Piaggio/Gilera + Gilera Runner

gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut gillie » 14.6.2012 1:43

Niin jos tuo alimmainen prikka on pois eikö starttiratas nouse silloin "liian ylös" tuolle varin hammastukselle... eli voisi vaikka jäädä siihen jumiin. Ainakin teoriassa. Ja täten hajoittaa startin.

Esim. multivarin kanssa tuota takimmaista prikkaa ei pureen asenneta. Vakiossa on kuten kuvasta näkyy.
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut Dementikko » 14.6.2012 1:45

Niinpä, ja muutenkin variaattori on tällöin väärässä kohdassa, eli se on voinut ottaa johonkin kiinni ja jumittua.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
invito
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.8.2005 19:58
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut invito » 14.6.2012 20:02

Noniin kuulostaa erittäin loogiselta. Skootteri on nyt siis korjaamolla joten en itse pääse aukomaan. Kustannussyistä en kuitenkaan aio mitään suurempia remontteja ala siellä tehdä vaan annoin luvan lähinnä etsiä vikaa. Pitää huomenna soittaa sinne ja kertoa tällaisesta teoriasta. Ikävä kyllä en ehdi paikanpäälle käymään ennen ensi viikkoa. Räjäytyskuva olisi varmaankin hyvä viedä ja se puuttuva prikka.

Ei vaikuttanut miltään suurelta asiantuntijalta edellinen omistaja. Puhui kahdesta prikasta tosiaan ja minulla on se toinen tallessa. Vaikea sanoa että kumpi on nyt asennettuna tai että onko kiinnioleva prikka edes oikeassa paikassa.

Kiinnileikkaaminen ja sitä seurannut koneremontti oli johtunut vääränlaisesta öljystä jota edellistä omistajaa edeltävä oli käyttänyt. Motulin (710?) on kuulemma oikea jota tämä keneltä skoban ostin oli käyttänyt.

Mitenkäs vikakoodit luetaan? Ilmeisesti jonkin laitteen tarvitsisi. Jostakin luin että vikakoodia pukkaa kun akku tyhjenee tarpeeksi ja niinkin saattoi käydä vian ilmenemisen aikoihin kun pitkään starttasin. Edellinenkin akku oli 4 Ah joten ostin uuden samanlaisen asiaa sen suuremmin tutkimatta. Onko tuo kuinka vakavaa?
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut tombadoz » 14.6.2012 21:55

onko kellään kokemusta RMS merkkisestä variaattorista ? :D onko niinku malossin multivari ? https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/8348
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut Dementikko » 14.6.2012 22:30

Joo-o. Elikkäs, miltä se prikka näyttää, mikä ei ole nyt paikallaan? Toisinsanoen, kulkiko skootterisi noin 45 vai? Jos kulki, niin asentamaton prikka on juurikin tuo, mitä ei saa jättää pois...

Akku kannattanee uusia, sillä näissä on vakiona 9 Ah akku ja sen nämä myös tarvitsevat oikein toimiakseen.

En Gilerasta valitettavasti tiedä vikakoodien lukemisesta, mutta Apriliassa ainakin on "ajotietokoneessa" ominaisuus, jolla ne näkee ihan kotosallakin.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Dementikko » 14.6.2012 22:34

Ei vastaa varmasti läheskään Malossin Multivaria. Vakiovariaattori Piaggiossa on tuota paljon parempi!
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Rajis- » 14.6.2012 22:34

Nuo RMS:än osat on yleensä alkuperästä vastaavia, eli tuskin huomaat eroa vakioon.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Dementikko » 14.6.2012 22:39

Aijaa, no sitten voi jopa toimia jollain tavalla. Itselläni on erittäin huonoja kokemuksia RMS:n tuotteista, mutta ehkä kyseessä oli maanantaikappale...
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 14.6.2012 22:41, muokattu yhteensä 2 kertaa
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut tombadoz » 14.6.2012 22:40

Ookkei :D vähän tota veikkasinki .
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 14.6.2012 22:45

No jos ei nyt kuitenkaan verrata RMS:n tuotteita Piaggion alkuperäistä vastaaviksi. Voitaisiin puhua enemmänkin tarvikeosaksi, eli hinnaltaan edullisempi. Mitä tuota RMS:ää olen käsissä pyöritellyt, niin jättäisin hyllyyn, pistäisin kympin enemmän ja ostaisin alkuperäisen. Budjettiluokan remontointii ihan kelpo tavaraa, mutta siihen se jää. Tarvike on tarvike ja alkuperäinen alkuperäinen.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Rajis- » 14.6.2012 22:46

Ei itellä tosiaan oo siis kokemusta tosta varista, mutta yleensä rms:än muut osat on ollu sellasia alkuperästen "kopioita"..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
invito
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.8.2005 19:58
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut invito » 15.6.2012 0:38

Silloin kun kävin skootteria katsomassa ensimmäisen kerran ei kumpikaan prikoista ollut paikoillaan. Näin hän oli ilmeisesti ajellut sen reilut tuhat kilometriä. Sitten hän ennen ostopäivää sanoi laittavansa toisen prikoista paikalleen jolloin huiput jäävät hieman pienemmiksi. Eli mitään hajua ei hänellä näköjään ollut variaattorin rakenteesta. Enkä sitten tullut asiaa sen kriittisemmin pohtineeksi, ajattelin että erilaisia ratkaisuja eri merkeillä. Skoba kuitenkin kulki n. 70 mittariin vielä senkin jälkeen kun hän oli laittanut toisen prikoista paikalleen. Tiedä sitten mihin kohtaan hän oli sen laittanut.

E: Piaggion NRG Purejetin topikista lueskelin että joissain vuosimalleissa on kaksi rajoitinprikkaa. Onko näissä sama juttu? Oman vuosimalli -03.
l44rd1
Liittynyt:
6.6.2012 19:28
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut l44rd1 » 15.6.2012 13:35

Typhoonin tyhjäkäynti on välillä alkanut temppuilemaan eli välillä pysyy hyvin käynnissä mutta välillä sammuu heti :S Johtuneekohan tuo siitä sähköryypystä?
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut tombadoz » 15.6.2012 19:47

Moro !! ostin käytettynä mukama malossin mhr 70cc pytyn ilmajäähy typhooniin. sylinterissä ei lue että olisi edes malossi ? ja tämä sylinteri ei mene lohkoihin :D joten joutuuko lohkoja kenteis avartaa ?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.6.2012 22:06

No voithan sä sen nyt jo päätellä. Jos pytty ei mee lohkoihin niin täytyyhän niitä avartaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista