Aprilia DI-Tech

Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Dementikko » 12.1.2012 12:22

Lähtisin sinuna vielä nollaamaan ECU:n koodit ja sen jälkeen katsomaan mitkä niistä tulevat takaisin. Muistaakseni sanoit, että näyttää koodeja 20 ja 23. Mikäli 23 näyttäytyy uudestaan, se viittaa tosiaan paineen tunnistajaan. Koodi 23:lla kannattaa katsoa ECU läpi, mahdolliset liitäntävirheet ja siis että se toimii moitteettomasti. Ongelma korjaantuu viimeistään uudella ECU:lla. Koodiin 20 mahdollisia syitä ovat viallinen ECU:n liitos/sensori, viallinen lämpömittari tai viallinen ECU.

Kannattaa myös lähitulevaisuudessa hoitaa injektorin puhdistaminen.

Anturista en tosiaan osaa mitään sanoa... :s
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 12.1.2012 13:08

Nollasin koodit, ja noi kaksi koodia jäi ja muut koodit hävis. Alan tos töiden jälkeen tutkimaan tota. Miten tossa pääsee helpoiten ecuun käsiksi?
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Dementikko » 12.1.2012 13:20

Se on siinä etukatteen alla niin kuin jalkatilan puolella. Yritän kotona etsiä kuvan, jos et ole löytänyt vielä ECUa.

Tämän verran siis kun irrotat niin löytyy: http://www.donwerner.dk/derestrict.jpg
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 12.1.2012 18:07

Putsasin ecun liittimen koodi 20 lähti, olen kohta kattonut joka paikan tosta moposta eikä paine anturia meinaa löytyä. Onko se diagnoosiliitin kolmi napanen? Nyt tunnen taas itteni vähän tyhmäksi, tarkottaako toi "The new 2.7.1 version, avaible from February 2004, solves the problem of the wrong detection of error 23" että vika ois ohjelmaversiossa, ettei koko vehkeessä ole oikeasti mitään vikaa?
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Dementikko » 12.1.2012 22:54

Niinhän tuosta voisi käsittää. Elikkäs uutta ECU:n ohjelmaa seuraavaksi kokeilemaan. :) Vaikka ei korjaisikaan vikaa, niin hyvä se on silti päivittää.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 13.1.2012 11:17

Missä tuommosen voisi helsinhin lähellä tehä? Helsingin pyörä ja mopossa sanovat että ulkosta anturia ei tuossa ole, että se ois ecun vaihto koska sieltä olisi anturi rikki. Mutta netistä löytyvien tietojen perusteella tossa ei sisäistäkään anturia ole, että olisi vasta 2004 jälkeen tullut sisäiseksi. Ja ohjelmistopäivistyksestä ne ei osannu muuta sanoa kun että voidaan tuntihommina tutkia
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Dementikko » 13.1.2012 12:04

ECUjahan löytyy uusia jos päätät nyt uusia sen. Ohjelmistopäivitys on oikeasti hirveän pieni homma, ei tarvi kuin tosiaan ottaa ECU esiin ja kytkeä se laitteeseen ja ladata siihen uusi ohjelma. Homma kestää alle 5 minuuttia. Tosin monet huoltamot eivät suostu tekemään tätä toimenpidettä, sillä se on ns. "virityksen avustamista".
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 13.1.2012 12:23

Ihme homma jos ei ole tosiaan kyse kun ohjelmistoversion päivityksestäl. Eli siis käytännössä riittää kun vie pelkän ECU:n liikkeeseen? Tuntuu vaan että monessa liikkeessä ei ole joko kiinnostusta tai tietoa tuosta. Kohta jos menee vaikeeksi ni alan soveltamaan megasquirttia tohon, ni joka ikisen säädön voi tehä ite ;)
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Dementikko » 13.1.2012 16:14

Voihan se varmaan olla ihan uuden ECU:n paikka mutta aluksihan kannattaa kokeilla ainakin päivittää se. =) Tosiaan liikkeeseen vie vaan ja sanoo että pitäisi saada uusin ohjelmaversio ECU:lle tai "kisaohjelma" , joksi tuota jostain syystä kutsutaan.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 13.1.2012 19:30

Asiasta kolmanteen. Käykö tohon joku 2t öljy mikä ei kärytä?
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Dementikko » 13.1.2012 19:47

Agip City 2T, Malossi 7.3.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 13.1.2012 20:04

Onko noi varmasti semmosia ettei vaatteet ala käryämään ajon jälkeen. Pitääki kaikki huomata vasta kun on purkanu ja kasannu koko mopon, noille täys tehosille ja mm. suomen rajotetuille ditecheille on oma johtosarja, ecu, putki ja eripainoset rullatkin
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Dementikko » 13.1.2012 21:47

Ainahan ne vähän haisee, mutta ei näissä suorasuihkutuksissa kyllä ollenkaan pahasti. Yksi vaihtoehto sitten on vielä Castrol TTS, joka on ominaisuuksiltaan kahta edeltäjää parempi.

Mitä tarkoitat tällä: "noille täys tehosille ja mm. suomen rajotetuille ditecheille on oma johtosarja, ecu, putki ja eripainoset rullatkin"?
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 13.1.2012 22:22

Kun easypartsia selailin niin siellä oli mm. nuo osat erikseen 45km rajotetulle ja täystehoselle, esim vain täystehosessa morinissa on se paine anturi,ECU n.80€ kalliimpi sekä 6,8g rullat, rajotetussa vastaavasti 7,7g
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 17.1.2012 23:40

Ilmeisesti tossa on jonkinmoinen kisaohjelma päällä, koska tossa uuden prikan lisäksi vielä puolikas prikka, ja tuntuu kulkevan yli 50 mittariin

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista