Piaggio-NRG kirjoitti:Joo eli tässä muutamia kysymyksiä koskien Piaggio NRG 50 Power DD vsm. '09 stä.
Onko tavallista että skopa lähtee liikkeelle vasta n. 5 500 tuhannessa kierroksessa vasta? Pystyykö mitenkään säätään, että lähtisi melkein heti miten muut skootterit lähtevät?
Uutenä lähtee siinä 5 000rpm, mutta ei tosta ole haittaa. Voi säätää, mutta valitettavasti vain ylöspäin. Tietenkin jos siinä on kiinni alkuperäistä jäykemmät jouset, niin alkuperäiset jouset laittamalla kiekat tippuu siihen 5 000rpm. Sillä ei kuitenkaan ole väliä kiihtyvyyden suhteen. Jos haluat vielä alemmaksi kytkentäkierroksia, ongelmana olisi kiihtyvyyden lasku, kun kytkin nappaa reilusti alle tehoalueen. Muissa mopoissa on tehoalue alempana ja siksi ne lähtemä matalemmilta kierroksilta liikkeelle. Joten summa summarum ei kannata tehdä mitään tolle kytkimelle.
Piaggio-NRG kirjoitti:Onko skootteri vakio jos se menee tasasella mittarin mukaan 53, loivaan tasaseen alamäkeen päälle 60km/h ja isoon alamäkeen jopa 75km/h ! Ja onko mitään haittaa jos menee alamäkeen 75km/h ja kierrokset melkein tapissa? Mittaristossa ei siis ole mitään punasta viivaa...
On vakio, tasasella kuuluu mennä juuri tuon verran. Oikeaa nopeutta se on noin 46-47km/h. Tuopa juuri näissä Piaggion koneissa on kun siinä ei ole kierrosten rajoitinta, alamäessä nopeus nousee huimasti. Järkevintä on hellittää kaasua kun kierrokset nousee yli 10 000rpm. Kyllä siitä on vähän haittaa, kampiakseli tai mäntä voi mennä rikki. Yli 12 000rpm on ehdottomasti liikaa vakiokampuralle ajossa.
Piaggio-NRG kirjoitti:Skootteri tosin lähtee liikkeelle hitaasti, päälle 5 tonnia ja tyyliin 5km/h --> 8km/h --> 10km/h --> 13km/h eli hitaasti kiihtyy...Voiko kiihtymistä saada lisää millään virillä? Top speediä ei tarvii.
Paljonko on skodella ajettu? Paljon on kierroksia kiihdytettäessä?
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!