rixuu kirjoitti:OWas kirjoitti:Mistähän trekkeriin saisi manuaaliryypyn?
http://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2134 ittelläni on paikallaan tollanen
Mulla on tollanen edellisestä moposta eikä kyllä mene 12mm gurtneriin o.o
rixuu kirjoitti:OWas kirjoitti:Mistähän trekkeriin saisi manuaaliryypyn?
http://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2134 ittelläni on paikallaan tollanen
OWas kirjoitti:rixuu kirjoitti:OWas kirjoitti:Mistähän trekkeriin saisi manuaaliryypyn?
http://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2134 ittelläni on paikallaan tollanen
Mulla on tollanen edellisestä moposta eikä kyllä mene 12mm gurtneriin o.o
-Miksutus- kirjoitti:Mulla on yleensä mopojen kanssa ollut se periaate, että vaihdetaan sitten kun jonkun osan kuluneisuus alkaa näkyä selvästi toiminnassa, esim. kuluneella hihnalla skootterin huippunopeus saattaa tipahtaa siitä mitä se on uutena, sama muiden variaattorin osien kanssa. Kuluneet koneen osat heikentää käynnistymistä ja kuluneilla jarruilla pysähtyminen on heikompaa jnejne. sekä kaikenlaiset sivuäänet saattaa lisääntyä, luistava hihna vinkuu samallalailla kuin auton laturin hihna ja silloin on jossakin jo hämminkiä mitä todennäköisimmin. Ja kun muutenkin omat vekottimeni on olleet enemmän levällään kuin ajossa niin samalla tullut aina tarkasteltua paikkojen kuntoa kun on purkanut niin silmällä näkee jo monesti tulevat huoltokohteet.
Mopojen osat kuitenkaan ei mahdottoman kalliita ole ja ne ei ihan pienellä huoltovälin ylittämisellä mene miksikään. Eri asia jos kyse olisi jostakin high end tason vekottimesta jossa on +3000e tekniikassa kiinni, silloin tulisi melko tarkkaan syynättyä joka ajon jälkeen paikat. Ja kun on kuitenkin vara pistää 2000e siihen mopoon niin kannattaa olla vara huoltaakin sitä, tämä ei ollut vittuilua sitten. Itselläni vieroksuttaa henk.koht noin kalliit mopot kun en ole koskaan maksanut edes yhdestäkään autoistani noin paljoa, en edes puolia
Eikös uudessa skootterissa ole kilometrihuollot yleensä liikkeessä? Jos ei kiinnosta/ole aikaa/paikkaa/innostusta itse rempata ja huoltaa niin kysy liikkeeltä milloin pitää huollattaa ja käytät silloin liikkeessä kun on sen aika, siellä huoltavat mitä pitää ja mopolla on paljon huolettomia kilometrejä edessä
jasu`` kirjoitti:Mikähän voisi olla TKR:ssäni vikana? Paikoiltaan kun lähtee niin kiihtyy ja kulkee ihan normaalisti, mutta sitten ku hidastaa/jarruttaa ni ei enää taho lähteä millään liikkeelle. Kulkee jotain 20km/h booaten seuraavat 200m ja sitten taas lähtee kulkemaan. Ilmanputsari ja kaasari on tongittu läpi jo sen verran monta kertaa että siellä ei luulisi vian olevan, ellei kaasarista jotain oo vielä jääny huomaamatta. Tulppa mulla on kyllä ihan mäsänä, sen vaihdan mutta voiko vika nyt olla pelkässä tulpassa ?
En mä nyt tarkkaa kilometrimäärää tähän osaa sanoa, kyllä ne liikkeessä senkin kertoo ja se on varmasti se lukema yläkanttiin kun haluavat pelata varman päälle ettei vehkeet leviä ennenkuin takuu loppuu. Mun sisäänajo on aina ollut, että n. 15-30min tyhjäkäyntiä pihalla, sitten 1-2 tankillista kohtuu normaalia ajoa ilman pitkiä kaasu pohjassa revityksiä, eli siis normaalia ajoa muulta osin. Sen jälkeen sitten ajellaan ihan miten itsestä tuntuu.Nibbe kirjoitti:tuli tässä mielee että mikähän mahtais olla semmone aika optimaalinen sisäänajo Trekkerissä? Paljon kilometrejä vaatis suunnilleen?
Kannattaa ensiksi tuo tulppa vaihtaa ja jos ei auta niin sitten suosittelen kokeilemaan hieman isompaa suutinta, voipi olla just sopivasti hippasen liian pieni suutin->paikaltaan lähtiessä ajoviima ei laihenna seosta ja kun mopo kiihtyy seos laihtuu, mutta mopo silti kulkee->löysäät kaasun niin ajoviima tekee seoksesta todella laihan->kaasu pohjaan ja mopo booaa.. Tuollainen teoria tuli nyt äkkiselti mieleen, toki se voi olla muutakin, mutta tuo on ehkä halvin vaihtoehto aloittaa etsintä jos muuten on paikat ok eikä kaasari tai muutkaan paikat vuoda tai ole tukossa.jasu`` kirjoitti:Mikähän voisi olla TKR:ssäni vikana? Paikoiltaan kun lähtee niin kiihtyy ja kulkee ihan normaalisti, mutta sitten ku hidastaa/jarruttaa ni ei enää taho lähteä millään liikkeelle. Kulkee jotain 20km/h booaten seuraavat 200m ja sitten taas lähtee kulkemaan. Ilmanputsari ja kaasari on tongittu läpi jo sen verran monta kertaa että siellä ei luulisi vian olevan, ellei kaasarista jotain oo vielä jääny huomaamatta. Tulppa mulla on kyllä ihan mäsänä, sen vaihdan mutta voiko vika nyt olla pelkässä tulpassa ?
Käykö se ollenkaan tyhjäkäyntiä? Jos siinä on vakiokaasari niin kannattaa kokeilla säätää tyhjäkäyntiä.jannuska kirjoitti:Mikäs vois olla mun trekkerissä vikana, ku laitan kaasun pohjaan ja kierrokset nousee tappiin mut sit ku päästän kaasun pois ja annan laskee kierrokset tyhjäkäynnille niin sammuu eikä ota kierroksi ollenkaa jos ei pumppaa kaasua