Aprilia DI-Tech

PVsuzu
Liittynyt:
22.11.2008 13:35
Jooh Laser X-pro putki.

ViestiKirjoittanut PVsuzu » 25.4.2010 20:18

Mikähän helvetti on vialla? Vaihoin Apriliaani Laser X-pro putken ja kulkee sen 55km/h, kun vakioputkella menee sen +70km/h.. Varmaanki suuttimen vaiholla, mutta mikähän olis hyvänkökonen suutin suurinpiirtein? Virit siis: Prikka pois, Malossi Multivar ja Laser X-pro putki.
Ruostee
Pyörä:
Aprilia Rally 70cc
Liittynyt:
13.11.2009 15:35

ViestiKirjoittanut Ruostee » 27.4.2010 19:57

^nappasitko kurin pois? vakioputkessa ei ole kuristusta, tossa teharissa taas on.

ja btw: voinko ottaa tuoreöljyn pois ja alkaa käyttämään seosvoitelua, vai meneekö ruiskusuutin tukkoon?
PVsuzu
Liittynyt:
22.11.2008 13:35

ViestiKirjoittanut PVsuzu » 27.4.2010 21:31

Joo siitä alkukäyrästä nappasin, onko siellä viel jossai muualla?
Ruostee
Pyörä:
Aprilia Rally 70cc
Liittynyt:
13.11.2009 15:35

ViestiKirjoittanut Ruostee » 28.4.2010 20:11

^ei tietääkseni itselläni on laser x-pro ja leovince TT handmade(vai mikälie) kummasta irtoaa enemmän tehoa 70cc pytyllä?
TL#29
Pyörä:
Suzuki rm 125 2008
Paikkakunta:
jämsä
Liittynyt:
12.7.2008 14:24

ViestiKirjoittanut TL#29 » 29.4.2010 18:27

Missä on 2004 vuoden ditechissä ruiskun säätö pistoke?
Furry
Pyörä:
Aprilia SR Di-Tech
Liittynyt:
22.6.2008 20:44

ViestiKirjoittanut Furry » 30.4.2010 15:27

Mistäs löytyis vuoden 2001 ditekkiin morinin koneella seuraavanlaisia osia, en uskalla tilata minarellin osia, kun en ole varma sopivatko toisiinsa kaikki osat:
* Termostaatti + tiiviste (käykö minarellin koneella olevan ditun termostaatti tähän?)
* Vesipumppu + stefat ja laakerit (korjaussarjaa mietin, mutta se kansi on ihan kulunut, joten kokonainen on ihan ok) (Entä käykö minarelli-ditun vesipumppu tähän?)
* Tiivistesarja (Tarvitaan: Kannentiiviste, Alapääntiiviste ja pakoputken tiiviste)
* Mäntä 41 (tämä kyllä löytyy vaikka kuinka monesta paikasta)

Lähinnä hintaa silmällä pitäen, kunhan kesän & syksyn yli kestää niin ok (eli samapa tuo vaikkei laatuosa olisikaan). Sitten tämä vekotin luovutetaan veljen riesaksi (ja sanon että priimakunnossa) ja lompsitaan autokauppaan. : )

EDIT: Spare Wheelistähän nuo kaikki löytyikin, hintaakaan ei tullut koko setille kuin 99e. "Vain" 99e. Termostaatista tosin en ole varma, mutta eipä noita ollut kuin kolmea erilaista, joista vain yhdessä luki sopivuutta aprilia ditechiin (ja suluissa luki että "minarelli-koneellisiin", en morinista tiedä, pakko uskoa että sopivat toisiinsa)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 5.5.2010 0:25

Ruostee kirjoitti:voinko ottaa tuoreöljyn pois ja alkaa käyttämään seosvoitelua, vai meneekö ruiskusuutin tukkoon?
En suosittelisi seosvoitelun käyttöä, juurikin tuon suorasuihkutuslaitteiston pienten välysten takia.
TL#29 kirjoitti:Missä on 2004 vuoden ditechissä ruiskun säätö pistoke?
Keskusyksikön liitäntäportti löytyy kun irroitat mittariston alapuolella olevan pienen muovikatteen, joka on kahdella ruuvilla kiinni. Eli se kaareva mötikkä joka on ohjaustangon katteissa lähinnä penkkiä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 8.5.2010 1:30

Onkos muilla 20 000 ajetuissa ditekeissä semmosta että kone käy epätasaista ja huonoa tyhjäkäyntiä, ja ottaa pintakaasulla tosi takkuilemalla kierroksia(ensin pysyy tyhjäkäynnillä hetken ja ottaa sitten liikkelle lähtöön riittävät kierrokset itsekseen)?

Kaasu pohjassa toimii hyvin mutta muuten aika kulmikasta menoa :D

Eli, piti kysyä missä voisi olla todennäköisin vika?

Liittimiä en oo vielä kerennyt tutkimaan enkä ilma/bensavuotoja sen tarkemmin kun että hiukan hikoilee bensaa bensapumpulta ruiskun/suuttimen nippaan mentäessä :)
JerzzuuQ
Liittynyt:
9.5.2010 11:14

ViestiKirjoittanut JerzzuuQ » 9.5.2010 11:27

Morjensta! Elikkä mopo haettu tallista takaisin kotia. Toimi ihan moitteitta, mutta eilen lisäsin öljyä tankkiin (Motonetin Motox 2-tahtiöljyä) niin rupesi takkuilemaan. Ei starttaa. Se sahaa ja sahaa, mutta ei lähde käymään. Vanhaa, eri merkkistä öljyä oli pohjalla. Voiko se vaikuttaa? Ostamani öljy pitäisi olla oikeata mikä käy Ditekkiin. Tänään aamulla tarkastettu tulppa(kipinää antaa hyvin, mutta voisin yrittää sen viellä vaihdattaa..), bensapumppu antaa bensat, letkut ok, sulakkeet ok ym..
Iso remontti tehty 2008 syksyllä vaihdettu silloin ruisku, mäntä ym.. Voisiko mäntä olla tässä tapauksessa syynä? Vaihdon jälkeen ajettu männällä 8000km..

Toivoisin pikaista ja hyviä apuvinkkejä, kiitosh!
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 10.5.2010 1:45

Mulla kun on laitettavana tommonen -02 malli, niin ainakaan se ei lähde käyntiin jos kaasuasentotunnistimesta ottaa liittimen irti(throttle body)

Eli kannattaa ensin katsoa läpi kaikki liittimet ja laittaa crc:tä/kontaktisprayta niihin, ja vaihtaa tulppa uuteen ;)

Jos kone ei saisi öljyä niin sen PITÄISI kuitenkin lähteä käyntiin, koska olin näkevinäni että öljypumpulta tulee imukaulaan/läppärunkoon oma letkunsa, eli se ei voi olla kytköksissä käynnistymiseen :)
Furry
Pyörä:
Aprilia SR Di-Tech
Liittynyt:
22.6.2008 20:44

ViestiKirjoittanut Furry » 10.5.2010 9:03

Itselleni tämä olikin uusi tuttavuus, jos joku ei tähän mennessä ole tätä vielä huomannut, niin kannattaa tsekata:
http://www.donwerner.dk/ecucodes.pdf

Vähän joutuu kyllä englantia ymmärtämään, mutta aika hyödyllinen ominaisuus ditussa! Tosin mihkään viritys-ongelmiin tästä ei taida apua olla.
SMLahti
Paikkakunta:
Oulun lääni
Liittynyt:
23.8.2004 19:56

ViestiKirjoittanut SMLahti » 10.5.2010 13:44

Furry kirjoitti:Itselleni tämä olikin uusi tuttavuus, jos joku ei tähän mennessä ole tätä vielä huomannut, niin kannattaa tsekata:
http://www.donwerner.dk/ecucodes.pdf


Itse olen tämän ohjeen mukaan lukenut vikakoodit. Koitin tätä muistellakin tuossa aiemmin (sivu 66 viimeinen viesti). Toimii hyvin ohjeen mukaan. Ja vikakoodien nollaus pelaa myös.
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 11.5.2010 2:52

Nyt löytyi epätasaiseen tyhjäkäyntiin, pintakaasuun vastaamattomuuteen, ja sammuilemiseen syy.

Putsasin suuttimen karstasta neulan kärjellä varovasti raaputtamalla ja varmistin kaikkien letkujen liitokset, nyt toimii aika hyvin eikä sammuile enää, ja reagoi pintakaasuun :D
GraG
Liittynyt:
17.5.2010 23:22
Ditekki vakioks

ViestiKirjoittanut GraG » 17.5.2010 23:35

Juu, elikkä ostin tuossa muutama viikko sitten -02 ditechin. Edellisten omistajien jäljiltä kulkee n. 80km/h ja pitäis vakioks saada. Variaattorin prikan tilasin uuden ja asensin mutta kulkee edelleen sen 80.
En tiedä mitä sieltä on otettu pois/lisätty. Tehoputkea ei kuitenkaan pitäisi olla.

http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php ... ry_id=2217

Tilasin tuolta tuon osan 14, koska se puuttu sieltä. Onko osa oikea vai olenko tehnyt jotain väärin.(laitoin osat sisään kuvan osoittamassa järjestyksessä.)

Muitakin vinkkejä mopon vakioksi saattamiseksi otetaan vastaan.

Kiitos etukäteen vastaajille!
paju93
Liittynyt:
10.6.2007 12:01

ViestiKirjoittanut paju93 » 30.5.2010 11:09

Mikähän mahtaa olla ku ei lähe kirveelläkä käyntii? saa bensaa tulee kipinää ei oo leikannu 5tkm sit vaihettu mäntä löytyy puristuksia? Mietin ku kipinä iskee ohi tulpan kärjestä hyppelee puolelta toiselle nii voisko puolassa olla jotain häikkää? kokeiltu myös uusilla tulpilla

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista