Teemu371997
Mikä on vikana kun pistän roxin käyntiin ei pysy käynnissä aluksi mutta parin kerran jälkeen pysyy. Ongelma oli aluksi vain se että se ei lähde liikkeelle vaikka antanut olla käynnissä 5min ja koittaa lähtä. Aluksi pari kertaa voit ajaa noin 5metriä sitten pysähtyy, joudut oottamaan vähän aikaa sitten taas liikkuu ja pystyi ajamaan normaalisti. Mutta nytten ei pysy kunnolla käynnissä aluksi sitten kun koitat lähtä ajamaan voit ajaa taas sen 5m, mutta sen jälkeen ei enään liiku mihinkää vaikka odottaisi 30min tuntuu että kierrokset pienenee. Kertokaa ratkaisu PIAN kiitos etukäteen!
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
Onko kaasari putsattu ja oikeissa säädöissä? Ilmanputsari riittävän puhdas? Minkä vuotinen Roxi kyseessä, löytyykö Dellorto ja käsiryypy vai Gurtner ja automaattirikastus?
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
Seosruuvia kiinnipäin.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Teemu371997
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Onko kaasari putsattu ja oikeissa säädöissä? Ilmanputsari riittävän puhdas? Minkä vuotinen Roxi kyseessä, löytyykö Dellorto ja käsiryypy vai Gurtner ja automaattirikastus?
joo pittää kaasari puhdistaa mutta on oikeissa säädöissä... ilmanputsari on puhdas. -00 roxi
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
Jaa, olet siis säätänyt kaasarin kylmille keleille nyt?
Teemu371997
ramba__ kirjoitti:Jaa, olet siis säätänyt kaasarin kylmille keleille nyt?
joo, ainaki koittanu ku tiiä näistä roxeista juuri ollenkaan ku ensimmäinen mopedi =) jotain mä tohon oon jo ehtiny pistää tms
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
Teemu371997 kirjoitti:jotain mä tohon oon jo ehtiny pistää tms
Kertoo
hyvin paljon.
nilkin talli
- Pyörä:
- Mbk nitro
joo elikkäs mulla on mbk nitro vm04.virit-tehari ja 4.8g rullat prikka pois ja nitro tekee sillein että aluks ei lähe heti liikkeelle ja sit kun on piikillä tai on kiihyttänyt piikilli niin se alkaa pätkimään ja sit vasta ottaa piikin sit kun ajat kaasupohjassa ja päästät kaasun pois ja painat uudelleen pohjaan niin pätkii ja sit vasta ottaa kaasun vastaa. oon puolan ja tulpanhatun johtoineen vaihtanut. sit toinen vika on että kun nitro lähtee kiertämään niin takapäästä kuuluu samanlaista ääntä kun sirkkelin löis käyntiin, mutta se varmaan johtuu mun kytkimestä kun siitä on palat ihan kulunut ja pelkkä metalli paloista jäljellä
thounimakarooni
- Pyörä:
- Ei oo
Teharilla kuuluu olla:
-Vakiota 1-1,5g kevyemmät rullat
-15-30% jäykempi vastapainejousi
-15-30% jäykemmät kytkinjoset
-Noin 10 numeora isompi suutin
(Viritysvariaattori suositeltava Minarellin koneessa, kuten juuri Aeroxissa)
Jousiksi ei kannata laittaa mitään Narakun tai TopRacingin valmistamia, vaan esimerkiksi Malossin, Polini tai Stage6:n valmstamat.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
nilkin talli kirjoitti:sit toinen vika on että kun nitro lähtee kiertämään niin takapäästä kuuluu samanlaista ääntä kun sirkkelin löis käyntiin, mutta se varmaan johtuu mun kytkimestä kun siitä on palat ihan kulunut ja pelkkä metalli paloista jäljellä
Kannattaa siis varautua uusimaan kytkinpalojen lisäksi myös kytkinkello. Jokainen tekee tietysti mitä tykkää, mutta en oikein ymmärrä miksi ihmeessä ajetaan mopolla jonka kytkin on selkeästi loppu.
Nahkela
- Pyörä:
- Aerox -11
Sitten joku voisi jelppiä miten tuo bcd underseatti oikein asennetaan
Jotain muoviputkiloita ja pultteja tuli mukana, yritin pultit laittaa niille kiinnityspaikoille mihin vakiounderikin kiinnittyy mutta eivät mahdu? Jos joku tajusi niin jelppiä
Éki
- Pyörä:
- Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Takavalosta vähän matkaa alaspäin on semmoset kiinnikkeet sille, pelkät reijät. Pistät sen pultin underista läpi, kiinnikkeen ja underin väliin se muoviholkki ( kiristäessä pulttia estää underin taipumisen liikaa sisäänpäin) ja sit sillä mutterilla sen kiinnikeen toiselle puolelle pulttiin kiinni. Toivottavasti nyt älysit
Nahkela
- Pyörä:
- Aerox -11
Siis siihen mä niitä yritinkin, mutta kun ei mene:
Käytettynä siis ostin, niin voiko olla mahdollista että väärät kiinnikkeet?
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Kylläse tuohon menee kunhan on oikean kokonen pultti.
nilkin talli
- Pyörä:
- Mbk nitro
juu elikkäs mun nitro alko keittäämään kun nesteet loppu, sen jälkeen kävin äkkiä ostaa lähdevettä ja lisäsin nesteet sinne nestesäiliöön. ajoin noin 2km noin 60km/h monttuun niin nitro lähti hyytymään siinä sitten räpelsin kaikkea ja sit tajusin tökkiä kaasaria niin lähti toimimaan (sai liikaa imua) sitten ajoin noin 3km ja nitro alkoi taas keittäämään joten tehoja hävisi kun kone oli niin kuuma niin hyyty ja sammu. puristuksia on mutta ei lähde käyntiin kun yritin heti perään polkea mutta missä vika kun kulu nestesäiliön verran vettä 4km matkalla ja enää ei lähde käyntiin. onkohan kannentiiviste mennyt ja lähteekö se käyntiin vaikka oliskin mennyt?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista