Yamaha Aerox / MBK Nitro

nilkin talli
Pyörä:
Mbk nitro
Paikkakunta:
saarijärvi
Liittynyt:
19.1.2011 13:32
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut nilkin talli » 1.12.2012 15:17

Joo no ei se penkki ja ne ole mikään ongelma. purin jo koko nitron kaikki katteet perseeseen ja laittelin pikkuvikoja kuntoon samalla ja irrotin pytyn tai siis raotin sitä vain ja kannentiiviste oli ehjä. samalla yritin starttia saada toimimaan mutta se on jumissa kun niemensaha, mutta asiaan. avasin kaasarin ja katsoin onko kaikki siellä oikein ja kaikki oli ok. irrotin suuttimen ja putsasin sen ja laitoin kaiken takasin, vaihoin samalla tpr kisakytkimen. nyt nitro ei edes hörähdä tai lähde käyntiin. kipinää antaa ja bensaa saa joten mikä voi olla vikana?! ja antaa tosi hyvän kipinän, mutta voiko siinä olla semmonen vika että mangeetto on löysällä niin antaa välillä kipinää ja välillä ei?! poljin ensiksi jonkin aikaa ja sitten otin tulpan irti putsasin ja laitoin suoraan tulpan reijästä bensaa ja äkkiä tulppa kiinni ja kokeilin polkasta niin ei edes hörähdä. nitrossa on uus puola ja tulpan johdot ja tälläset. cdi-boxissa kaikki johdot kiinni ja tankissa bensaa ja virrat päällä mutta ei niin ei. samalla huomasin että 3 johtoa on irti jostain, 2 niistä on lämpöanturin mutta ne on ollut aina ja sitten yksi punainen johto mutta mistä se voi olla kun cdi boxissa kaikki johdot ja kaikki sähkövempeleet toimii?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Juunish » 1.12.2012 21:28

Mites nuo lohkot lähtee irti toisistaan...

Tuleeko jotain ongelmaa kun otin sytkän pois pulttipyssyllä :lol: Siihen mitään ulosvetäjää tarttenu. Ymmärrä edes mihin sitä olis pitäny käyttää :D
Midrace Aerox projekti
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 1.12.2012 22:37

Ookko irrottanu vauhtipyörää kampiakselista,siinä kampurassa on meinaa semmone kiila joka säätää sen koska tulppa antaa kipinän ja koska ei.Jos sitä ei oo nii ei lähde käyntiin eikä edes hörähdä.

Lohkothan lähtee irti kun kevyesti koputtelee joka puolelta tasaisest mutta muista ottaa kampuran laakerit irti ensin ;)
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 1.12.2012 23:20

Ruuvipenkillä on hyvä avittaa lohkoja auki, kannattaa kuitenkin avata tasaisesti joka puolelta. ;)
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Juunish » 1.12.2012 23:32

Mitä sillä ruuvipenkillä niinku kannattaisi tehdä, että ne lohkot aukeaa :D
Midrace Aerox projekti
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 2.12.2012 0:12

No laitat vaikkapa ruuvipenkin leuat esim. lohkon koneenkiinnikkeiden tai keskiseisontatuen kiinniikkeiden väliin ja rupeat avaamaan ruuvipenkkiä. Kunhat avaat myös tasaisesti joka kohdasta.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 2.12.2012 0:38

ja irrotin pytyn tai siis raotin sitä vain ja kannentiiviste oli ehjä.
Siis mikä ihme tässä nyt mättää...Onko sinulla joku aatteellinen ongelma mikset voi sitä tiivistettä vaihtaa ja irrottaa sitä pyttyä ja kattoa männän ja männänrenkaitten kunnon, vai mikä oikeen on??

Kannattaisi alkaa miettimään sitä jo että:
A) Kannattaako mopo pitää jollei pysty ostamaan kympin tiivistesarjaa
B) Kannattaako täällä kysellä, jollei ole valmis tekemään mitä sanotaan

Teet vaan ittelles järjettömästi lisää töitä kun teet homman juosten kusten. Ei koskaan, (LUE:ei koskaan!) laiteta nestejäähdytteisessä koneessa samaa kannen tiivistettä mikä on siellä ollut, kun pytty avattiin. Oli kyseessä sitten mopo auto tai joku muu. Tulee ongelmia, ja kun ei ne uudet tiivisteet nyt kymppiä enempää maksa, ettei siitäkään voi olla kiinni. Jollain ihmisillä on kummia "mitään ei uusita"-periaatteita, jotka ehkä jossain vanhan mopon/auton tapauksessa on järkeviä, kun uusio-osat on mitä on, mutta taas uuden mopon tapauksessa ei tässä ole mitään järkeä. Neuvominenkin on ihan mahdotonta kunnet tee kunnolla sitä mitä täällä sanotaan. Oletko edes tulppaa vaihtanut nyt siitä mopostas? Ylipäätään luetko edes vastauksia mitä sulle täältä annetaan, vai selitätkö vaan noita juttujasi?

Ota pytty auki, kato mitä tarttet (mäntä? Pytyn hoonaus? Tulppa+tiivisteet) ja tilaa ne. Samalla putsaa karstat pytystä ja kannesta. Laita kiinni ja katto toimiiko nyt oikein, jollei toimi, mietitään lisää. Älä tilaa ennen, kun saat pytyn auki, mitään, kunnet tiiä mitä pitää tilata. Maksat vaan kaksinkertaset postimaksut jos tuleekin jotain mitä tartteekin tilata.

kipinää antaa ja bensaa saa joten mikä voi olla vikana?!

Sulle on pari sivua toitotettu mikä voisi olla vikana...Vaihda nyt ainakin tulppa, ja tsekkaa se pytyn ja männän kunto...Tulppa varmaan ekaksi kannattaa uusia ja koittaa käykö, vaikka joka tapauksessa järkevintä on avata pytty ja vaihtaa se kannen tiiviste ettei parin sadan kilsan päästä, kun olet saanut katteet kasaan, pala kannen tiiviste.

ja antaa tosi hyvän kipinän, mutta voiko siinä olla semmonen vika että mangeetto on löysällä niin antaa välillä kipinää ja välillä ei?!
No, kiristitkö magneeton, tai koititko että onko se löysä?

2 niistä on lämpöanturin mutta ne on ollut aina
Mikset kiinnitä niitä, tai selvitä miksi ne on irti? Ei varmaan noi vesikiertoon vaikuta mitenkään, mutta voisi sytyttää lämpötilavalon niin ei pääsisi ylikuumenemaan kun ymmärtäisi himmata ajoissa.

PS. Isot alkukirjaimet lauseisiin olisi pop.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Juunish » 2.12.2012 1:35

Ok. Täytyy kävästä taas joku päivä tuolla pitskussa availemassa ne lohkot.

Ja komppaan slerpaa. Ei ole järjen häivääkään kysellä jatkuvasti asioita kun tuntuu että etsitään kaikkia epäolennaisia vikoja, ettei varmasti tartte sitä männän ja pytyn kuntoa katsoa. Saatana, herätys.
Midrace Aerox projekti
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 2.12.2012 1:53

Eikös sama heppu just kehunnu myynneensä Roxinsa veks? :D Sori oon vähän pihalla tästä jo.
Ps. Myös kappalejaot tekisisivät tekstistä mukavamman luettavan, itse tuskin jaksoin lukea tuota sepustusta. :roll:
WaiGou
Pyörä:
Malaguti XTM -07 Yamaha Aerox -07 Project
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.6.2010 3:50
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut WaiGou » 2.12.2012 3:23

sanokaapa sopivan painoset rullat semmoselle tekniikalle ku :

Malossi 50cc sport pytty
17.5mm kaasu
arrowin putki
vakiovariaattori
stage6 kisakytkin ja kello
Ostetaan toimiva jännitteensäädin Yamaha dt -07vm!
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 2.12.2012 5:07

Varmaan jotku 4,0 - 5,0 grammaset, osta monet ja kokeile parhaat. ;) Muitsa myös jäykemmät kytkinjouset ja jäykempi vp. Saisit kyllä virivarilla enemmän "tehoa".
Jos se sun kytkimes on Sport pro, niin nämä jouset (joista vaikka oranssit näin alkuun) tai jos se on Torque Control niin laitat mukanatulleet oranssit tai valkoset. Vp-jouseksi vaikka Stagen medium.
WaiGou
Pyörä:
Malaguti XTM -07 Yamaha Aerox -07 Project
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.6.2010 3:50
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut WaiGou » 2.12.2012 15:53

virivarin laitan jos tuollaisen saisin halvalla jostakin, kiinnosta alkaa ostamaa uutena ku autokouluki on alotettu :D ja löytyy jo jäykemmät kytkin ja vp-jouset :)
Ostetaan toimiva jännitteensäädin Yamaha dt -07vm!
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 2.12.2012 17:39

Kuha on Stagen kytkinjouset, omasta mielestä aika hoopoa mennä tunkemaan merkin x jousia merkin y kykimeen, mutta...
WaiGou
Pyörä:
Malaguti XTM -07 Yamaha Aerox -07 Project
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.6.2010 3:50
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut WaiGou » 2.12.2012 17:46

siis kytkin ja vp jouset on vaihettu jo enne syksyä, löytyy malossin punane vp sieltä ja sitten jotkut polinin kytkin jouset mitkä tuli aikasemman virivarin mukana. eikä noilla ole edes paljoa ajettu ku ajoin max 100km noilla ennenku roxi lähti purkuun. nytte pitäs vaa kasata kuha saan tuon arrowin ostettua.

E:/ ja näillä jousilla naukas hyvin jo metrakitin ecologin kasa, mutta tuolloin oli polinin high speed virivari.
Ostetaan toimiva jännitteensäädin Yamaha dt -07vm!
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Juunish » 3.12.2012 1:01

Pakko nyt vielä ihmetellä, kun ylihuomenna tarkotus mennä irrottamaan ne lohkot toisistaan.

jogr sano, että pitää ottaa laakerit ensin irti...? Eihän se oo mahdollista kun ne laakerit on siellä lohkojen sisäpuolella :lol: :eek: ?

Miten mä naputtelen noita lohkoja kevyesti joka puolelta :D Ei sinne saa edes pientä ruuvimeisseliä siihen lohkojen väliin. Kyllä ne tulee toisistaan irti varmaan millin, mutta siihen se jääkin... :lol:

Tää on niin tätä kun ensimmäistä kertaa tekee :)
Midrace Aerox projekti

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista