Piaggio NRG Power DD / DT

Mivoo
Pyörä:
Piaggio Zip *Project*
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
9.8.2006 20:59
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Mivoo » 11.6.2013 12:02

rrubE kirjoitti:2 ylintä on jäähytysletkuja ja toinen niistä menee kanteen. Iso öljyletku öljypumpulle variaattorin sisään ja pieni tulee sieltä kaasariin. alimpaan reikään

Kiitos tiedosta. Vaikka sainkin sitten laitettua ne eilen ihan oikein :)
Piaggio Zip Mid-Race/High-End *Project* more @ gallery!
Sandwich
Pyörä:
Piaggio NRG Power DD 2006
Liittynyt:
24.7.2013 16:22
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Sandwich » 24.7.2013 16:31

Ostin tuossa taannoin yasunin tehoputken (CE) dd 2006:teen, kurin kanssa suuttimella 60 kulki hyvin laiskasti tai ei lähtenyt käyntiin, vaihdoin siihen myös malossin läpät, kaikki muu on vakiota, putken kurin pois ottamisen jälkeenkään ei lähde käyntiin mutta vähän lupailee, mikäköhän suutin ja muut asetukset kannattaisi olla sen tehoputken kanssa?? :nörtti:
Kenonit
Pyörä:
Piaggio nrg power dd -06
Paikkakunta:
Loimaa
Liittynyt:
18.4.2012 20:32
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Kenonit » 21.8.2013 22:56

No niin, kertokaas nyt viisaammat mulle oonko ihan hakoteillä vai en...

Eli kyseessä vuoden -06 power dd. Entinen omistaja vaihto männän ja hoonas pytyn. Pääsin sillä jonku 150km, kunnes alko hyytyy mäkiin ja melkeen sammu liikkeelle lähettäessä. Putsattiin kaasari ja pistettiin käymään. Paikallaan otti kierroksia hienosti eikä hyytyny ym. Sammutin avaimesta, ja sen jälkeen ei oo lähteny enää millään käymään. Otettiin sit pytty auki, ja ohipuhallus oli ollu melkosta.... Puristukset 7kilon luokkaa. Entinen omistaja tehny mahd. halvalla ja tunkenu vissiin hiukka liian pienen männän paikoilleen -.- Noh, kyseltiin sit uutta mäntää paikalliselta pienkonekorjarilta, ei ollu hyllyssä sopivaa vaan ois joutunu tilaamaan. Hyllyssä kumminki oli polinin 70cc pyttysarja avattuna uutta omistajaa odottamassa, ja päätettiin sit antaa sille uus koti. Eli 70cc kiinni ja käymään..... ja vitut, ei ees lupaa. Nyt on sit käyty läpi seuraavat:
- Saa bensaa
- Kaasari purettu ja putsattu miljoona kertaa, ei vaikutusta
- Läpät kunnossa
- Kipinä tulee, koitettu neljällä NGK BR9ES tulpalla
- Putki kuriton vakio
- Prikka pois (se nyt ei tohon käynnistyvyyteen kumminkaan vaikuta)
- Kampuran stefat vaihettu ku seissy kumminki 4 vuotta
- Kaasarin messinkilevy paikoillaan ja suutin 72 (tiiän et liian pieni mut pitäshän sen käymään silti lähtee?)
- Eetterillä ei vaikutusta
Toi ei edes lupaa millään, ja jos sattuu kerran pari lupaamaan, niin ampuu liekin putkeen. Eli oonko mä oikeessa että cdi kusee nyt ihan täysin ja saa kipinän aivan liian myöhään? Ku tuskin hiukan pieleen säädetty kaasarikaan tota tekee... Starttikin meni sit vissiin sanoo työsopimuksen kans irti ku rele vaan naksuu enään... Mutta, kertokaat te viisaammat mitä kannattas seuraavaks tehä, hommaa vissiin toi uus cdi, vai onks jollain muita ideoita? Alkaa pikkuhiljaa loppuu omat keinot kesken... :paha:

Jotain saattoi unohtuakkin, mutta siinä nyt kaikki mitä väsyneenä muistin...
panyz
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Lappajärvi
Liittynyt:
16.8.2009 18:08
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut panyz » 26.9.2013 21:05

Mikä mahtais olla vialla ku kaasariin meni roska ja putsasin kaasarin niin nyt skootteri toimii kylmänä hyvin mutta lämpimänä kaasupohjassa alkaa booaamaan? Eikä lähde käyntiinkään enää niin hyvin?
!
rrubE
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
11.6.2011 21:40
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut rrubE » 6.10.2013 15:02

Miten ois jos laittasit isomman suuttimen , sama myös joka oli laittanu teharin, itsellä oli 75 teharin kanssa talvella.
Vill3An
Pyörä:
Piaggio NRG Power DD -07
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
27.11.2013 20:27
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Vill3An » 27.11.2013 20:33

Mikä vois olla -07 Power DD:ssä vikana, kun ajoin nii putki paukahteli ja skootteri meinas hyytyä, toimi hyvin jonkumatkaa. Sammutin ja käynnistin -> putki paukahti ja skootteri sammu eikä lähe enää käyntiin. Viisaat auttakaaa tyhmää :D!! :itku:

EDIT: Nyt 30.11 kävin testaa startata nii kuulu vaa naksahdus eikä yrittäny ees.
:( Apua!

Ja nyt 3.12 lähti käyntiin, annoin kaasua = putki paukahti ja sammu :(
Ongelma selvis tulpanvaihdolla!
Viimeksi muokannut Vill3An päivämäärä 4.12.2013 17:27, muokattu yhteensä 2 kertaa
ReiluReiska
Liittynyt:
18.11.2013 12:39
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut ReiluReiska » 2.12.2013 18:17

Mitä säätöjä pitäis tehdä kun laitoin omaan Piaggio NRG DT Stage 6 pro replica tehoputken. menee sen 58 ja kierrokset 11000 ja kun laitan kaasua niin ei melkein liiku mihinkään ja kun ottaa kaasun pois ja laittaa hiljaa kaasua niin lähtee vähän liikkumaan ja ottaa jossain 7000 kierroksessa tehopiikin ja lähtee kiihtyy. onko liian pieni suutin vai rullissavikaa? :D
Sawqasd
Pyörä:
Piaggio NRG LC
Liittynyt:
4.7.2012 19:33
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Sawqasd » 31.12.2013 3:12

Mitähän virkaa on tuolla etukatteen sisällä olevalla mustalla liittimellä? :s Katteita purkaessani huomasin sellaisen 6-pinnisen isohkon liittimen mikä ei muistaakseni ole kytketty mihinkään. Joku huoltotesteri yms.? :lol: (Huom. liitin ei ole itse katteen sisällä, vaan siellä muiden johtojen "seassa", tulee kuitenkin selvästi ulos)
parru97
Liittynyt:
26.5.2012 0:11
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut parru97 » 20.2.2014 17:12

Morjesta!
Oon täs laittanu talven ajan nrg:tä vakioksi, mutta säätöjä ei löydy millään.
Talven aikana laitoin siis vakio kytkimen, vakio varin, vakio vp, prikan paikalleen, vaihdoin männän, yläkerran tiivisteet, imukaulan halkeaman tiiviste liimalla paikkasin, uusi iridium tulppa, laitoin vakio suuttimen (53) ja puhdistin kaasuttimen, ilmanputsarin ja laitoin vakio putken takaisin. Ja nyt sen saa käymään tälläisillä säädöillä Seosruuvia 1-1½ ja ilma? 2-2½. Molempiin suuntiin yritetty etsiä toimivia säätöjä mutta ei vain löydy... Voiko kylmä ilma tehdä sen? Sähköstartilla vain jurruttaa muttei käynnisty, lupailee vähän väliä muttei lähde.. Polkea saa +15min ennen kuin käynnistyy ja kone lämpimänä tyhjäkäynti löytyy mutta kaasua ei voi antaa yli puolen välin tai kuuluu booausta ja sammuu. (Lämpimänä käynnistyi ekalla polkaisulla) Nyt siis fiksummat voisi antaa vinkkejä mistä kannattaa vikaa lähteä paikantamaan! Kipinä on loistava, bensaa saa, lupaa, mutta erittäin heikko kylmä käynnistys. (Anteeksi tämä romaani. ^^)
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 20.2.2014 17:53

parru97 kirjoitti:...imukaulan halkeaman tiiviste liimalla paikkasin...


Olisiko vika kenties tässä?
parru97
Liittynyt:
26.5.2012 0:11
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut parru97 » 20.2.2014 20:09

No nyt se vika sitten löytyi, neula oli päässyt irtoamaan ja se oli ylimmän loven yläpuolella kiinni todella heikosti, laitoin keskimmäiseen loveen hyvin kiinni ja sit ku sotkasin niin 2 polkasulla käymään! Vika löytyi ja eipä ollut imukaulassa vikaa. (: (Ei ollut murtunut läpi asti mutta siinä näkyi murtuman alku ja siihen laitoin siksi liimaavaa silikoni tiiviste massaa, että kestäisi pidempään.) Nyt alkaa tämän pojan ajokausi! (:
TeamRacing
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 10.3.2014 21:54

Piaggio nrg power dd -10 kyseessä: virityksiä.. malossi 70cc mhr team sylinterisarja, giannell shot v2 tehari, mhr vl13 läppävena, malossi 21mm imukaula + 21mm dellorto kaasari, stage6 racing kytkin + kello jäykillä jousilla.. varissa: 8gr rullat täl hetkel.. Huiput saatu 108gps..

Saiskos pikkasen lisää nopeutta jotenki?! :D
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 11.3.2014 1:03

Onko putki ihan sopiva pytylle? Malossin oma putki todennäköisesti toimii parhaiten tuon pytyn kanssa. Kaasarikin voi olla riittävä tai sitten ei, jos löytyy mahdollisuus testata vaikka 24 - 28mm kaasaria niin kokeile ihmeessä.
ReiluReiska
Liittynyt:
18.11.2013 12:39
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut ReiluReiska » 14.3.2014 17:15

Kannattaaako takavariaattori avata pulttipyssyllä? Ja moneen momenttii pitäis kiristää?? :| :|
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Shape » 14.3.2014 18:23

Voi avata pulttipyssyllä. Minkä mutterin kiristysmomenttia tarkoitat? Kytkinkellon mutteri noin 35-40 Nm.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista