Piaggio/Gilera + Gilera Runner

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 5.6.2012 19:28

Ei tarvitse ottaa rumpujarrun vaijeria irti. Vetämällä se rengas lähtee irti, kun on mutteri otettu pois. Kannattaa ottaa pakoputki pois ja löysätä lokasuojaa, mahtuu paremmin tulemaan pois. Joskus vanne on ruostunut akseliin kiinni, joten silloin kannattaa pistää ruosteenirroittajaa, koputella kumivasaralla tai hieman lämmittää vannetta varovasti kuumailmapuhaltimella. Vannetta takaisin laitettaessa kannattaa sipaista hieman vaseliinia akselille, niin ei pääse korroosio iskemään.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 6.6.2012 12:38

Itselläni piti ainakin ottaa vaijeri irti yamahasta niin arvelin että tässä myös :)
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
reizka90
Pyörä:
Onhan noita ollut useampia
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
25.7.2010 0:18
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut reizka90 » 11.6.2012 18:28

Onko tuollaiseen crossitankoon ja adapteriin järkeä lähteä sijoittamaan? Kyseessä on piaggio zip -97 ja
vakio kojelauta on mitä hirveintä katsottavaa.. Näyttää ihan joltain vespalta
Ostetaan turbokit änkkä
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Sudee » 11.6.2012 19:32

Kyllä se useasti komentaa pyörää.
Aerox/Nitro osia
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut tombadoz » 11.6.2012 21:13

Kuuluuko vakio piaggio typhoonin sylinterin ja kannen välissä olla tiiviste ? :D . meinaa ku sellasta ei näkyny ja toimi kumminkin. btw auttaako kannen laskeminen ?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.6.2012 21:15

Stalkkerissa ja Typhoonissa ei kuulu olla tiivistettä. Kannen lasku auttaa, jos on varaa laskea. Puristussuhde nousee, vääntöä varsinki tulee.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
reizka90
Pyörä:
Onhan noita ollut useampia
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
25.7.2010 0:18
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut reizka90 » 12.6.2012 0:51

Kertokaapa mistä kannattaa lähteä tilaamaan adapteria ja crossitankoa mahdollisimman halvalla.
Ostetaan turbokit änkkä
l44rd1
Liittynyt:
6.6.2012 19:28
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut l44rd1 » 12.6.2012 13:55

Tuleeko typhooniin lisää kiihtyvyyttä ja nopeutta jos laitan multivarin kiinni ? Tällä hetkellä skootterista on otettu kaikki kuristukset pois.
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Dementikko » 12.6.2012 14:05

Ei mitenkään merkittävästi.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.6.2012 16:49

Mielummin tehari.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
invito
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.8.2005 19:58
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut invito » 13.6.2012 17:05

On nyt ollut ongelmia oman Purejetin kanssa. Ajelin skootterilla päivä ostamisen jälkeen ja pientä pätkimistä oli silloin tällöin kiihdyttäessä. Oli kylmä ilma ja käynnistyvyyskin oli huono. Seuraavana aamuna koitin saada skobaa käyntiin. Starttailin pitkään tuloksetta kunnes startti alkoi hyytyä ja jämähti kokonaan. Lopuksi kuului vain metallinen naksahdus nappia painaessa.

Aloitin korjaustoimenpiteet akusta ja sähköliitoksista koska kuvittelin virran vähyyden olevan ongelmien syy. Lataus ei auttanut joten hankin uuden akun (4 Ah) mutta vika pysyi samana siitäkin huolimatta. Renkkasin starttia sen verran että naksahdustakaan ei enää kuulunut muualta kuin releestä. Seuraavaksi otin starttimoottorin irti ja totesin sen kärähtäneen. Hankin tilalle uuden ja laitoin paikoilleen mutta tuloksena oli se että sama metallinen naksahdus kuului kuin alunperinkin. Kyllästyneenä kiikutin skootterin korjaamolle ja siellä todettiin moottorin leikanneen kiinni ainakin sylinterin osalta. Alakerrasta ei ole tietoa. Korjausarvioksi heittivät 700-1000e.

Miten nyt kannattaisi edetä? Onko mahdollista että kone leikkaa kiinni startatessa vai onko vaurio tullut jo edellispäivänä ajaessa vai mahdollisesti jo entisellä omistajalla? Starttia vaihtaessa huomasin että polttoaineletkun klemmari oli käytännössä irti ja ilmaletku variaattorin kopan kohdalla huonosti paikallaan. Olisiko näillä jotakin tekemistä kiinnileikkaamisen kanssa? Vuosimalli on -03 ja kilometrejä 14 tkm. Koneremontti on tehty joitakin vuosia mutta ilmeisesti vain parituhatta kilometriä sitten.
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut gillie » 13.6.2012 17:47

Ei se klemmari ja putki tuohon vaikuta. Miten tuollaisilla kilometreillä on tarvinut jo koneremontti kertaalleen tehdä?

Onkohan siellä öljypumpun hihnaa ollenkaan vai väärissä säädöissä... sanon että jotain on ollut jo aikaisemmin vialla jos on tosiaan tarvinut koneremontti tehdä.

Ja PureJet vaatii 9Ah akun maahantuojan (ja oman kokemuksen mukaan). 4Ah on ruiskupelille liian vähän. Ja sitten tuli mieleen läppärungon läpät jotka aiheuttavat tuota huonoa käyntiinlähtöä tai estävät sen jopa kokonaan jos esim. pala pois.
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut Dementikko » 13.6.2012 19:09

Varmista myös, että öljypumppusi toimii ja on oikein säädetty. Tarkista myös käyttämäsi 2T-öljyn laatu, nämä ovat melko nirsoja sen suhteen. Ei noilla kilometreillä pitäisi olla mitään vikaa vielä.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
invito
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.8.2005 19:58
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut invito » 13.6.2012 23:46

Kuulemma ihan oikeaa öljyä edellinen omistaja käyttänyt. Oikein muistutti minua että muistan käyttää sopivaa öljyä. Jotakin öljyvuodon tapaista tuolla oli vian ilmetessä ja ajattelin että se johtui löysällä olleesta bensaletkusta. Kiristyksen vaikutuksia en ole päässyt kokeilemaan kun ei skootterissa tosiaan edes kone pyöri. Eivät olleet korjaamolla vielä aukaisseet konetta yhtään mutta jumissa on.

E: Edellinen omistaja oli juuri ennen myyntiä minulle laittanut variaattorin prikan paikalleen. Onko mahdollista sössiä siinä toimenpiteessä jotenkin niin että koneen jumitus selittyisi sillä? Hän puhui kahdesta prikasta joista toisen laittoi kiinni. Pitääkö edes tieto kahdesta prikasta paikkansa?

E2: Moottorin vikavalo palaa myös ja vilkkuu välillä. Alkoi mielestäni samaan aikaan kuin tuo kiinnileikkaaminen tapahtui.
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut Dementikko » 13.6.2012 23:56

Kampiakselilla on kaksi varsinaista prikkaa, toinen (1) ihan ensimmäisenä (kun kaikki osat on pois kampiakselilta, tämä prikka tulee ensin) ja toinen prikka, joka onkin se varsinainen rajoitinprikka (8), löytyy sitten liukuholkilta. (Toki myös numero 14 on prikka, mutta sen rooli ei ole niin suuri kuin kuvaan merkittyjen.)

Eli siis, kyllähän tuossa tumpelo voi jotain sählätä ja saada variaattorin asennettua väärin -> kannattanee avata variaattori, ellet ole jo sitä tehnyt, ja tarkistaa, että kaikki on kuten alla oleva kuva näyttää. Jos numero 8 puuttuu niin siitä ei hyvää seuraa!

Kuva
(Nro 1 on siis taaimmainen prikka ja 8 on rajoitinprikka.)

Saanko kysyä, mitä 2T-öljyä käytät?

Edit: Katsopa siis myös vikakoodit.
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 14.6.2012 1:44, muokattu yhteensä 1 kerran
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista