhaku-ja- ... vikaa.html
Täällä on vähän juttua ko. vermeestä, ihan toimiva systeemi mutta näissä kiinalaisissa on tosiaan ollut paljon ongelmia (ja myös laatumerkeissäkin) tuon sähköryypyn kanssa, joko ei mene pois päältä ollenkaan tai sitten luisti jumittaa niin ettei rikasta ollenkaan.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut tombadoz » 22.3.2013 17:47

Moro! elikkä tarkotushan olisi saada zoneriin lisää tehoa!. ja tuolla virjavarassa myydään 82cc sylinteriä, mutta en mistää suomesta erikseen löytänyt siihen sopivaa kantta?? ja kestääköhän tuo zonerin vakio kampuran tuota? 2000 ajettu
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.3.2013 18:18

tombadoz kirjoitti:mutta en mistää suomesta erikseen löytänyt siihen sopivaa kantta

Isovenakansia saa http://www.scotford.fi/
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut tombadoz » 22.3.2013 18:47

toimiikohan vakio nokka isovena kannen kanssa? :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista