LuumuCPI
- Pyörä:
- CPI Aragon GP 50
Allright. No testaan sit 75 suuttimella kuritonta vakio putsaria, paljonko sen kurin pois ottaminen tuo nopeutta? Ja pitääkös siitä ottaa se koko "snorkkeli" ku sien putsarin sisällä on semmonen patukka
Palezu
Reetuhai2 kirjoitti:Jos uskaltaa, niin vois olla mielenkiintosta tietää mitä se tekee jos ei ole varikoppaa ollenkaan. Että johtuuko se lämpenemisestä vai mistä.
En uskalla ku on peloteltu että lohko voi katketa jos ajaa ilman sitä, ja varsinkin siksi kun tuossa keewayn typerässä systeemissä takavarin akseli on tuettu varikopan puolelta niin se klappaa ja heiluu jos koppaa ei ole. Mutta kyllä mä olen aika lailla 99% varma että se johtuu vaan siitä vastapainejousen löystymisestä kun se lämpenee. Tuossa keewayn variaattorin rakenteessa on vaan joku että se lämpeneminen vaikuttaa enemmän kuin muissa skoottereissa. Etuvariaattorissakin on joku kämänen juttu että hihna jää tyhjäkäynnillä puristuksiin etulautasten väliin ja epäilen että se vaikuttaa tuohon koska sen takia liikkeellelähdössä on vähän isompi vaihde silmässä kuin voisi olla, lisäksi se aiheuttaa ainakin mulla rasittavaa hinkkaavaa ääntä tyhjäkäynnillä.. ongelmasta pääsisi kuulemma eroon laittamalla prikkoja etulautasen alle niin että hihna on vapaasti liukuholkin päällä, mutta eipä onnistunut ainakaan mulla ku sitten kiksin ratas jumitti kampiakseliin kiinni
Vois toki kokeilla tilata maagisen roxin vakio vastapainejousen, jos se auttaisi
LuumuCPI kirjoitti:Allright. No testaan sit 75 suuttimella kuritonta vakio putsaria, paljonko sen kurin pois ottaminen tuo nopeutta? Ja pitääkös siitä ottaa se koko "snorkkeli" ku sien putsarin sisällä on semmonen patukka
Se kurin poistaminen auttaa ainoastaan imuääniin ja bensan kulutukseen(eli lisää sitä
). Eli älä ota sitä pois. Tee nyt vain niin että laita 0,5g kevyemmät rullat ja osta muutamia eri suuttimia vaikka 68,72,75 ja testaa millä toimii parhaiten.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
laaffi
- Pyörä:
- Speedfight 2 03
Mulla speedfight 2 lämpeni vp ja koko variaattori todellapahsti. porasin sit 10mm poranteräl kumpaanki päätyyn about kymmenen reikää per pääty keskemmälle pienemmällä parisenkymmentä ja kyl pyssyy viileenä.
LuumuCPI
- Pyörä:
- CPI Aragon GP 50
Juu oon itekki huomannu et mulla se on joskus jopa niin kuuma et polttaa
pitäis jonkilaine ilmastointi kehitellä
laaffi
- Pyörä:
- Speedfight 2 03
tarpeeksi isot aukot koppaan että virtaus pääsee suht helposti kulkemaan ni sit alkaa viilenee ja lämmöt nousee helposti jos esim kytkin luistaa
LuumuCPI
- Pyörä:
- CPI Aragon GP 50
En tiedä yhtään mitä tuo kytkimen luistaminen tarkoittaa, mutta veikkaukseni on että kytkimen palat eivät pidä kytkinkellossa kiinni voiko tämä johtua liian löysistä jousista sillä minulla on vakiot kiinni (tilauksessa 50%) eikös niistä reijistä tule likaa helposti variaattoriin?
miten muuten voi estää kytkimen luistamisen?
LuumuCPI
- Pyörä:
- CPI Aragon GP 50
Palezu, ootko aatellu ikinä kokeilla että ostat jonku kisa vastapaine jousen ainakin minun tietääkseni niitä on reilusti yli 50% olemassa. Lämmetessä se löystyisi ja olisis juuri sopiva
tosin tuo on aika huqono idea
Miten ootko testannu minkä merkkisillä jousilla kun omasta mielestäni ainakin stage 6 jouset ovat melko löysiä siihen nähden mitä niiden luvataan olevan. Esim. Malossin jouset taitavat olla paksumpaa materiaalia eli vahvempaa jollen väärin muista
Itse ajattelin tilata malossin punaisen vp jousen
Mitkä jouset sinulla on kiinni? Ja minulla on tuo aivan sama juttu eli hihna ei ole täysin liukuholkin päällä ja sen takia etu vari löystyy helposti ja muutenkin mopo lähtee liikkeelle isommalla vaihteella, ajattelin itsekkin kokeilla laittaa prikkaa siihen boorejen ja laipan väliin samalla saisi taattua että koko pakka pysyisi tiukkana ja puristuisi pakkaan ei booreille. Toisaalta yksi ratkaisu olisi koittaa tehdä pari milliä pidempää liukuholkkia joka meneekin jos sähläämiseksi...
Tälläkin hetkellä takavariaattori kemiallisella metallilla kiinni.. Kun on kierteet paskana...
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
Ei taida olla vakiolevyinen hihna paikallaan jos ei etuvarissa laskeudu alas asti?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Mulla oli tuossa -04 Oliverissa puolet prikasta rullakupissa. Tällöin ei ollut mahiksiakaan saada hihnaa alas asti ilman viilausta. Muistaakseni Formulassakin jäi milli pari tyhjää.
Palezu kirjoitti:En uskalla ku on peloteltu että lohko voi katketa jos ajaa ilman sitä, ja varsinkin siksi kun tuossa keewayn typerässä systeemissä takavarin akseli on tuettu varikopan puolelta niin se klappaa ja heiluu jos koppaa ei ole. Mutta kyllä mä olen aika lailla 99% varma että se johtuu vaan siitä vastapainejousen löystymisestä kun se lämpenee. Tuossa keewayn variaattorin rakenteessa on vaan joku että se lämpeneminen vaikuttaa enemmän kuin muissa skoottereissa. Etuvariaattorissakin on joku kämänen juttu että hihna jää tyhjäkäynnillä puristuksiin etulautasten väliin ja epäilen että se vaikuttaa tuohon koska sen takia liikkeellelähdössä on vähän isompi vaihde silmässä kuin voisi olla, lisäksi se aiheuttaa ainakin mulla rasittavaa hinkkaavaa ääntä tyhjäkäynnillä.. ongelmasta pääsisi kuulemma eroon laittamalla prikkoja etulautasen alle niin että hihna on vapaasti liukuholkin päällä, mutta eipä onnistunut ainakaan mulla ku sitten kiksin ratas jumitti kampiakseliin kiinni
Pistää Aragonin akselin niin ongelmaa ei enää ole. Muutenkin paljon parempi systeemi (niin kuin Aeroxissa). Mulla on lisänä vielä varinkopassa laakeri eli tuki molemmissa päissä. Vähentää huomattavasti ylimääräisiä ääniä.
Siitä kiksin osasta voi ottaa helposti pari milliä pois. Starttikytkimestä voi ottaa myös millin verran.
jeppekeke
Mikä mahtaa olla keewayssa vikana kun käynnistyy hyvin mutta kun on käynyt pari minuuttia ei anna enää laittaa kaasua vaan booaa?
Tyhjä käynti on mainio. Mopossa on uusi tulppa ja tulpan hattu kaikki letkut on puhtaat ja ilmanputsari sekä kaasari on pesty. Neulan säätökään
ei vaikuttanut vikaan.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Milläs olet "pessyt" kaasarin? Mä voisin veikata liian pientä suutinta, kun sähköryyppy menee pois päältä niin sammuu. Kai sulla sähköryyppy siinä on?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
Luultavasti suutin liian pieni tai tukkeessa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Tmi_
- Pyörä:
- Derbi Atlantis -03
Tmi_ kirjoitti:Mikähän vois olla tuossa skootterissa vikana ku ei lähe käyntii, oli muutaman tunnin ulkona eikä enää käynnisty... Bensaa saa, kipinän saa, kaasari tsekattu useita kertoja. Aluksi kun polki käyntiin niin hörähteli jo, kävi noin sekunnin "käynnissä", nyt ei edes sitä. Ennen kuin mopon jätin tuohon pihalle niin jarrutin tuossa pihalla (jäässä) ja liu'un aikan sammui, voisiko liittyä ongelmaan? Apua tarvitaan osaavilta, itse alan jo käymään epätoivoiseksi
Joo elikkä varipuolen stefaki oli kunnos, missähä se vika vois olla... Epätoivo vaan syvenee, nyt tarvitaan asiantuntijoiden apua kipeästi!!
Party like a ЯRockstar
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Ookko pyttyyn kattonu, että onko kunnossa? Puristuksia?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
SAMUJ
- Pyörä:
- Yamaha BW'S
Aprilia SR 50 Ruisku
Mikäs tos Apikas mahtaa olla nyt kun ajaessa yhtäkkiä kaasu jumittu iha pieneen osaan josta skootteri ei edes saanut kierroksia liikkuakseen.? Sen jälkeen vääntämäl lähti liikkumaan ja sitten kun laitto käyntiin äänet kuulosti iha helvetin oudoilta.. Eikä liikkunut kaasusta vaan sammui. Jonkin aikaa starttailtua ja kokeiltua käynnissä ollessa kuului jostain _ehkä_ variaattorista räsähdys ja sammui? Jonka jälkeen ei skootteri enää edes starttia pyörittänyt.. Huomenna sit tarkemmi vikaa katteleen kun on valosaa. Mut onkoha mitää ehdotuksii mist olis vika? Ite aattelin et variaattori olis auennu. Mut miten se kaasun lukittautuminen mahto liittyy tähän kaikkeen jos näin kävi?
Jos jottain tulee mieleen nii kertokaa rohkeest vaa
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista