Aprilia DI-Tech

nikke700
Liittynyt:
18.11.2008 1:05
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut nikke700 » 22.8.2011 18:05

Oisko kellää myydä 01-02 kompressoria ? pistä Yv jos on!
SlateR11
Liittynyt:
22.8.2011 20:32
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut SlateR11 » 22.8.2011 20:39

Moro! Mulla on tollane 2002 Ditech (morinin ruisku), haluisin saada ĺisää kiihtyvyyttä edullisesti, mutta silti sen täytyis mennä alle sen 60... Ja siinä on pieniä käynnistys ongelmia, eli se sahaa turhanki pitkään aina välillä. Uusi tulppa (50km vanha) ja uusi akku (150km vanha) mutta ei auttanu yhtään. Kaikki apu otetaan vastaan! :)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 22.8.2011 23:03

DiTech+parempi kiihtyvyys edullisesti on varsin haasteellinen yhtälö. Mopossa on vakiona kuristamaton pakoputki, joten teharillakaan ei kovin merkittävää potkua kiihtyvyyteen saada. Jotain parannusta kuitenkin, mutta sijoituksen kannattavuus jää henkilökohtaisten mielipiteiden varaan. Viritysvariaattorilla voi oiekin säädettynä saada hieman paremman kiihtyvyyden, mutta se edellyttää riittävää kärsivällisyyttä oikeiden säätöjen etsimiseen. Nopeuden rajoittamiseksi ainoa konsti lienee jonkinlainen prikka variaattorin levyjen väliin.

Käynnistysongelmia voi aiheutua monestakin eri asiasta, alkaen tukkoisesta ilmanpuhdistimesta ja vääränlaisesta tulpasta. Noin vanhassa menopelissä myös polttoaineen syöttöjärjestelmä saattaa olla kerännyt kaikenlaista mönjää sisäänsä. Huolto-ohjelmaan kuuluu muistaakseni suorasuihkutusyksikön puhdistus, Shapella on varmaan yksityiskohtaisempia tietoja tuosta operaatiosta.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
SlateR11
Liittynyt:
22.8.2011 20:32
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut SlateR11 » 23.8.2011 16:14

Vauhtiviivatarra kirjoitti: Noin vanhassa menopelissä myös polttoaineen syöttöjärjestelmä saattaa olla kerännyt kaikenlaista mönjää sisäänsä. Huolto-ohjelmaan kuuluu muistaakseni suorasuihkutusyksikön puhdistus, Shapella on varmaan yksityiskohtaisempia tietoja tuosta operaatiosta.


Suorasuihkutus on puhtsattu huollossa. Tulppa vaihdettu mutta ei auttanut. Starttimoottorissa vikaa?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Sudee » 24.8.2011 15:25

Se tai voi olla sähköstartinkin hiilet niin kuluneet.
Aerox/Nitro osia
SlateR11
Liittynyt:
22.8.2011 20:32
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut SlateR11 » 24.8.2011 20:12

Paljonkos uudet maksais?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Sudee » 25.8.2011 11:33

Jälleenmyyjältä käyt kysäsemässä, ei ne yleensä kovin kalliita ole.
Aerox/Nitro osia
pynskiman
Pyörä:
gasgas ec50 -05, kymco super fever zx -04
Paikkakunta:
hollola
Liittynyt:
29.6.2010 21:21
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut pynskiman » 28.8.2011 18:37

nonni nyt tuli sitten kaaduttua tolla skopalla liikenneympyräs kun oli irtohiekkaa... ja menihä siinä toise puole katteet naarmuille että ajattelin jos talvel pistäisin kuntoo niin ja myös että etupumppuje stefat vuotaa nii minkä kokoset ne on tässä?? ja mil kannattaisi maalata jos spray maaleil maalais??
rahalla saa ja mopolla pääsee
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 29.8.2011 0:31

Ei tarvitse tuplata kysymysmerkkien määrää, käytä sekin tarmo isojen alkukirjaimien käyttöön. Katteiden korjauksesta on runsaasti tietoa foorumilla.
Tietopankki:katteiden maalaus spraymaaleilla
Katteiden korjaus
Skootterin osien maalaus
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Hösse
Pyörä:
Peugeot XPS SM -05, Honda CRM 125 -93
Liittynyt:
27.7.2009 17:30
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Hösse » 29.8.2011 22:18

SlateR11 kirjoitti:
Vauhtiviivatarra kirjoitti: Noin vanhassa menopelissä myös polttoaineen syöttöjärjestelmä saattaa olla kerännyt kaikenlaista mönjää sisäänsä. Huolto-ohjelmaan kuuluu muistaakseni suorasuihkutusyksikön puhdistus, Shapella on varmaan yksityiskohtaisempia tietoja tuosta operaatiosta.


Suorasuihkutus on puhtsattu huollossa. Tulppa vaihdettu mutta ei auttanut. Starttimoottorissa vikaa?

Kuuluuko kilinää tai kolinaa käynnistäessä? Yksi vois olla että bendixistä ja/tai etuvariaattorin hammasrattaasta ovat hampaat pyöristyneet.

jakob_ kirjoitti:Morjesta, multa löytyy aprilia sr ditech ruiskukoneella. Ongelmana että rikkoo tulpan lähes heti kun ottaa uuden tulpan käyttöön. Uudella tulpalla pelaa jonkin aikaa hyvin. Sitten kyllä lähtee jotenkin käyntiin, mutta sammuu lähes samantien ja tulppa ihan mustana.

Mistä voisi johtua? Oikeaa tulppaa tarjottu kyllä..

Kokeileppa käytellä vähän aikaa ilman jäähdytysnesteen paisuntakammion korkkia ja katso kupliiko. Voipi olla huonolla tuurilla kannentiiviste mennyt.
jopeti
Liittynyt:
11.8.2010 15:02
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jopeti » 4.9.2011 22:45

Pitääkö ruiskuissa olla kakskärkitulppa?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 11.9.2011 14:40

Ei tarvitse. Normaali tulppa toimii, iridiumtulppa voi joissain tapauksissa olla pitkäikäisempi.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
jopeti
Liittynyt:
11.8.2010 15:02
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jopeti » 12.9.2011 23:37

Toimiiko jos laittaa vakioon kisasääjöt ruiskuun?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 13.9.2011 2:31

Eli uudelleenohjelmoi sen huollossa. Toimii kyllä, mutta ei tee koneelle hyvää. Moottori kiertää silloin enemmän, mikä rasittaa konetta jos prikka/rajoitinlevy on paikallaan ja ajetaan täydellä kaasulla,
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Dementikko » 13.9.2011 12:54

Itselläni on periaatteessa vastaava menopeli, elikkäs SR 50 R Factory ja minulla on tämä "kisaohjelma". Kuten edellinen tuossa totesikin, ei se mitään haittaa ellei aja aina sitten kierrokset tapissa (10k rpm). Itse pidän kierrokseni maksimissaan siellä 9500rpm, yleensä n. 9000rpm. (Hiottu) prikka on kiinni variaattorissa, jotta oikea vauhti on tämä mitä se nyt on, ~63km/h.

Kisaohjelma tuo lisäkiihtyvyyttä täysin vakioonkin jo, joten suosittelen sen asentamista mikäli mahdollista. Sen kanssa voi myös ostaa tehoputken, joka toi kyllä hyvin lisäpotkua verrattuna vakioputkelliseen. Tietenkään ero ei ole niin valtava, kuin kaasarikoneissa jossa on kuristettu putki, mutta eron huomaa.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista