Aprilia DI-Tech

Depa-95
Pyörä:
Derbi senda xtreme sm-2004,Aprilia sr50 ditech-2002
Liittynyt:
22.3.2011 20:43

ViestiKirjoittanut Depa-95 » 22.3.2011 20:53

Nyt on Ditechis vaihdettu kampiakseli,runkolaakerit,stefat,pytty porattu ja uus mäntä mut ei lähe käyntii. Startti pyörii hyvin ympäri, saa pensaa ja sytyttää, mikähä vois olla vikana?
igge99
Liittynyt:
30.8.2010 8:39

ViestiKirjoittanut igge99 » 24.3.2011 11:41

ei vielä täydellinen. ------- kokeillaan 6.5g:sia------

edit: ei löytynyt 6.5:sia joten laitoin 5.7 x 3 ja 7.6 x 3 = 6.65g keskiarvo kappale ja nyt toimii hyvin.
ei löytynyt tarkoittaa , että tein nämä itse ja ei osunut paino kohilleen. Nyt kun on paino löytynyt , niin vois ostaa kaupasta 6.6g:set. Tällä painolla ei vielä ole ihan liian keveät , koska 40km/h:ssa vielä tuntuu pieni potku joten ei siihen asti ole kierrokset tapissa. 6 grammasilla kierrokset oli kokoajan liian korkeat.
Ja vielä jos joku tietäjä kertois , että vastaako nämä 5.7x3+7.6x3 lähellekkään 6x6.65.


http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=224583

tuolla tietoa. Eli 5.7x3+7.6x3 vastaa 6x6.65. mutta rullissa ei sais olla yli grammaa eroa , eli mulla "sakko"rullat.
Viimeksi muokannut igge99 päivämäärä 6.4.2011 8:37, muokattu yhteensä 1 kerran
igge99
Liittynyt:
30.8.2010 8:39

ViestiKirjoittanut igge99 » 6.4.2011 7:33

Depa-95 kirjoitti:Nyt on Ditechis vaihdettu kampiakseli,runkolaakerit,stefat,pytty porattu ja uus mäntä mut ei lähe käyntii. Startti pyörii hyvin ympäri, saa pensaa ja sytyttää, mikähä vois olla vikana?


onko tulppa uus ja kastuuko tulppa kun starttaat
Depa-95
Pyörä:
Derbi senda xtreme sm-2004,Aprilia sr50 ditech-2002
Liittynyt:
22.3.2011 20:43

ViestiKirjoittanut Depa-95 » 6.4.2011 18:06

tulppa on uus ja kastuu
igge99
Liittynyt:
30.8.2010 8:39

ViestiKirjoittanut igge99 » 7.4.2011 9:12

Depa-95 kirjoitti:tulppa on uus ja kastuu


onko mitattu pensan ja ilman paineita , ja onko suutinta putsattu?
Depa-95
Pyörä:
Derbi senda xtreme sm-2004,Aprilia sr50 ditech-2002
Liittynyt:
22.3.2011 20:43

ViestiKirjoittanut Depa-95 » 7.4.2011 15:46

paineet mitattu ja oli ok, ja suutin on putsattu, mut pitäis ehk mitta paineet taas ku on ollu pytty pois sen jälkee.
jakob_
Liittynyt:
19.7.2010 21:57

ViestiKirjoittanut jakob_ » 11.4.2011 15:17

Tuli taas ongelmia Apriliani kanssa.

Eli eilen ajossa skootteri alkoi pätkiä, lopulta hyytyi ja sammui kokonaan. Hetken odottelin ja aloin starttaamaan uudestaan, niin vaivaisesti lähti käyntiin ja sitten kun antaa kaasua niin samantien sammuu.

Voisiko olla joku tukos ruiskussa tai ilmansuodattimessa? Voisiko tulpassa olla vikaa ?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 12.4.2011 11:09

Katoppas tulppa, vaikuttaa sen aiheuttamalta vialta.
Aerox/Nitro osia
ollirna
Liittynyt:
30.7.2010 12:46
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut ollirna » 28.4.2011 21:02

Taas jotain uutta vikaa :D ... eli aprilia ditech -01 mulla , seisoi pihassa talven yli , ja nyt ei lähe käyntiin eikä edes yritä . mikähän voisi olla vikana ? bensan tulo tarkastettu , tulppa vaihdettu , saa bensaa ja antaa kipinää.
nikyliva
Liittynyt:
25.10.2009 14:34
Aprilia SR 50 Ditech 2002

ViestiKirjoittanut nikyliva » 31.5.2011 4:16

Mulla on tällanen ongelma / ominaisuus, että paikaltaan ku lähtee niin kiihtyy ihan jees siihen 20km/h, sitten kiihtyy hitaammin 55km/h asti ja siitä ampuu niin helvetisti 80km/h:hon asti, onko muilla ollu samanlaista ja mikä olis vikana jos tämä nyt edes on vika. :nörtti:
igge99
Liittynyt:
30.8.2010 8:39
Re: Aprilia SR 50 Ditech 2002

ViestiKirjoittanut igge99 » 31.5.2011 7:33

nikyliva kirjoitti:Mulla on tällanen ongelma / ominaisuus, että paikaltaan ku lähtee niin kiihtyy ihan jees siihen 20km/h, sitten kiihtyy hitaammin 55km/h asti ja siitä ampuu niin helvetisti 80km/h:hon asti, onko muilla ollu samanlaista ja mikä olis vikana jos tämä nyt edes on vika. :nörtti:


et sitten viittinyt lukea edes yhtä sivua taaksepäin

minä vaihdoin 6.5g rullat ja malossin keflar hihnan sekä topracing paketin siniset jouset sekä vp että kytkimeen. parani huomattavasti. mopo muuten vakio. ilmeisesti vakio variaattori toimii just kuvaamallasi tavalla.
nikyliva
Liittynyt:
25.10.2009 14:34
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut nikyliva » 31.5.2011 21:47

Sori kun selailin tuossa muutamankymmentä sivua noita tosi vanhoja posteja nii hyppäsin suoraan tähän ja pistin kysymyksen tulee ;)

Eli siis uudella variaattorilla ja rullilla saan pelaamaan? Sitä oon tässä itekki ajatellu, mutta aattelin varmistaa ettei tule ihan turhaa ostosta. :roll:
Machine87
Paikkakunta:
DerbiCity
Liittynyt:
24.7.2004 15:50
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Machine87 » 2.6.2011 12:35

Terve,

Tuli Ditech hankittua ja nyt on ns. ongelmaa:
Kulkee mittariin 55km/h, mutta tuota nopeutta pystyy ylläpitää pintakaasulla, kaasua kun vääntää pohjaan niin kierrokset nousee muttei mopo kulje enempää eli lautaset eivät pääse lähentymään?

Avasin variaattorin kopan pois ja otin tuuletinlautasen pois, kappas ei ollut prikkaa välissä, mikä avuksi?

Aprilia Ditech 2003
4_stroke ;)
igge99
Liittynyt:
30.8.2010 8:39
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut igge99 » 2.6.2011 13:16

aprilia on käyttänyt myös rajoitinlevyä rullakupin takana
Machine87
Paikkakunta:
DerbiCity
Liittynyt:
24.7.2004 15:50
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Machine87 » 3.6.2011 17:48

Tarkoitatko, että se prikka on vaan toisessa laidassa vai millaista rajoitinlevyä rullakuppien takana tarkoitat?

Pitäisikö rullakupin tulla tässä helposti ulos vai tarvitaanko ulosvetäjää? Itsellä se liikkui hiemanulospäin, kunnes tuli stoppi eikä käsin tullut ulos. 8o
4_stroke ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista