Piaggio NRG Power DD / DT

Nrg 2012
Liittynyt:
9.9.2012 13:32
Piaggio NRG Power DD

ViestiKirjoittanut Nrg 2012 » 9.9.2012 13:52

Oisin vaihtamassa prikkaa pienempää, ja ajattelin vaihtaa rullat ehkä myös. Tietäiskö kukaan kannattaako niit 6.4g rullii vaihtaa 5,5g painosiin rulliin. Ja sit myös että pitääkse vp jousi vaihtaa jos vaihtaa rullat kevyempiin. Niin ja sit että kärsiiks kiihtyvyys paljo jos vaihtaa pienempää prikkaa :D
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 9.9.2012 14:58

Ei kannata vakioon vaihtaa kevyempiä rullia, sekä vp jousta ei tarvitse vaihtaa myöskään.
Nrg 2012
Liittynyt:
9.9.2012 13:32
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Nrg 2012 » 9.9.2012 19:11

Joo mut kuulemma ku vaihtaa prikan pienemmäks ni kiihtyvyys kärsii, ni aattelin vaihtaa rullat kevyempii että kiihtyvyys paranis. ;)
veltsu_
Liittynyt:
3.4.2011 12:53
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut veltsu_ » 9.9.2012 20:05

Itellä ainaki tuntuu tällä hetkellä ku malossin multivari 7,2gr rullilla ja 6mm(vakio) prikalla sekä hukkikset tukossa.kulkee gps 58 et sais olla hiukan painavemmat rullat. Vakio rullilla tuolla kokoonpanolla huusi ikävästi mittariin ajaessa 50km/h tai tuota 58 vielä enemmän sekä samoin ihan vakiona huusi. Nuo 7,2gr pikkasen helppas mut vieläki vähemmän sais huutaa...8,4gr odotellessa. 7,2gr kiihtyvyys ei kärsinyt yhtää eli varmaan uskaltaa painavemmat laittaa...lähti muistaakseni tuolla kokoonpanolla kiertään makiasti 30-40km/h kohdilla.

Siks mulla vakio 6mm prikka paikoillaa kun tuolla malossin multivarillla kokeilin 5mm prikkaa niin meni jotai 63 gps:n mukaan. Multivarin mukanahan tulee 7mm muovinen prikka niin sen hioin 5mm.

Joku voi selventää mullekin meneekö ihan metsään jos vaihdan painavempiin tai onko nuo 8,4gr liian painavat??Hitto ku omassa ole kiekkamittaria et mitä kierroksia sieltä löytyy milloinki.
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Dementikko » 9.9.2012 21:24

Varmaan 8.4g on hyvä, tai sitten 7.2g ja 8.4g sekoitus.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 9.9.2012 22:53

Nrg 2012 kirjoitti:Joo mut kuulemma ku vaihtaa prikan pienemmäks ni kiihtyvyys kärsii, ni aattelin vaihtaa rullat kevyempii että kiihtyvyys paranis. ;)

Kun ei se kiihtyvyys niitä rullia keventämllä parane yhtään. :roll:
rrubE
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
11.6.2011 21:40
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut rrubE » 9.9.2012 23:42

Nyt on vaihettu stagen medium vp ja 15% kytkinjouset. Paljonko pitäs olla rullat kevyemmät tecnigasin silent pro putkelle? nyt kiinni vakiot, ja tuntuu että pitäisi vähän kevyemmät olla.
Viimeksi muokannut rrubE päivämäärä 9.9.2012 23:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Shape » 9.9.2012 23:47

Kokeiles lähteä vaikkapa 5,5-5,8 grammasta liikkeelle.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
rrubE
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
11.6.2011 21:40
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut rrubE » 9.9.2012 23:48

Paljonkoha alkaa kiertää kun nyt kiertää jo 10½tuhatta. Jos laittais nuo 5.8grammaset kiinni. Edit ja tiiän että ei kannata yli 11 tuhannen vakiokampuralla vettää =)
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Shape » 9.9.2012 23:54

No huippukierrokset ovat aivan samat, oli minkä painoset rullat tahansa. Kun variaattorin välitykset ovat "tapissa", rullien painolla ei ole enään mitää virkaa kierroksiin.

Paljonko sulla kiertää se kiihdyttäessä, paras teho tuolla putkella on siinä 8000 - 8500 rpm tienoilla nestekoneessa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
rrubE
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
11.6.2011 21:40
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut rrubE » 10.9.2012 0:06

Lähtee n6-6½tuhannessa liikkeelle ja kiertää johonkin 8tuhanteen ja sitten laskee kierrokset ja nousee uudelleen n40km nopeudessa
pinoggio
Liittynyt:
10.9.2012 20:10
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut pinoggio » 10.9.2012 20:19

Skootteri on Piaggio NRG Power DD. Ongelma on, että kylmällä koneella kiihdyttäessä kiihtyy normaalisti. Mutta kun on ajettu <1km, pysähtyy, ja alkaa taas kiihdyttämään, niin ei meinaa lähtä mihinkään. Kiihtyy siihen 30 km/h todella hitaasti, mutta sen jälkeen ottaa piikin normaalisti. On vaihdettu RMS +10% vastapainejousi, Naraku +10% kytkinjouset, ja 0.30mm hiilikuituläpät. Sylinteri ja mäntä vaihdettu n. 1500km sitten. Runkolaakereilla rullattu se 8500km. Missä vika? Edit: myös putkesta on poistettu 1 hukkis. Olisiko mahdollista että kytkinjouset/vastapainejousi löystyy lämmetessä
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 10.9.2012 21:05

pinoggio kirjoitti:Naraku +10% kytkinjouset


Siinä syyllinen, laita vaikka Malossin, Stage6:n tai Polinin jouset.
veltsu_
Liittynyt:
3.4.2011 12:53
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut veltsu_ » 13.9.2012 15:13

Oli jäänyt etuvarin mutteri liian löysälle niin ampas auki kesken ajon no nyt kireällä ja pysyy mut probleema et käynnistyspoljin ei palaudu...veti kyllä polkimen alas ku mutteri aukes et olisko joku jousi huonosti?? näyttää kyllä et kaikki on ok ja kun ottaa sen käynnistinpolkimen vapaarattaan pois niin poljin palautuu mut vapaarattaan laittaa takas niin takkuaa...

ei niin käyttöä ole tuolla polkimella mut olishan se hyvä et toimii jos sattuu tarttee.
heipähei
Pyörä:
Piaggio Nrg power DD
Liittynyt:
26.5.2012 10:09
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut heipähei » 13.9.2012 22:19

heipä vaan taas, kun mä oikeesti en saa irti niitä vitun peilejä, niin VOITTEKO te kertoa mulle ihan järjestyksessä mitä mun pitää tehä et saan ne irti? auttakaa tyhmää :nolo:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista