skootteristi-78
- Liittynyt:
- 3.6.2012 14:11
Onko kellään käytännön kokemusta tuosta Hondasta?
Markkinoille tuo tuli vissiin vasta tänä kesänä, joten mitään kommentteja ei tästä vielä tahdo löytää.
Ainiin, jos jossain on oikea topicci tätä varten niin siirtäkää ihmeessä sinne
.
skootteristi-78
- Liittynyt:
- 3.6.2012 14:11
Jaahas, yhtään kommenttia ei tähän ole tullut
...
Lisään siis oman mielipiteeni: Ostin tällaisen nyt kesällä ja kovasti tykkään! Vakaata, luotettavaa ajoa vaikka kilometrejä onkin takana vasta ekat 200. Eka huolto tulee 1000km:ssä ja seuraava vasta 4000km:ssä, hienoa ettei huollossa tarvi niin usein rampata
!
Eihän tämä toki halvimmasta päästä ollut muttei hinta mikään mahdoton ollut.
Toistaiseksi voin sanoa että hinta-laatusuhde on kohdillaan.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Hondan on ehkä haastavaa löytää sopivaa kohderyhmää tuolle menopelille. Vasta kortin saaneet viisitoistavuotiaat tähyävät yleensä perinteisempien kaksitahtimoottorilla ja sportttisemmalla muotoilulla varustettujen tunnettujen mallien suuntaan, kun taas varttuneemmat työmatkamopoa hankkimassa olevat tyytyvät halvemman hintaluokan kiinalaisiin menopeleihin. Nuorisolla on yleensä valintakriteerinä ulkonäkö ja tämän mallin muotoilu ei välttämättä uppoa tuohon ryhmään. Myöskin viritys- ja tuunauspotentiaali lienee heikompi kuin "massamerkeillä". Itse mopoa se ei varmasti huononna, koitan tässä vain tuoda esiin miksi omasta mielestäni tämä malli ei ole kovin suurta julkisuutta saanut.
Tämä lienee ensimmäisiä moposkoottereita joissa nelitahtitekniikkaan on yhdistetty polttoaineen ruiskutus. Perinteisesti mopoissa ja skoottereissa polttoaineen syötöstä on huolehtinut kaasutin, joskin Aprilialla ja Piaggiolla on ollut kaksitahtinen suorasuihkutusmoottori jo pidempään. Osaatko verrata moottorin luonnetta kaasuttimella varustettuun nelitahtimopoon;onko kaasuun vastaamisessa eroja tai tuntuuko mopo muutoin erilaiselta nimenomaan tekniikan puolesta?
skootteristi-78
- Liittynyt:
- 3.6.2012 14:11
Totta tuokin, tämä malli ei välttämättä miellytä "nuorisoa" mutta onko totta että tämän päivän nuorilla on varaa ostaa yli 2000€:n vehkeitä kylillä kruisailuun
? Ellei se sitten mene niin että "pappa betalar..."
Ja mitä kysyit tuosta tekniikkapuolesta, kaasutuksesta, tmv. en valitettavasti osaa vastata
... Sen verran kokematon olen tällä saralla vielä
!
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Vaihteelliset mopot taitavat olla skoottereita suositumpia ainakin mopopoikien keskuudessa ja tosiaan perinteiset merkit kuten Yamaha Aerox/MBK Nitro, Peugeot Speedfight-mallisto ja Aprilia SR lienevät yleisimmät valinnat, Piaggio-Gileraa unohtamatta. Edellä mainitut mopot maksavat uutena sen 2500-3000e malliversiosta riippuen. Halvempaan hintaluokkaan tyytyvät ostavat yleensä Keewayn tai CPI:n skootterin, jonka hinta on 1500 euron luokkaa, alle tuhannella eurolla löytyy vielä Fudeja ja muita kiinanmopoja. Ilmeisesti nuorisolla menee siis nykypäivänä suhteellisen hyvin tai sitten vanhemmat ovat valmiita rahoittamaan tätä harrastusta.
Kerro kuitenkin kokemuksia tuosta menopelistä kun niitä saat. Kannattaa ainakin mitata keskikulutus matkamittarin avulla, saadaan hieman vertailupohjaa tuon taloudellisuudesta.
skootteristi-78
- Liittynyt:
- 3.6.2012 14:11
No niinhän tuo varmaan on ja hyvähän se vaan on jos vanhemmat pystyvät tukemaan lapsiaan tällaisessa harrastuksessa, hieno juttu
.
Juu, tarkoitus on aina silloin tällöin päivitellä tänne miten tämän Hondan kanssa ajaminen sujuu, ymv.
Ostin tämän siis uutena ja täydellä tankilla, sillä sai kilometrejä mittariin aika tarkalleen 160km. Pitää vielä tarkistaa minkäkokoinen tankki tuossa on, en nyt äkkiseltään ulkoa muista
...
skootteristi-78
- Liittynyt:
- 3.6.2012 14:11
Ai niin, se tankin tilavuus on 5,5l.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
skootteristi-78 kirjoitti:Ai niin, se tankin tilavuus on 5,5l.
Paras, tarkin ja helpoin tapa laskea kulutus on täyttää tankki aivan täyteen, tai johonkin sopivaan mittarajaan kuten täyttöaukon alareunaan. Tämän jälkeen nollataan trippimittari tai merkitään matkamittarin lukema esimerkiksi puhelimeen tai muuhun sopivaan paikkaan. Tankkauksen tullessa jälleen ajankohtaiseksi tankki täytetään samaan mittarajaan ja näin saadaan tietoon kyseisellä matkalla kulunut polttoainemäärä josta kulutus on helppo laskea. Tämä tapa on myös helpompi kuin käyttää polttoainemittaria tai bensavaloa referenssinä, koska mittariden näyttämissä on aina pientä heittoa. Itse olen moposta alkaen seurannut menopelien kulutuksia edellä mainitulla tavalla jokaisen tankkauksen yhteydessä, äkilliset muutokset keskikulutuksessa kielivät usein laahaavista jarruista tai muista ongelmista jotka on tällä tavoin helppo huomata aikaisessa vaiheessa.
Tomi80
- Liittynyt:
- 11.4.2013 14:43
Olen miettinyt tämän skootterin ostamista työmatka-ajoon.
Onko tästä kertynyt kokemuksia että miten toimiva peli on?
Toinen vaihtoehto olisi tietty se uusi R malli mutta pitäisi käydä katsomassa millainen ajoasento siinä olisi aikuiselle.
Edit: Niin ja paljonkohan tämä kulkee gps:n mukaan vakiona.. 50 olisi ihan "kiva" mutta ei välttämätön.
lrastas
- Liittynyt:
- 30.8.2015 9:29
Käytän Vision 50 työmatka-ajossa. Matka sujuu jouhevasti kun vaihdon variaatioita easypartsin variaattooriin. Helppo pitää tasainen 50 km/hn matkanopeus ylämäkeen. Bensankulutus myös laskee kun täysi kaasu antaa enemmän kuin 45 km/h.
Kiihtyy ihan kivasti autoihin verrattuna
Visioton
- Liittynyt:
- 2.9.2015 13:39
Oliko tuo variaattorin vaihtaminen vaikea suorittaa? Teitkö sen itse vai löytyykö osaajia helposti? Tutullani on samanlainen skootteri, joka mittauksen mukaan ei kulje enempää kuin 42 km/h. Alamäkeen.
Visioton
- Liittynyt:
- 2.9.2015 13:39
lrastas kirjoitti:Käytän Vision 50 työmatka-ajossa. Matka sujuu jouhevasti kun vaihdon variaatioita easypartsin variaattooriin. Helppo pitää tasainen 50 km/hn matkanopeus ylämäkeen. Bensankulutus myös laskee kun täysi kaasu antaa enemmän kuin 45 km/h.
Kiihtyy ihan kivasti autoihin verrattuna
Hei! Onko vaikea vaihtaa. Minkä mallin asensit? Olisin kiitollinen opastuksesta.
ZikuZ
- Liittynyt:
- 8.9.2015 9:36
Itsellänihän on kyseinen Honda. Ostaessa hinta oli aika korkea mutta ajan myötä kyseinen laitos maksaa itsensä takaisin. Tankillisella ajan 200-250km matka-ajossa joka tulee todella halvaksi
kilometrejähän sillä on jo takana yli 4000 ja vikoja ei ole ollut muuta kuin nopeusmittarin vaijeri lähtee irti silloin tällöin. Käytössä kuluneena remmi meinaa luistaa kun lähtee kylmänä paikaltaan. Huippuja tosin sais olla vähä enemmän kuin 48km/h (+/- 2) Variaattorin vaihtohan kuulema auttas mutta pelkällä rullien vaihollakin kuulema selviäs.
Visioton
- Liittynyt:
- 2.9.2015 13:39
lrastas kirjoitti:Käytän Vision 50 työmatka-ajossa. Matka sujuu jouhevasti kun vaihdon variaatioita easypartsin variaattooriin. Helppo pitää tasainen 50 km/hn matkanopeus ylämäkeen. Bensankulutus myös laskee kun täysi kaasu antaa enemmän kuin 45 km/h.
Kiihtyy ihan kivasti autoihin verrattuna
Vaihdoitko j costan variaattoriin? Mihin suuntaan pitää vääntää, jotta etuvariaattorin päässä oleva mutteri aukeaa? Kiitollinen vastauksesta.
lorde
- Liittynyt:
- 19.12.2022 12:34
Teho ei riitä 100 km/h nopeuteen edes hyvissä olosuhteissa. Mittarin mukaan kyllä kulkee reilun satasen, mutta gps:n mukaan vain 97 km/h. Myyjä kyllä lupaili, että kulkee 100 km/h.
slope game melon playground
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista