Aprilia DI-Tech

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 16.7.2012 21:37

Itse en tiedä muuta tapaa kuin papereista katsomalla, epäilen vähän että tehoero olisi toteutettu vain softapäivityksellä. Vilkaise nyt aluksi millaiset rullat varista löytyy, niiden painosta saanee jotain osviittaa. Varmin tapa olisi tietysti kysellä asiaa Pyörästä ja Moposta. He varmaan osaavat kertoa myös hihnan mitat, joskin liikkeistä tilaamalla osannevat lähettää oikean hihnan mopon merkin perusteella.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut ramba__ » 16.7.2012 22:02

No papereissa on ainakin tuo 4,6kW, tutun skootteri mikä olisi tarkoitus saada kuntoon joten eipä ole pahemmin itsellä tietoa tästä. Mutta nuo rullatkin ovat kuluneet aivan puoliympyröiksi :roll:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut ramba__ » 18.7.2012 17:44

Laitoin 6,6g rullat kiinni ja kulku parani kivasti vanhoihin kulmikkaisiin verrattuna. Kytkin oli hyvässä kunnossa sekä kello, hioin nekin karkeiksi varmuuden vuoksi. Testaamaan ja silti kone huutaa sekä luistaa, koppa auki ja tutkailemaan ja sieltähän paljastui vanhan omistajan jäljiltä aivan liian lyhyt ja kapea hihna..

16,5 x 747mm hihna oli kiinni ja vakiohan on 18,4 x 782? Huomenna pitää hakea oikea hihna ja katsoa mitä se sitten sanoo ;)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Johtaja__87
Liittynyt:
19.7.2012 19:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Johtaja__87 » 19.7.2012 19:20

Mitä olette makselleet uusista diteckin bensapumpuista?

Käviskö tuohon auton 3 baarinen bensapumppu? Tuottohan nuissa on varmasti liian suuri, mutta ylimääräinen bensahan pitäisi palata paluulinjaa pitkin tankkiin..

Ps. voin ostaakkin pumpun jos jollakin on ylimääräisenä..
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut ramba__ » 19.7.2012 19:26

Oikea hihnan laitoin tänään kiinni ja huippuja ottaa kepsiin karvan yli 90km/h mutta luistaa alhaalta niin perkeleesti, kokeilin 1g painavempia rulliakin mutta sama homma. Kytkinpinnat ja kellon hioin karkeiksi, piti ensimmäiset 20metriä ja alkoi taas luistamaan.. Pitää varmaan uusi kytkin tuohon hommata.

Kytkinkello on mennyt harmaaksi, onko lasittunut? :eek:

E:
http://www.stormmotor.fi/osat/mopot/apr ... ia-ditech/
http://www.stormmotor.fi/osat/mopot/apr ... ditech-4t/

Eiii paha??
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jepjep1
Liittynyt:
19.7.2012 23:08
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jepjep1 » 19.7.2012 23:25

Osaisiko kukaan sanoa millaisella paineella bensan pitäisi tulla pumpusta kun ottaa sen moottoriin päin menevän letkun pumpusta irti?
Omassa apriliassa tuntui vaan tuo bensanpaine olevan aika mitätön semmoisella valumisella tuli bensaa vain, onko normaalia?
Muutenkin ollut ongelmaa saada käyntiin eikä edes välillä lähde ollenkaan ja syö muuten aika kivasti tulppia.
Tulppa on aina hajoamisen jälkeen pikimusta???
Olen ottanut pytyn,männän,ilmanputsarin,ruiskun,bensapumpun, kaikki letkut käynyt läpi vuotojen varalta, kaikki liittimet käynyt läpi ja sitten sen ilmakompura vai mikä nyt olikin en nyt millään muista sen nimeä. Eli kaikki osat on puhdistettu ja mielestäni toimivia ainut mikä mietityttää on bensapumppu.
Osaisiko joku auttaa tuon kanssa mikä voisi olla vikana??
Osiakin on vaihdeltu: mäntä,kampiakseli,laakereita,stefat,tiivisteet,letkuja ym......
Tulppa antaa hyvin kipinää.

skootterihan oli apirilia sr 50 ditech vm2001.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut ramba__ » 23.7.2012 18:00

Noniin, alkoihan tuo toimimaan kytkimen ja kytkinkellon vaihdolla! ;)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Orppee
Liittynyt:
25.7.2012 23:37
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Orppee » 25.7.2012 23:45

Elikkäs, ostin tossa pari päivää sitten tollasen Aprilia SR 50 DI-Tech -02 mallisen skootterin. Toimi sen pari päivää ihan nätisti ja ei ollut mitään vikaa. Noh sitten eräänä päivänä olin lähdössä käynnistämään skootteria niin se ei käynnistynytkään enää. Starttailin siinä pari kertaa ja tulppa kastui. Noh otin vanhan tulpan pois ja kävin hakemassa toisen tulpan ja testasin sillä, mutta skootteri kasteli senkin. Eli missä mahtaa olla vika kun saa bensaa ja tulee hyvä kipinä?
846
Pyörä:
Aprilia SR 50 Ditech
Paikkakunta:
Raasepori
Liittynyt:
31.7.2012 23:39
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut 846 » 31.7.2012 23:54

-03 Ditechissä rullakuppi jumissa? Ei tule ulos sitten millään, liikkuu alle sentin ja ottaa johonkin kiinni. Holkki liikkuu ilosesti ja se tulee ulos :roll: Mitenköhän lähtis irti, ja miten on edes mahdollista että se on jäänyt jumiin? :eek:
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut ramba__ » 1.8.2012 15:02

Nitkuttele sivuilta, oli kyllä hiukan jumissa kun itsekin irroitin :eek:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
846
Pyörä:
Aprilia SR 50 Ditech
Paikkakunta:
Raasepori
Liittynyt:
31.7.2012 23:39
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut 846 » 1.8.2012 22:06

Ei auta mikään nitkuttelu, liikkuu vähän matkaa ihan nätisti ja sitten kolahtaa johonkin :eek:
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 3.8.2012 1:19

Liikkuuko liukulevy lainkaan? Rullakuppihan pääsee tulemaan sentin verran ulospäin ennenkuin rajoitinkaulus ottaa kiinni. Itselleni ei tule mieleen mitään muuta syytä tuollaiseen kuin kampiakselin boorien vaurioituminen niin että ne blokkaavat liukulevyn paikoilleen. Kokeile antaa kuumailmapuhaltimella varovasti lämpöä kampiakselin juureen tai hellästi kopauttaa rullakuppia kumivasaralla sisäänpäin.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 4.8.2012 10:35

Jos ymmärsin oikein easypartsin sivuja niin tuossa 4,6kw versiossa olisi huomattavasti kevyemmät rullat sekä eri varaosanumerolla oleva pakoputki, jos jollain olisi tuon tehokkaamman putki ni olis kiva verrata noitten eroa käytännössä
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut jnd » 8.8.2012 14:56

Onko kellään muuten hajonnut ditechistä öljypumppua, jos on niin millä kilometreillä ja antaako ne yleensä vikakoodia vai huomaako sen vaan siitä kun kone leipasee? Ei viitsisi turhaan alkaa uutta pumppua hankkimaan kun hintaa kummiskin sen 100€
leevi-
Pyörä:
Aprilia SR 50 Di-Tech
Liittynyt:
15.4.2012 14:16
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut leevi- » 8.8.2012 23:02

orppee:

itelläki aprilia sr 50 ditech -02 ja sama ongelma oli pari päivää sit et kasteli vaa tulpat ja ei käynnistyny.katso onko öljypumppu rikki, minulla ainakin skootteri ei sähköisesti jostain syystä pystynyt annostelemaan tuorevoitelu öljyn syöttöä vaan lirutti kaiken läpi = tuloksena nokine ja öljyne tulppa, yli kuuma putki koska kone ei ehtiny polttaa öljyä konees vaa sytytti sen vast putkessa. vika lähti tyhjentämällä tuorevoiteluöljy säiliö ja laittamalla öljyt bensan sekaan :)

tietääkö kukaan muuten mikä se bensaöljy suhde prosentti on ?netis luki jtn et 2% tai 2.5% mut onko kellää tarkkaa tietoa ? skootterihan on Aprilia SR 50 ditech ruisku vm2002.

ja onko totta että kaikki ditechit ovat ruiskuja ja sit sr 50 factoryitä saa ruiskul tai kaasaril ? ja mikä se r on sen sr 50 peräs ku jotkut on sr 50 r ? ja mitä eroa sr 50 street ja sr 50 ditechillä?
Aprilia SR 50 Di-Tech -02 (ruisku, ei prikkaa)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista