Yamaha Aerox / MBK Nitro

thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 15.11.2012 13:40

Offtopic: Kai kerroit vioista? ;)
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 15.11.2012 18:04

Edellisten puheitten perusteella ei varmasti ole kertonut kun on aikonut kusettaa.. Säälinsitä ostajaa, joka erehtyi tuollaiselta mennä ostamaan mopon jos kerran kusetit, mutta taas eriasia jos kerroit viat.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
nilkin talli
Pyörä:
Mbk nitro

ViestiKirjoittanut nilkin talli » 15.11.2012 18:08

En ole ketään huijannut, koska kyseinen henkilö tietää vian, mutta sen takia en korjaa koska sovittiin että jos saisi edes käyntiin ja saisi ajaa testiajon ja tämä on huomioitu hinnassa (kannentiiviste palanut), koska minua kusetettiin niin tiedän miltä tuntuu ostaa paskaa ja vielä kun on huijattu!
nilkin talli
Pyörä:
Mbk nitro

ViestiKirjoittanut nilkin talli » 15.11.2012 18:11

Siitä on sitten vissiinkin se kannentiiviste paskana kun lähtee käyntiin ja toimii vähän aikaa ja sit sammuu. eli varmaan hörppii ilmaa kannenvälistä!
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)

ViestiKirjoittanut Juunish » 15.11.2012 19:03

AI IHANKO OIKEASTI??? :x Tollanen välinpitämättömyys on kyllä todella vittumaisen homoa. Ammu nyt itteäs ihan oikeesti päähän. Sullehan kerrottiin jo aikaa sitten että sieltä todennäkösesti se kannentiiviste on hajonnu ja sitä et viitsiny vaihtaa... en kyllä ikinä koskiskaan tollasen mopoon. :paha:

Pakko sanoa, että olen todella surullinen uuden omistajan puolesta :|
Midrace Aerox projekti
Qki Jr

ViestiKirjoittanut Qki Jr » 15.11.2012 19:38

onko kellään kokemusta tuon sylinterin kuristuksen viilaamisesta?? paljo tulee huippuja ja vääntöä lisää? laittomaa en uskalla enää tehä koska kortti ollu jo 3kk kuivumas :(
nilkin talli
Pyörä:
Mbk nitro

ViestiKirjoittanut nilkin talli » 15.11.2012 19:42

Juunish kirjoitti:AI IHANKO OIKEASTI??? :x Tollanen välinpitämättömyys on kyllä todella vittumaisen homoa. Ammu nyt itteäs ihan oikeesti päähän. Sullehan kerrottiin jo aikaa sitten että sieltä todennäkösesti se kannentiiviste on hajonnu ja sitä et viitsiny vaihtaa... en kyllä ikinä koskiskaan tollasen mopoon. :paha:

Pakko sanoa, että olen todella surullinen uuden omistajan puolesta :|

En ole ketään huijannut, koska kyseinen henkilö tietää vian, mutta sen takia en korjaa koska sovittiin että jos saisi edes käyntiin ja saisi ajaa testiajon ja tämä on huomioitu hinnassa (kannentiiviste palanut), koska minua kusetettiin niin tiedän miltä tuntuu ostaa paskaa ja vielä kun on huijattu! Saanko kysyä, että luitko tuota kommenttia?!!!!!! tarkoitin että tiedän miltä tuntuu jos kusettaa koska minua huijattiin ja nyt olen kunnostanut nitron viat mitä siinä oli silloin kun sen ostin jolloinka minua kusetettiin, ja tässä kusetuksessa oli semmoista, että se keltä ostin sen oli kehunut nitroa ja kertonut että vaikka mitä vaihettu ja täydellisessä kunnossa ainut miinus oli ilmoituksen mukaan se että akkua ei ollut muuten kaikki toimi, mutta tosiasiassa nitroon ei ollu tehty mitään mitä ilmoituksessa kerrottiin ja entinen omistaja peitteli vikoja, kun menin ostamaan sitä niin nitro ei liikkunut eteenpäin, oli kuulema juuri laittanut uudet rullat niin ei siksi toiminut ja nitro oli valmiiksi käynnissä, en epäillyt mitään koska luotin myyjään, mutta sitten kun menin kotia ja yritin käynnistää nitroa niin startti ei toiminut, poljin rivesi ja oli todella huonossa kunnossa, kytkin oli poltettu loppuun, hihna melkein poikki ja variaattori todella huonossa kunnossa. rullat oli tehty itse ja tarkoituksella niin painaviksi että nitro ei liiku eteenpäin ettei se kiertäisi ja silloin kun kierti niin piti samaa ääntä mitä sirkkeli. syyläri oli halki ja mitään koneremppaa ei ollut tehty vaikka niin sitä kehui. sitten yritin soittaa sille keltä ostin niin ei tietenkään vastannut, sitten sain hänet kiinni tai oikeastaan isäni ja kertoi hänelle että on huijannut meitä niin entinen omistaja vain tokaisi että minä en sitä takaisin ota ja vähän ajan väittelyn jälkeen sanoi että takasin voin ottaa mutta rahoja en palauta! nyt olen nitroon laittanut todella paljon rahaa koska jouduin korjaamaan viat mitä entinen omistaja oli tehnyt. variaattori, rullat, kytkin, hihna ja melkein syyläri ja nyt kannentiiviste koska entine omistaja ei kertonut että syyläri vuotaa niin nitro pääsi keittämään!! nyt olen sitä vaihtamassa ja olen kertonut uudelle omistajalle uusimani osat ja sen että kannentiiviste rikki! mutta uusi omistaja halusi että sen saisi edes käyntiin ja saisi varmistuksen että isompaa vikaa ei ole, joten en ole huijari olen ainoastaan huijaksen uhri :( kovalla vaivalla ensiksi säästin rahat ja sitten saankin ihan täyden paskan rahojen vastineeksi :( ja tätä vaihtoa ei ole vielä tehty joten en ole ketään huijannut ainakaan omasta mielestäni ja nitroon ei ole mennyt mitään muuta kun aikaa ja rahaa!
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)

ViestiKirjoittanut Juunish » 15.11.2012 20:11

No hyvä, mutta kerro please niistä vioista ihan itses ja sen tulevan omistajan takia. Ja sori, mutta pistää vihastuttamaan kaikenlainen välinpitämättömyys esimerkiksi juuri mopon huollossa ja sen kunnossa. Pahoittelut tuosta kommentista .. Kannattaa ihan oikeasti vaihtaa se kannentiiviste, se on kymmenen minuutin homma ja sitten toimii hyvin. Uusi syylärikään ei maksa käytettynä kuin 20-30e. Toisaalta ymmärtäähän sen, että jos on kusetettu ja paljon rahaa laitettu niin harmittaa. Elämä on julmaa, ja kannattaa aina tarkistaa viat kun mopon ostaa -> semmonen viiden kilsan lenkki kannattaa aina käydä pyörähtämässä ja tarkistaa yksikseen ja kokeilla toimiiko. Jos mopo ei liiku niin se on aina sika säkissä ;) Hyvä että oot nyt korjannut, mutta suosittelen vaihtamaan sen kannentiivisteen pikaisesti. :)

ps. luin kommenttisi
Midrace Aerox projekti
n1tr0jeesus
Pyörä:
mbk nitro 04

ViestiKirjoittanut n1tr0jeesus » 15.11.2012 20:25

Juu, kannentiiviste ei ole tosiaan mikään iso homma vaihtaa, mutta nitroissa on vaan se, kun on vaakapytty niin joutuu koko perän irrottaa että pääsee pyttyyn kunnolla käsiksi, mutta nitro lähtee nyt viikonloppuna kunnon huoltoon ja tarkastavat koko mopon ja kaikki muut viat jos sellaisia vielä löytyy ja laittaa sitten kuntoon, ärsyttää vaan kun joka kerta kun olen yli 10km matkalle lähtenyt niin aina on hajonnut ja ilmennyt uusi vika jota entinen omistaja ei ole kertonut! ja tämän seurauksena kun entinen omistaja on kusettanut olen aina joutunut työntämään nitron kaukaa ja siitä seurasikin sitten niin paha selkäkipu että ei voinut edes kävellä! ja ymmärtäähän tuon sun kommentin jos luulit että oon huijari, kun tiedän miten vittumaista se on!
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 15.11.2012 21:30

En ole ketään huijannut, koska kyseinen henkilö tietää vian
Kai kerroit myös siitä viasta, että laitoit syylärin paikkausainetta sinne mopoon?

Voi joutua kaikki letkut ja syylärin uusimaan/pesemään jos pystyy, vesipumppu voi mennä uusiksi, kone voi keittää. Olen parin kertaa joututnut putsaamaan tota paskaa pois kanavista, ja on välillä meinaan piukassa. Tota ainetta ei pitäisi käyttää mihinkään muuhun kun johonkin vanhaan tojotaan joku menee paaliin kun leima loppuu, jos edes siihenkään. Paikkausaine nesteitten joukossa on vika.

ärsyttää vaan kun joka kerta kun olen yli 10km matkalle lähtenyt niin aina on hajonnut ja ilmennyt uusi vika jota entinen omistaja ei ole kertonut!
Vai onko sellasia mitkä on ilmennyt vasta kun olet ostanut mopon?
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 15.11.2012 22:26

Miksi tuota paikkausainetta ei saa laittaa? Siellähän purkissa lukee, että sitä käytetään juuri syylärien paikkaukseen.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
n1tr0jeesus
Pyörä:
mbk nitro 04

ViestiKirjoittanut n1tr0jeesus » 15.11.2012 22:35

joo siis silloinkun ostin nitron niin omistaja kehu sitä mut sit kun pääsin kotia ja tutkin nitron niin se oli ihan laho paska ja raiskattu! ja lisää vikoja on tullut ilmi mitkä on jo entiseltä omistajalta
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 16.11.2012 0:04

Yam4ha kirjoitti:Miksi tuota paikkausainetta ei saa laittaa? Siellähän purkissa lukee, että sitä käytetään juuri syylärien paikkaukseen.
Se voi tukkia paikat jonka seurauksena kone voi keittää. Sitä on myös paska siivota pois sieltä syyläristä/koneesta.

Yleisesti mitä helpompi korjaustapa/patentti, sitä huonompi se on.

joo siis silloinkun ostin nitron niin omistaja kehu sitä mut sit kun pääsin kotia ja tutkin nitron niin se oli ihan laho paska ja raiskattu!
Sinällään pitäisi sanoa että on ostajan vastuulla tarkastaa menopeli ennen myyntiä. Tietysti ei myyjäpuolikaan ihan paskaa saisi puhua, mutta on omaa tyhmyyttä jollei mene päiväsaikaan katsomaan niin että näkee ja raottaa vähän katteita, ja tarkistelee muutoinkin mopo paremmin taskulampun kanssa kaikista raoista ja reijistä.

Tietty jotain pytyn kuntoa on ihan mahdotonta saada selville siinä ostovaiheessa.
Sudee
Pyörä:
-tön

ViestiKirjoittanut Sudee » 16.11.2012 12:12

Millä ihmeellä mä saan nuo etupumpun stefat irti?
Aerox/Nitro osia
Shape Moderaattori

ViestiKirjoittanut Shape » 16.11.2012 12:50

Ota sisä- ja ulkoputki irti toisistaan, kampea varovasti pölysuoja pois, ota sokka sen alta pois ja kampea stefa talttameisselillä kuvan mukaisesti irti. Varo naarmuttamatta meisselillä pintoja!!

stefa.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista