Keskustelua sylintereistä

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jkoljo » 18.7.2012 21:05

On noista pakoaukon viilaamisista sun muista selkeästi hyötyä:
Kuva
Tällä hetkellä sylinterisetti on koneistamolla kannen laskussa, squish tulee olemaan 0,4 mm. Mitä mieltä olette, meneekö liian matalaksi? 0,4 +- 0,1 mm on S6 R/T -sylinterin suositeltu squish, ja se on myös tasalakimännällä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut rasssee » 18.7.2012 21:14

Postaan kuvan tulpasta heti kun pääsen ulomailta kotiin.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Zoneri » 18.7.2012 21:39

jkoljo kirjoitti:Tällä hetkellä sylinterisetti on koneistamolla kannen laskussa, squish tulee olemaan 0,4 mm. Mitä mieltä olette, meneekö liian matalaksi? 0,4 +- 0,1 mm on S6 R/T -sylinterin suositeltu squish, ja se on myös tasalakimännällä.


Ihan mukavat lukemat. :D Paljos racingissa lähtee tehoa "vakiona"?



Kuva
Bellin mukaan 0.6mm on minimi skuissi mutta kyyllä se tuolla 0.4mm menee.
Tietääkseni käyttäjällä -mönkey (tai jotain sinne päin) on sen 50cc:ssä skuissina 0.4mm ja hyvin on toiminut.
Paska mikä paska.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jkoljo » 18.7.2012 21:46

Jaa-a, oisko se vakioteho jossain 15-16 hp tietämillä kun oikein laittaa kaikki viimeisen päälle. Okei, pysytään sitten tosiaan siinä 0,4 millissä, kiitos tiedosta.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 18.7.2012 23:11

Mr. Jog kirjoitti:Putkena on stage6 pro replica jolla ei alaväännöillä juuri herkutella.

Mitähän väliä sillä on? Variaattori kun on oikein säädetty, niin se pysyy aina tehoalueella, jolloin aina on suurin teho käytettävissä kun kaasua annat.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Mr. Jog
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 18.7.2012 23:32

Hmm. Miksi sitten kaikki sanovat täällä, että pro replica on niin yläkiekkainen putki että pitää pistää kevyttä rullaa ja on ihan normaalia että vähän huutaa ym ym. Vai olenko ajatellut tuon jotenkin väärin? :D
Vielä kun saisi tietää, että onko noitten jokapäiväiseen ajoon soveltuvien 70 cc pyttyjen välillä jotain eroja kiihtyvyydessä? Näillä näkymin ostetaan motoforce sport 70 cc.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 18.7.2012 23:37

Pro Replicassa on tehoalue korkealla, ja se on aika kapea. Taas nämä ns. "alavääntöputket" eivät ole niinkään alavääntösiä, vaan niissä on laaja tehoalue, jollon säätäminen ei ole niin tarkkaa, ja tuntuu että se vääntää alhaalta. Mutta kuten sanoin, variaattorivehkeessä tehoalueen kapeudella tai paikalla ei ole väliä, kun variaattori on säädetty oikein. (Tietysti koneen pitää kiertää tehoalueelle saakka.)

Ja toki on kiihtyvyyksissä eroa, enemmän tehoa = parempi kiihtyvyys. Onhan noissa kaikissa pytyissä tehoeroa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Rajis- » 18.7.2012 23:38

Ihan loogista, tehoalue on korkeemalla, joten ajossa pitää olla enemmän kierroksia=kevyempää rullaa :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Mr. Jog
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 18.7.2012 23:48

No annetaan olla, Vaikka minä en vieläkään täysin ymmärrä asiaa. Jos putkena on esim. pro replica ja variaattori on säädetty oikein, Niin eihän siinä todellakaan ole mitään alavääntöjä kun tehoalue on kerran korkealla.Ehkä miellän alaväännön vähän eri tavalla :D. Mutta aivan sama. EI minulle kannatakkaan selittää. Mikä on tehokkain 70 cc pytty jokapäiväiseen ajoon?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.7.2012 0:03

Yritän kuitenki selittää. Variaattorissa on rullat, vp-jousi ja kytkinjouset. Kytkinjousilla säädetään se, millä kierrosalueella kytkin ottaa kiinni ja skootteri lähtee liikkeelle. Kun on oikein säädetty kytkinjouset, kytkin nappaa kiinni tehoalueella, jolloin ei tarvita alavääntöä, vaan liikkeellelähtö tapahtuu kun suurin teho on käytössä.

Rullilla ja VP-jousella taas säädetään minkälaiset kierrokset on ajossa. Kun on oikean painoset rullat, kone ei huuda, eli kierrä yli tehoalueen. Ja kun rullat eivät ole liian painavat, kone ei tipu tehoalueen alapuolelle. Painavat rullat aiheuttaa sen ettei kone jaksa kiertää ja tippuu piikiltä. VP-jousi taas pitää olla tarpeeks kiree, että se palauttaa hihnan takavarissa ylös kun vauhtia hiljennetään, ja välitys pienenee, että skootteri lähtee taas hyvin. Myös lähdössä liian löysä VP-jousi voi päästää hihnan tippuu heti alas, josta seuraa kun vaihdemopossa iskisit heti ison pykälän silmään, eli välitys suurenee liian nopeasti, eikä kone jaksa vetää.

Selvenskö yhtään? Jokapäiväseen ajoon S6 SP olis vielä järkevä, tehokkain pytty on toki jotain aivan muutan, mutta huoltoväli on lyhyt. Sen takia toi sun kysymys oli vähä huonosti muodostettu. S6 SP:ssä kuitenkin on hyvät tehot, ja huoltoväli vielä järkevä jokapäiväsessä ajossa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Mr. Jog
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 19.7.2012 0:27

Juu selvensi. Olen ihan hyvin perehtynyt variaattoreihin ja niitä aika paljon säätänytkin. Meikäläiselle taikasana oli tuo että alavääntöä ei edes tarvita.
Ja kysymys oli kyllä hiukan huonosti aseteltu. Ajatus oli kuitenkin siinä, että jos männän joutuu vaihtamaan 3t km välein, niin ei se silloin kyllä minun maailmassani sovellu jokapäiväiseen ajoon :D. Tämä rajaakin jo vaihtoehtoja. AInakin se 8t pitää päästä samalla männällä vähintään.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Keskustelua sylinteristä

ViestiKirjoittanut Zoneri » 19.7.2012 0:29

Löytyääkös morinille 2 osasta pakoaukollista 50cc pytty?
Paska mikä paska.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.7.2012 0:34

Mr. Jog kirjoitti:Ainakin se 8t pitää päästä samalla männällä vähintään.

Sitte joku peruslaiska pytty. Esim. Malossi Sport, S6 SR, Airsal. Ainakin näillä perus valupytyillä pitäs päästä se 10tkm samalla männällä, jopa enemmän jos nätisti ajaa. Ja jollain alupytyillä, kuten Airsalilla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Tommi6
Paikkakunta:
Soini
Liittynyt:
13.12.2002 13:30
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Tommi6 » 19.7.2012 9:02

minkäslainen sylinteri tuo airsalin 70cc on laadultaan joka sopii peugeotin pystysylinterisiin skoottereihin, että onko se parempi vai huonompi kuin stage6 sport pro 70cc mk 1 ?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.7.2012 10:47

No onhan se halvempi, joten laatu ei ehkä ole aivan yhtä hyvä ja tehoa varmasti vähemmän. Mutta ei se silti mikään kiinanpaskapytty ole, ihan hyvä sylinteri silti.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista