Kytkimet #2

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Kytkimet #2

ViestiKirjoittanut jkoljo » 9.10.2010 17:28

Keskustelu kytkimistä, niiden säätämisestä, eroista, sun muusta tänne.

Ennen kysymistä on erittäin suositeltavaa lukea seuraavat artikkelit:
Kytkimen säätäminen
Skoottereiden kytkimet
Tekniset toimenpiteet

Jos joku innokas jaksaa kasata usein kysytyt kysymykset (FAQ) kytkimistä, lisään sen mielelläni tähän aloitusviestiin! Tällainen lista pitäisi topicin siistimpänä, ja siihen voisi aina viitata keskusteluissa tarpeen tullen.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
golemi
Pyörä:
Aprilia RS 125 02 TT, Piaggio Typhoon 00.
Liittynyt:
14.9.2010 19:01
kytkinjousten vaihto

ViestiKirjoittanut golemi » 9.10.2010 23:03

Oisko jollain heittää jotain vinkkiä kuinka saisi helpoiten vaihettua kytkinjouset? Kyseessä on piaggion vakio kytkin.

Kiitos
Ex. Gilera SMT 09, Honlei Monkey 05.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 9.10.2010 23:32

Et sitten vaivautunut lukemaan topicin aloitusviestiä, joka oli muuten sattumoisin topicin ainoa viesti sillä hetkellä kun kirjoitit omasi?

Löydät vastauksen aloitusviestin linkistä "tekniset toimenpiteet" - loogista, eikö?
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
golemi
Pyörä:
Aprilia RS 125 02 TT, Piaggio Typhoon 00.
Liittynyt:
14.9.2010 19:01

ViestiKirjoittanut golemi » 9.10.2010 23:49

no okei, oma-alotteisuus vähän jäi, mut kuitenkin ajattelin tässä kysästä onko joku kokeillut jtn muuta menetelmää?
Ex. Gilera SMT 09, Honlei Monkey 05.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 10.10.2010 19:23

golemi kirjoitti:no okei, oma-alotteisuus vähän jäi, mut kuitenkin ajattelin tässä kysästä onko joku kokeillut jtn muuta menetelmää?

Suoraan tietopankista:
Helpoiten jousien vaihtaminen onnistuu, kun laittaa kytkimen kiinni viilapenkkiin. Jousien irroittamisessa ja asentamisessa voi käyttää esim. sähköjohtoa, lukkopihtejä tai papukaijapihtejä. On myös olemassa pihtejä jotka on eritoten tarkoitettu jousien venyttämiseen.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Suzukis
Pyörä:
Cagiva Raptor 125 -06, Gilera RCR -09
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
11.11.2009 22:46

ViestiKirjoittanut Suzukis » 11.10.2010 15:06

Minkälaiset kytkinjouset käyvät Motorforce Evolution kytkimeen, ja onko tuo kytkin mistään kotoisin sport-vireille?
Saa tarjota Cagiva Mitoon käyvää Mikuni TM35 kaasaria ja imukaulaa!
MönC
Pyörä:
Honda Monkey -91 & MBK Nitro -06
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
2.2.2009 21:54

ViestiKirjoittanut MönC » 15.10.2010 15:53

Kumpi ois parempi kytkin, stage 6 sport vai motoforcen evolution racing? Kun euroscootersilla kytkimet ovat suunnilleen saman hintaiset.
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 17.10.2010 10:43

Mistä johtuu että kaikki vaihtamani kytkinjouset ottaa kiinni samoilla kuin vakiot :o
Kokeiltu on Narakun +1500rpm ja +2000rpm, top racing +15%, metrakit +10% ja nyt on kiinni dopplerin ultra hardit ja ottaa 1000rpm ylempää kuin vakiot. Voiko olla mahdollista tuo jos esim hihna luistaa?
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 17.10.2010 21:05

NukkuMatti kirjoitti:Mistä johtuu että kaikki vaihtamani kytkinjouset ottaa kiinni samoilla kuin vakiot :o
Kokeiltu on Narakun +1500rpm ja +2000rpm, top racing +15%, metrakit +10% ja nyt on kiinni dopplerin ultra hardit ja ottaa 1000rpm ylempää kuin vakiot. Voiko olla mahdollista tuo jos esim hihna luistaa?


voi johtua siitä jos et ole vaihtanut jäykempää vp jousta ja osta malossin jouset ja koita niillä, mulla toimii ainaki malossin keltasilla eli 15%.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 18.10.2010 11:19

_keijomies_ kirjoitti:
NukkuMatti kirjoitti:Mistä johtuu että kaikki vaihtamani kytkinjouset ottaa kiinni samoilla kuin vakiot :o
Kokeiltu on Narakun +1500rpm ja +2000rpm, top racing +15%, metrakit +10% ja nyt on kiinni dopplerin ultra hardit ja ottaa 1000rpm ylempää kuin vakiot. Voiko olla mahdollista tuo jos esim hihna luistaa?


voi johtua siitä jos et ole vaihtanut jäykempää vp jousta ja osta malossin jouset ja koita niillä, mulla toimii ainaki malossin keltasilla eli 15%.


VP jousi on Hebon +50%
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 18.10.2010 21:26

MönC kirjoitti:Kumpi ois parempi kytkin, stage 6 sport vai motoforcen evolution racing?


Itse ostaisin kyllä tuon Stage6:en kytkimen, sillä siinä taitaa muistaakseni olla enemmän säätövaraa kuin Motoforcessa.
Aerox/Nitro osia
Tolbb-
Pyörä:
Benelli 49x
Liittynyt:
26.10.2010 15:07

ViestiKirjoittanut Tolbb- » 26.10.2010 15:19

Moro jäbät! Nyt on omassanikin röötterissä (Benelli) teknikaasi mut ongelmana on et ottaa piikin liian myöhään. Minkälaisia säätöjä herrat suosittelisivat että kiihtyis mahdollisimman lujaa? Rullia, vp-jousta, kytkinjousia..?

Edit: Tarkotus saada Ben keulimaa :D
L0ll3r0
Pyörä:
Yamaha Aerox -08 Race Replica
Liittynyt:
3.4.2010 0:33
Kytkimet #2

ViestiKirjoittanut L0ll3r0 » 28.10.2010 1:02

Mitkä näistä kytkin jousista on +15% ja kävis roxin kytkimeen?

http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... ouset.html
phellow
Pyörä:
Derbi Atlantis 09
Liittynyt:
18.5.2010 16:08

ViestiKirjoittanut phellow » 28.10.2010 21:16

Tolbb- kirjoitti:Moro jäbät! Nyt on omassanikin röötterissä (Benelli) teknikaasi mut ongelmana on et ottaa piikin liian myöhään. Minkälaisia säätöjä herrat suosittelisivat että kiihtyis mahdollisimman lujaa? Rullia, vp-jousta, kytkinjousia..?

Edit: Tarkotus saada Ben keulimaa :D

Itse ainakin laittaisin 1g kevyemmät rullat, +15% kytkinjouset, sekä +15% vp-jousen ja sit lähtisin siitä säätää lisää, jos ei miellytä. Ite suosittelen polinin jousia, pelaa hienosti.
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 28.10.2010 23:33

Osaisiko joku selventää. http://www.motot.net/wiki/Kuva:Malossikytkinjouset.jpg

Tuon taulukon mukaan malossin punaisten jousten paksuus on 2 ja keltaisten 1.8. Mutta jossain moposportin myymissä jousissa esim vihreiden jousten paksuus on 2 ja ja sinisten 1.8 . Eli siis jos haluan tehari vireille sopivat, mihin on yleensä suositeltu malossin keltaisia ostan 1.8 paksut vaikka väri olisi joku muu? :D

Aika sekavaa tekstiä, mutta koittakaa joku ymmärtää :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista