Solifer XTR50 Skootteri

MrSorbus
Pyörä:
Pv:t -91 ja -88 entisöity, Tunturi Start -70 entisöity.
Liittynyt:
4.9.2005 15:33

ViestiKirjoittanut MrSorbus » 23.9.2009 20:21

<|TuX|> kirjoitti:
MrSorbus kirjoitti:Mitähän perkelettä. Varin hihna katkesi, vaihdoin uuden hihnan ja uudet rullat koska vanhat olivat kuluneet. Nyt mopo kulkee enää 45 mittariin, ennen kevyesti 70. 45 vauhdissa kierroksia vain 5k, ennen enemmän. Vanhat rullat oli 5g, nyt 5.5g, ei luulisi olevan niin isoa eroa.

Oliskohan rullat huonossa asennossa siellä paikoillaan?

Avasin variaattorin jo kerran, kaikki kunnossa. Tuntuu kuin olisi ihan törkeän painavat rullat siellä, alamäessä mittarin saa tappiin kun kierroksia on 8k, samalla ei ylämäkiä jaksa mennä.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 23.9.2009 20:24

MrSorbus kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:
MrSorbus kirjoitti:Mitähän perkelettä. Varin hihna katkesi, vaihdoin uuden hihnan ja uudet rullat koska vanhat olivat kuluneet. Nyt mopo kulkee enää 45 mittariin, ennen kevyesti 70. 45 vauhdissa kierroksia vain 5k, ennen enemmän. Vanhat rullat oli 5g, nyt 5.5g, ei luulisi olevan niin isoa eroa.

Oliskohan rullat huonossa asennossa siellä paikoillaan?

Avasin variaattorin jo kerran, kaikki kunnossa. Tuntuu kuin olisi ihan törkeän painavat rullat siellä, alamäessä mittarin saa tappiin kun kierroksia on 8k, samalla ei ylämäkiä jaksa mennä.

VP löystynyt? Uusi hihna luistaa?
Samalla voisi uppailla omaa sylinterin-asennuskysymystä, eli onko yksin helppo asentaa ~70cc sylinteri? Itselläni ei ole mitään kokemusta asiasta, sen verran tiedän, että mitä se tekeen, ja missä se on, mutta muut sitten on täyttä hepreaa..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 23.9.2009 20:26

<|TuX|> kirjoitti:
MrSorbus kirjoitti:Mitähän perkelettä. Varin hihna katkesi, vaihdoin uuden hihnan ja uudet rullat koska vanhat olivat kuluneet. Nyt mopo kulkee enää 45 mittariin, ennen kevyesti 70. 45 vauhdissa kierroksia vain 5k, ennen enemmän. Vanhat rullat oli 5g, nyt 5.5g, ei luulisi olevan niin isoa eroa.

Oliskohan rullat huonossa asennossa siellä paikoillaan?

Ei, vaan uusi hihna vaatii parinsadan km "sisäänajon", tuosta on ollut paljon keskustelua muualla.

weknvo kirjoitti:
karkulainen kirjoitti:Tuo CDI on yhdellä liittimellä, katso monellako liittimellä sinulla on. Voisin veikkailla että sinulla on kahdella liittimellä (toisessa on neljä nastaa ja toisessa kaksi).
Minulla on tämä CDI, ihan hyvä on ollut.

Cdi-boksiini tuleva johtosarja on kuusipäinen ja siinä on yksi suorakulmainen liitinpala johon kaikki johdot tulevat eli tarvitsen siis todennäköisesti yksi-liittimisen boksin?
Olisiko suositella jotakin boksia?

Tästä sopiva. ;)

<|TuX|> kirjoitti:Mites onko tuo sylinterin vaihto pahakin homma melko tietämättömälle rakentajalle? Pitäisi saada lisää menoa tuohon rotiskoon, ja tuli vastaan yksi käytetty sylinteri (jtn +70cc). Joten pitäisi tietää, että kannattaako laittaa 100 siihen, että voi pähkäillä hiukka sitä? Niin, ja mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon, kun olen nyt laittamassa tähän rotiskoon Piper Crossia kiinni? Suutin ainakin, mutta mitä muuta?

Ei ole paha homma vaihtaa pyttyä, mutta nokan ajoitukset pitää tarkistaa kunnolla, yhdenkin hampaan heitto siinä ja ei käynnisty. Voin laittaa privalla tarkat vaihto-ohjeet.
Suutin pitää vaihtaa, ei oikeastaan muuta.
weknvo
Liittynyt:
4.8.2009 12:18

ViestiKirjoittanut weknvo » 23.9.2009 20:52

Mitenkäs se cdi boksi asennetaan ? Kyllä tajuan että liitetään siihen johtosarjaan mutta miten sen saa pysymään paikallaan ?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 23.9.2009 21:03

weknvo kirjoitti:Mitenkäs se cdi boksi asennetaan ? Kyllä tajuan että liitetään siihen johtosarjaan mutta miten sen saa pysymään paikallaan ?

Siellä on ne kiinnikkeet.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 23.9.2009 21:07

karkulainen kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:Mites onko tuo sylinterin vaihto pahakin homma melko tietämättömälle rakentajalle? Pitäisi saada lisää menoa tuohon rotiskoon, ja tuli vastaan yksi käytetty sylinteri (jtn +70cc). Joten pitäisi tietää, että kannattaako laittaa 100 siihen, että voi pähkäillä hiukka sitä? Niin, ja mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon, kun olen nyt laittamassa tähän rotiskoon Piper Crossia kiinni? Suutin ainakin, mutta mitä muuta?

Ei ole paha homma vaihtaa pyttyä, mutta nokan ajoitukset pitää tarkistaa kunnolla, yhdenkin hampaan heitto siinä ja ei käynnisty. Voin laittaa privalla tarkat vaihto-ohjeet.
Suutin pitää vaihtaa, ei oikeastaan muuta.


Kaikki mahdolliset ja kaikkein pienimmätkin avun rippeet olisivat todellakin tervetulleita. Ajattelin vielä sylinterin jälkeen hommata multivarin. Mutta kumpi olisi parempi, tuo 73cc, vaiko 60cc sylinteri? Molemmat ainakin sopii soliferiin, siitä ei ole epäilystä, mutta tehojen sun muiden seikkojen, ja tarvitseeko tuohon 73cc:n alkaa vaihtelemaan mitään muuta kuin itse sylinteri? Olen kuullut, että liian iso sylinteri rikkoisi koneen, kun ei jaksaisi nostaa mäntää, tuleeko tälläinen esille tuossa 73cc:ssä?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 23.9.2009 21:24

<|TuX|> kirjoitti:Mutta kumpi olisi parempi, tuo 73cc, vaiko 60cc sylinteri? Molemmat ainakin sopii soliferiin, siitä ei ole epäilystä, mutta tehojen sun muiden seikkojen, ja tarvitseeko tuohon 73cc:n alkaa vaihtelemaan mitään muuta kuin itse sylinteri?

"Mitä isompi, sitä parempi." ;) Muuta ei tarvitse vaihtaa sylinterisarjan ja suuttimen lisäksi.

<|TuX|> kirjoitti:Olen kuullut, että liian iso sylinteri rikkoisi koneen, kun ei jaksaisi nostaa mäntää, tuleeko tälläinen esille tuossa 73cc:ssä?

Ei see mitään riko. :D
Tuohon ei saa niin isoa sylinteriä että se rikkoisi mopon, lohkoista alkaa ahdistamaan jo 82cc alkaen. Noihin myydään 90cc sarjoja ja ne kestää jos vain lohkoja muokkkaa (tarvittaessa).

Privaa on tulossa kohtapuoliin.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 23.9.2009 21:29

karkulainen kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:Olen kuullut, että liian iso sylinteri rikkoisi koneen, kun ei jaksaisi nostaa mäntää, tuleeko tälläinen esille tuossa 73cc:ssä?

Ei see mitään riko. :D
Tuohon ei saa niin isoa sylinteriä että se rikkoisi mopon, lohkoista alkaa ahdistamaan jo 82cc alkaen. Noihin myydään 90cc sarjoja ja ne kestää jos vain lohkoja muokkkaa (tarvittaessa).

Privaa on tulossa kohtapuoliin.


Ei sillä privalla mikään kiire ole. Tuo sylinterikin tulossa vasta ensi kuun puolella, mutta onhan ne ohjeet sitten hyvä olla valmiiksi, kun alkaa asentelemaan :D
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 23.9.2009 21:42

Päivitystä kaikkiin vanhoihin viesteihin, eli sylinteri on 79 kuutioinen, eikä 73. Mun moka, mutta ei tuon pitäisi paljoa haitata, pitäisi sopia vielä lohkoihin kiinni..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 23.9.2009 22:02

<|TuX|> kirjoitti:Ei sillä privalla mikään kiire ole. Tuo sylinterikin tulossa vasta ensi kuun puolella, mutta onhan ne ohjeet sitten hyvä olla valmiiksi, kun alkaa asentelemaan :D

Juu, nyt on vain niin sekava olo kun mototin käyttäjä "__kime" on nyt kuollut Klick. :|
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 24.9.2009 20:23

Harmi :'( mutta joo, siis pitääkö tota hihnaa ajaa sisään sen 200-300km? kun itekin vaihdoin sen ja enne meni mittariin suoralla sen 60-65 ja nyt vain sen 45-50.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 24.9.2009 21:43

morgoo kirjoitti:Harmi :'( mutta joo, siis pitääkö tota hihnaa ajaa sisään sen 200-300km? kun itekin vaihdoin sen ja enne meni mittariin suoralla sen 60-65 ja nyt vain sen 45-50.

Kyllä sen sitten huomaa kun se alkaa muotoutua variin, saa (ja pitää :D ) ajaa tuppi nurin.
santam
Pyörä:
wrf 450
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.6.2008 16:22

ViestiKirjoittanut santam » 24.9.2009 22:35

Kuva

Näin käy joskus :D
8tkm ajettu mutsin solifer ja ohjaus vähän petti töyssyn jälkeen ja keskituelle kun laitto niin keula putos :lol:
Suuntana -> kaatopaikka
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 25.9.2009 7:37

Santam kirjoitti:
iso kuva...

Näin käy joskus :D
8tkm ajettu mutsin solifer ja ohjaus vähän petti töyssyn jälkeen ja keskituelle kun laitto niin keula putos :lol:
Suuntana -> kaatopaikka


Ja minä kun olen hyppinyt ja rällännyt kaikki tämän kylän hypyt ja metät tolla soliferilla, eikä mitään ole tapahtunut.. hidasteisiinkin tullut mentyä hiukka liian kovaa, mutta taidanpas tästä lähin alkaa hidastelemaan niihinkin :D
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 25.9.2009 10:17

Santam kirjoitti:*kuva rammasta solikasta*

Näin käy joskus :D
8tkm ajettu mutsin solifer ja ohjaus vähän petti töyssyn jälkeen ja keskituelle kun laitto niin keula putos :lol:
Suuntana -> kaatopaikka

:eek: Tuo on siitä yhdestä erästä jossa oli valmistusvika etuhaarukassa, melkein kaikki korjattiin, mutta kai niitä aikapommeja oli vielä. :roll: -07 taisi olla?

Älkää kaatikselle viekö, siinä on paljon hyviä osia. ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista