Aprilia DI-Tech

jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 5.2.2012 17:21

Mites tuon ditechin "ilma"suuttimen saa irti kannesta? Kun tuntus olevan todella tiukassa
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 15.2.2012 22:54

Kukaan saanut suutinta ehjänä irti? Tuolla tietopankissa luki että ditechiä on ollut 3.2kw ja 4.6kw. Onko orkkisputkissa noin paljon eroja, vai mikä noin ison tehoeron tekee?
Kun muistelin ni osalla kavereista oli laiskempia vakio ditechejä ja osalla taas tuntu liikkuvan ihan toisella tavalla
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 15.2.2012 23:06

Muistelen että 01-02-mallit olivat ns. full power-malleja, joista irtosi kuulemma tuo 4.6kW. Kuulopuheiden mukaan ne olivat myös persdynossakin ärhäkämpiä kuin uudemmat versiot. Variaattori oli ilmeisesti hieman erilainen, vanhemmissa oli prikka lautasten välissä, uudemmissa rajoitinlevy. Liekö ero tullut sitten moottorinohjauselektroniikan erilaisesta ohjelmoinnista?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 1.3.2012 1:32

Vihdoin pääsin käynnistelemään ditechiä 70cc polinin kanssa, ja vielä ei ole ilmennyt muita ongelmia kun että tuo sammuilee ja tyhjäkäynti pätkii vähän, vielä ei ole uskaltanut kierrosta antaa. Mutta voiko tuohon huonoon käyntiin vaikuttaa mm. pykälää orkkista kylmempi iridium tulppa?
Ps. On muuten hauska juttu kun tuo kuullostaa ainakin omaan korvaan täysin vakiolta, toivotaan vaan että 70cc pytyn ja isomman kampuran mukana ois tullu vakiota enemmän tehoja (vakioputki siis kiinni) :)
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Dementikko » 1.3.2012 12:12

Jep, nuo Polinit voivat olla vaikeita säädettäviä, kun ei tule ECUa mukana niin kuin Malossilla. Kerro ihmeessä kokemuksia, kun saat toimimaan kunnolla ja pääset kokeilemaan ihan ajossakin. ;)
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 1.3.2012 15:50

Ei tossa seoksien säädössä näyttäs olevan ku kolme prikkaa millä säätää regulaattorin lisäjousen kireyttä, laitoin kaiken varalta rikkaimman asetuksen ja käynnissä en vielä huomannu liian rikkaan seoksen merkkejä.
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 3.3.2012 22:40

Sain tota tänään sen verta kasaan että pääsin koeajolle. Ja kokemuksista sen verta pikasesta testauksesta että tuo oli ennen 70cc:tä ihan onneton ennen tehopiikkiä, mut nyt sitä voimaa löytyy sieltäkin ja piikilläkin tuo tuntuu vetävän ihan mukavasti. Tuntuu vaan vähän siltä että ton vakiputken kanssa sais olla jopa vakiota raskaammat rullat kun vääntöä tullut sen verta lisää. Mietityttää vaan tuo että miten alakerran laakerit kestää kun toi koko ympyrän mallinen kampura täristää matalilla kierroksilla :S Ainiin tuossa ilmenee matalilla myös vähän häiriötä matalilla kierroksilla ihankuin olisi vikaa virtapuolella. Voiko tuo kampura vaikuttaa asiaan kun joku sano että alkas pätkimään jos vakiohkosta koneesta menee kampikammiota pienentämään,entä laakereiden kestävyys?
Nyt tarttis saada vakioditechi rinnalle niin pääsis vertailemaan eroja ;)
nikke700
Liittynyt:
18.11.2008 1:05
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut nikke700 » 29.3.2012 19:22

terve

Kyselisin että mikä tuossa mun skobassa oikee on kun pitää ihme ääntä ku se käy(kovaa surinaa)

ääni tuntuu tulevan kampiakselista ja skoba ei pysy myöskään käynnissä.

skoba leipo syksyllä ja sitten tein siihen samalla alakerta remppaa (kampiakseli sarja,mäntä,stefat,runkolaakerit,kondersaattori,ja ruiskun muutamia osia.

eli onko tuossa siis väärä kampiakseli kiinni ( http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/ap ... ia-ditech/ ) Tuo kampiakseli siis kiinni.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Sudee » 30.3.2012 10:27

Vaihdoitko kaikki laakerit? Voi myös olla, että sulta on stefa irronnut.
Aerox/Nitro osia
nikke700
Liittynyt:
18.11.2008 1:05
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut nikke700 » 14.4.2012 17:44

Sudee kirjoitti:Vaihdoitko kaikki laakerit? Voi myös olla, että sulta on stefa irronnut.


pelkästää runkolaakerit ja stefat,kampiakseli alakertaan ja sit mäntäsarja

Kaikki muut laakerit tuntu olevan ehjiä.
lol iz zanee
Liittynyt:
6.5.2011 15:01
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut lol iz zanee » 12.5.2012 19:55

Mikäs tuossa mopedissa on vikana ku aluksi käynnisty iha normaalisti, mutta ku väänti kaasun pohjaa nii kävi huonosti ja välillä paukahteli ja saatto jopa liekin iskeä putkesta ja nyt heitti käymästä kokonaa. Tulpan katsoin ja näytti olevan iha ok antoi kipinän. Kiva ruveta korjailee ku ei oikee tiiä mistä alottais >:((
Tintti95
Pyörä:
Aprilia Sr Ditech 03 Ex Gas gas ec 50 rookie
Liittynyt:
29.12.2010 15:12
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Tintti95 » 20.5.2012 16:48

Onkos tossa 03 ditechkis piaggion vai morinin kone? :s
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Dementikko » 20.5.2012 17:22

Morini.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Tintti95
Pyörä:
Aprilia Sr Ditech 03 Ex Gas gas ec 50 rookie
Liittynyt:
29.12.2010 15:12
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Tintti95 » 20.5.2012 18:48

Mikäs mahtais 03 ditechkis olla ku lähtee hyvin kylmänä käyntii mut sitku on ajanu about 10 km ni lämpömittari nousee about 1/4 ja injection check valo syttyy ja mopo sammuu. Sit ku odottaa muutama minuutin ni mopo käynnistyy ongelmitta. :|
lol iz zanee
Liittynyt:
6.5.2011 15:01
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut lol iz zanee » 23.5.2012 22:11

nonni! mikä on mopossa vikana ku tulppa antaa kipinän, ku ottaa irti ja koittaa runkoa vasten, mutta ku iskee tulpan paikoilleen ja koittaa startata nii ei käynnisty ja tulppa kastuu. :( oon vaihtanu tulpan mutta sama vika jatkuu.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista