Solifer XTR50 Skootteri

Jillian
Liittynyt:
31.5.2009 23:56

ViestiKirjoittanut Jillian » 16.9.2009 8:22

Sinne lojahti tasasuuntaaja vehkeestä, onneks ei maksa 20 euroa enempää. Jotenkin menny toivon tän vehkeen suhteen kun tänä kesänä vaihdettu kohta puolet koko paskasta uusiks. :D

//Edit: Lisättäköön vielä. Ei perkele lähde edes polkemalla käyntiin, eilen lähti, joka nyt ihmetyttää suuresti. 3 tuntia säädetty ja poljettu ja tarkasteltu. Ei starttaa ei, kengän pohjakin jo hajalla polkemisesta :itku:
k4lle
Liittynyt:
20.9.2009 18:00

ViestiKirjoittanut k4lle » 20.9.2009 18:10

Huhhu... Jätti sitte soliferin saatana tielle ja sain taluttaa rotiskon lepposasti 3km takasi kotia... Kyseessä on siis speed 07. Sisäänajon ajoin täsmälleen ohjeiden mukaan, kuitenkin, heti 3kk ajon jälkee hajosi startti. Sähköstartin takia käytin vehjettä huollossa 7 kertaa, joista kahdella kerralla startti ja sähköt vaihdettiin kokonaan. Viimeinen kerta oli sattumoisin yksi näistä ja sen jälkeen startti on toiminut moitteettomasti (mikäli lamppu ei ole syönyt akkua tyhjäksi). Sen lisäksi mopossa on ollut lukemattomia pikku ongelmia (esim ohjauspaneelin valot, muoviosien hajoilu, valot/sähköt yms.) Tämä kiinalaisen paskaläjän osto oli kyllä tämän hetkisen elämäni suurin virhe.
Joka tapauksessa, koska sillä olisi sinniteltävä vielä ensi kesään asti nii pyytäisin ehotuksia ja ratkaisuja asian suhteen: Kesken matkan skootterin kaasukahva lopetti kokonaan tottelemasta ja jätti skootterin, yhä käynnissä, seisomaan tielle. Sammutin sen ja yritin käynnistää sitä uudestaan mutta tuloksetta. Ei tekisi mieli taluttaa sitä lähimpään huoltoon 9km päähän...
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 20.9.2009 18:41

Olet sinäkin k4lle fiksu poika. Miten olisi kaasuvaijerin laita? Ettei se olisi katkennut. Ja hyvin täälläpäin on pilkkimällä menty 5km kotiin. Itselläni koneessa kilometrejä 2500 ja jo kolmas kaasuvaijeri menossa :D
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 20.9.2009 19:45

Minulla on mennyt kaksi vaijeria, ensimmäinen lahosi kotipihan portilla kun olin menossa ajelemaan (ei voisi parempaa paikkaa ollakaan :D ), toinen vaijeri alkoi pitämään rahinaa josta päättelin sen olevan menossa poikki. Poikkihan se lopulta olikin menossa.
Aika jännä juttu kun kumpikin hajosi samaan aikaan tasan vuoden välein. :eek:

Multa muuten saa halvalla esim. viriosia keväällä, silloin pihassa on pikkutehoisen skoden sijaan 150 heppanen ja 2,2l koneella varustettu auto. 8) (Ei sekään vakiooksi jää... ;) )

Katsotaan asiaa sitten. :D
k4lle
Liittynyt:
20.9.2009 18:00

ViestiKirjoittanut k4lle » 20.9.2009 20:57

Tarkistin sen jo aikaisemmin eikä johdu kaaseuvaijerista. Hyvin se pelaa vaikka kilometrejä jo 4100. Muita vinkkejä?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 20.9.2009 21:02

No jos sanot että kaasukahva lakkaa toimimasta, mitä siitä voi päätellä..?

Eli kaasukahva/vaijeri toimii sittenkin.
Olet jo varmasti tarkistanut ne normijutut moisen sattuessa? Kaasari jne on paikoillaan ja kipinää tulee?
k4lle
Liittynyt:
20.9.2009 18:00

ViestiKirjoittanut k4lle » 20.9.2009 21:57

kyllä. kaikki ois päältäpäin ja mun mekaanikon taitojen mukaan kunnossa...
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 21.9.2009 20:16

Että voi olla vaikeaa laittaa tuo uusi hihna :D laiteltiin sitä varmaan noin 1½ tuntia, mutta vihdoin se sinne meni. Kattelin tossa justiinsa tota malossin multivaria, että onko noita multivareja montaakin erilaatua vai onko se vaan se yks ja sama multivar paketti joka käy kaikkiihin skoottereihin?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 22.9.2009 18:00

morgoo kirjoitti:Että voi olla vaikeaa laittaa tuo uusi hihna :D laiteltiin sitä varmaan noin 1½ tuntia, mutta vihdoin se sinne meni.

:eek:
Pojat on nukkunut 1:25 asennusaikaa. :lol: Ei sen vaihtoon mene kokonaisuudessaan kuin 5min. ;)

morgoo kirjoitti:Kattelin tossa justiinsa tota malossin multivaria, että onko noita multivareja montaakin erilaatua vai onko se vaan se yks ja sama multivar paketti joka käy kaikkiihin skoottereihin?

Ne on malli/merkkikohtaisia, tuo baotianeille tarkoitettu menee joka nelari kinkkiin, mutta merkkiskoottereille on omat varinsa.
weknvo
Liittynyt:
4.8.2009 12:18
Viri Cdi

ViestiKirjoittanut weknvo » 23.9.2009 16:08

Elikkäs olisin ostamassa omaan Solifer 50 R-skootteriini viri Cdi-boksia. Minkäköhänlainen boksi kannattaisi ostaa? Sen muistan, että CDI boksiin tuleva johtosarja on kuusipäinen.
Katselin tuolta netistä vähän malleja ja löysin tälläisen
http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=4386

Mahtaakohan tuo sopia ja onko tuo kovinkaan laadukas? Olisiko teillä suositella jotakin parempaa boksia?

Mitenkäs tuo boksi vaihdetaan? sivukatteet auki ja uusi tilalle? ei kai cdi boksia liitetä mitenkään akkuuun ?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 23.9.2009 17:28

weknvo kirjoitti:Elikkäs olisin ostamassa omaan Solifer 50 R-skootteriini viri Cdi-boksia. Minkäköhänlainen boksi kannattaisi ostaa? Sen muistan, että CDI boksiin tuleva johtosarja on kuusipäinen.
Katselin tuolta netistä vähän malleja ja löysin tälläisen
http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=4386

Mahtaakohan tuo sopia ja onko tuo kovinkaan laadukas? Olisiko teillä suositella jotakin parempaa boksia?

Mitenkäs tuo boksi vaihdetaan? sivukatteet auki ja uusi tilalle? ei kai cdi boksia liitetä mitenkään akkuuun ?

Tuo CDI on yhdellä liittimellä, katso monellako liittimellä sinulla on. Voisin veikkailla että sinulla on kahdella liittimellä (toisessa on neljä nastaa ja toisessa kaksi).
Minulla on tämä CDI, ihan hyvä on ollut.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 23.9.2009 17:54

Mites onko tuo sylinterin vaihto pahakin homma melko tietämättömälle rakentajalle? Pitäisi saada lisää menoa tuohon rotiskoon, ja tuli vastaan yksi käytetty sylinteri (jtn +70cc). Joten pitäisi tietää, että kannattaako laittaa 100 siihen, että voi pähkäillä hiukka sitä? Niin, ja mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon, kun olen nyt laittamassa tähän rotiskoon Piper Crossia kiinni? Suutin ainakin, mutta mitä muuta?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
MrSorbus
Pyörä:
Pv:t -91 ja -88 entisöity, Tunturi Start -70 entisöity.
Liittynyt:
4.9.2005 15:33

ViestiKirjoittanut MrSorbus » 23.9.2009 18:59

Mitähän perkelettä. Varin hihna katkesi, vaihdoin uuden hihnan ja uudet rullat koska vanhat olivat kuluneet. Nyt mopo kulkee enää 45 mittariin, ennen kevyesti 70. 45 vauhdissa kierroksia vain 5k, ennen enemmän. Vanhat rullat oli 5g, nyt 5.5g, ei luulisi olevan niin isoa eroa.
weknvo
Liittynyt:
4.8.2009 12:18

ViestiKirjoittanut weknvo » 23.9.2009 19:21

karkulainen kirjoitti:Tuo CDI on yhdellä liittimellä, katso monellako liittimellä sinulla on. Voisin veikkailla että sinulla on kahdella liittimellä (toisessa on neljä nastaa ja toisessa kaksi).
Minulla on tämä CDI, ihan hyvä on ollut.

Cdi-boksiini tuleva johtosarja on kuusipäinen ja siinä on yksi suorakulmainen liitinpala johon kaikki johdot tulevat eli tarvitsen siis todennäköisesti yksi-liittimisen boksin?
Olisiko suositella jotakin boksia?
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 23.9.2009 19:30

MrSorbus kirjoitti:Mitähän perkelettä. Varin hihna katkesi, vaihdoin uuden hihnan ja uudet rullat koska vanhat olivat kuluneet. Nyt mopo kulkee enää 45 mittariin, ennen kevyesti 70. 45 vauhdissa kierroksia vain 5k, ennen enemmän. Vanhat rullat oli 5g, nyt 5.5g, ei luulisi olevan niin isoa eroa.

Oliskohan rullat huonossa asennossa siellä paikoillaan?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista