Yritän kuitenki selittää. Variaattorissa on rullat, vp-jousi ja kytkinjouset. Kytkinjousilla säädetään se, millä kierrosalueella kytkin ottaa kiinni ja skootteri lähtee liikkeelle. Kun on oikein säädetty kytkinjouset, kytkin nappaa kiinni tehoalueella, jolloin ei tarvita alavääntöä, vaan liikkeellelähtö tapahtuu kun suurin teho on käytössä.
Rullilla ja VP-jousella taas säädetään minkälaiset kierrokset on ajossa. Kun on oikean painoset rullat, kone ei huuda, eli kierrä yli tehoalueen. Ja kun rullat eivät ole liian painavat, kone ei tipu tehoalueen alapuolelle. Painavat rullat aiheuttaa sen ettei kone jaksa kiertää ja tippuu piikiltä. VP-jousi taas pitää olla tarpeeks kiree, että se palauttaa hihnan takavarissa ylös kun vauhtia hiljennetään, ja välitys pienenee, että skootteri lähtee taas hyvin. Myös lähdössä liian löysä VP-jousi voi päästää hihnan tippuu heti alas, josta seuraa kun vaihdemopossa iskisit heti ison pykälän silmään, eli välitys suurenee liian nopeasti, eikä kone jaksa vetää.
Selvenskö yhtään? Jokapäiväseen ajoon S6 SP olis vielä järkevä, tehokkain pytty on toki jotain aivan muutan, mutta huoltoväli on lyhyt. Sen takia toi sun kysymys oli vähä huonosti muodostettu. S6 SP:ssä kuitenkin on hyvät tehot, ja huoltoväli vielä järkevä jokapäiväsessä ajossa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.