Aprilia DI-Tech

hitsi
Liittynyt:
13.6.2013 16:00
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut hitsi » 23.6.2013 11:51

hitsi kirjoitti:Ja sittenku vaihettii tulppa käynnisteltii vähän aikaa ja pelas hyvin tyhjäkäyntiki pysy päällä ja illalla ei taas lähteny käyntiin ja nyt ei lähe ollenkaan käyntiin vaan meinaa lähtä ja kuulostaa että se olisi todella lähellä?Ja voisihan sen paineen tarkistaa.


Ni voisiko tuokin johtua siitä paineesta?
Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shatter » 24.6.2013 5:37

mikahan lie apikkaan nyt iski kun bensa paasi loppumaan ja moposta sahattiin akkukin tyhjaksi ennen sen huomaamista, kun bensaa sitten lisattiin niin siita asti on ollut tosi huono kaynnistymaan mm. kylmana pitaa sahata aika kauan ja ei ole toivoakaan saada kayntiin ilman etta antaa kaasua samalla. lampimana lahtee kylla ihan normaalisti ilman ongelmia samantien kayntiin. taman lisaksi myos tasakaasulla jos ajaa niin alkaa nykimaan aika pahasti ja kiihdyttaminen onnistuu vain tayskaasulla ja siinakin menee muutama sekuntti kahvan kaannosta ennen minkaan tapahtumista, nykimisen kanssa samaan aikaan varista/takaosasta kuuluu epamaarainen kolina vaikka siella ei mitaan ollut irti taikka loysalla. tulppa vaihdettiin ekana ilman muutoksia.
Mersumies on erimies.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut ramba__ » 27.6.2013 15:46

Voi olla että tankin pohjalta on tullut polttoainejärjestelmään roskaa..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
hitsi
Liittynyt:
13.6.2013 16:00
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut hitsi » 28.6.2013 22:16

Vietiin aprilia korjaamolle katto siellä eikä löytäneet vikaa että miksi ei enää lähde käyntiin.(silloin kun vielä lähti sammu tyhjäkäynnillä).Alkaa pikku hiljaa mennä hermot oli eka moponi jolla ajoin n.2 viikkoa eikä oikein löydy rahaa uuteen joten oisko kellään aavistustakaan viasta?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 28.6.2013 22:30

Epäilen, että polttoainepumppu on viallinen, ei aina tuota riitävästi painetta. Kokeileppa, että laitat virrat päället ja annat pumpun surista kunnes se lakkaa. Sammuta virrat, laita uudestaan päälle ja odota taas, että surina lakkaa. Toista tätä muutaman kerran ja kokeile lopulta käynnistää. Raportoi sitten tänne miten vaikutti käynnistyvyyteen.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
MuxiMaxiMuxi
Pyörä:
Yamaha Aerox -06, Suzuki Katana -99
Liittynyt:
27.11.2011 22:37
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut MuxiMaxiMuxi » 1.7.2013 21:32

Mikäs on kun otin suzukista prikan poies (DI-Tech koneella kuitenkin mut varista en oo varma kai se on :D) Mutta niin, otin prikan pois sieltä mutta ei vaikuttanut nopeuteen yhtään. Paikoillaan ku huudattaa keskijalalla ni kiertää paremmi mutta ei vaikuttanu nopeuteen eikä kiihtyvyyteen ollenkaan. Mistä tämävoi johtua?
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 28.7.2013 10:09

Tyhmä kysymys mutta onko normaalia ettei tälläsellä Ditechillä pysty keulimaan? Siis kun rengas nousee ilmoihin niin pari metriä pääsee eteenpäin ja sitten kone vaan rötää ja veto loppuu. Heti kun keula maassa niin pelaa taas`?
Präääm pärpärpärpär
boogiemoogie
Pyörä:
Peugeot XP 2007 ladossa lahoamassa & ajossa Aprilia SR Ditech ja harrastuspelinä 80cc 2Fast4Race Aerox
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.10.2010 12:30
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut boogiemoogie » 12.8.2013 21:32

Noniin tuli hommattua tommonen vm 2002 SR ditechi :( Noh ostohetkellä ei mitään ongelmia kilometrejä oli 18k ja ajelin noin 2tkm sillä, aina kun käynnisti niin vaati pitkän starttauksen ... sitten tuumin että oiskohan männänvaihto kohillaan kun edellisestä ei ole tietoa, noh aloin sitten vaihtaan sen männän. Ostin Italkitin männän ja laitoin sen siihen ja kasasin takaisin, yllätys yllätys ei käynnisty enään, Ei edes yrittänyt.. Noh sitten purkiin sen verran että sain "ruiskusuuttimen " vai mikä se systeemi mihin letkut menee niin irti, ja lillutin bensassa että jos siinä jotain roskia tms.. ja saman tein kannelle myös.. noh nyt se yrittää yrittää mutta ei vain käynnisty, Kaikki johdot on oikein koska kaverilla on samallainen SR ollaan verrattu, siihen vaihdettiin sylinteri samallain kuin minulle mäntä ja ei mitään ongelmia.. Joten jotku jotka tietää niin auttaakaa oikeasti loppuu neuvot kesken, tänään ostin uuden tulpan ja tulpanhatun, ennen niiden ostamista kokeilin että antaa kipinää silleen että tulppa putkea vasten ja kun tulpan otti pois niin oli bensasta märkä :/
Pliis mototnettiläiset näyttäkää tietonne! :)
Ja niin tosiaan starttailin auton akun kanssa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut ramba__ » 12.8.2013 21:43

Mäntä oikean kokoinen ja oikeinpäin..?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
boogiemoogie
Pyörä:
Peugeot XP 2007 ladossa lahoamassa & ajossa Aprilia SR Ditech ja harrastuspelinä 80cc 2Fast4Race Aerox
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.10.2010 12:30
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut boogiemoogie » 12.8.2013 22:07

ramba__ kirjoitti:Mäntä oikean kokoinen ja oikeinpäin..?

Mäntä on oikean kokoinen menin liikkeeseen ja pyysin 2002 SR ditech vakiosylinterille mäntää ne anto suoraan oikean kokoisen ja tuntu ainakin semmoselta että on melko tiukka sinne ja nuoli alaspäin asensin
boogiemoogie
Pyörä:
Peugeot XP 2007 ladossa lahoamassa & ajossa Aprilia SR Ditech ja harrastuspelinä 80cc 2Fast4Race Aerox
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.10.2010 12:30
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut boogiemoogie » 13.8.2013 19:18

Mistä saisi kompressoriin "männänrenkaan" ?
aanssi
Liittynyt:
20.6.2007 14:03
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut aanssi » 18.8.2013 16:32

Outoa vikaa on ny v- 03 ditechissä (morini). ajettu aikapaljon (30tkm) Lähteepi käyntiin kuin unelma, yleensä ensimmäisellä. Käy tyhjäkäyntiä normaalisti. (Eli ei pitäisi olla sylinterissä/männässä vikaa koska käynnistyy hyvin ja käy kuitenkin)

Sitten kun kaasua vääntää niin kierrokset nousee normaalisti, mutta sitten moottorin kierrokset hyytyvät vaikka kaasu on melkein auki-asennossa. Vähän niinkuin "booaa"
Kierrokset saattavat nousta, ja taas laskea, ja sitten koko paska sammuu. Käyntiin lähtee heti uudestaan, ja tekee samat temput. Ajaa ei pysty koska heti tehopiikin kohdalla se vain sammuu, eli ei jaksaisi vääntää?

Tarkistettu on tällä hetkellä:
Uusi tulppa vaihdettu (joku ng-r cpr8?) johto ok
Bensapumppu todettu antavan oikean paineen
Kompressori todettu antavan oikean paineen
Ruiskun suuttimet puhdistettu
Letkut ja liitännät kiristetty
ilmanputsari puhdistettu
akku ladattu ja tarkistettu muut paskapikkuvirheet mutta ei silti toimi. Jotenkin imupuolen viasta tuntuisi johtuvan, ihanniinkuin saisi liikaa ilmaa jostain.
Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shatter » 18.8.2013 20:24

täällä on kans murheita -02 ditechin kanssa, ajettu 12tkm.

ei lähde käyntiin mutta yrittää, tosin kastelee aina tulpan jonka jälkeen ei edes yritä. aina kun puhdistaa tulpan niin startilla on ns. käynnissä mutta heti kun päästää napista niin sammuu. myös semmonen huomio että uuden tulpan kun laittaa niin käynnistyy samantien mutta kun sammuttaa niin ei lähde enää käyntiin.

aikaisemmin oli tosi hankala lähtemään käyntiin sekä käynti pätki jonkun verran. vikaa haettiin ihan merkkiliikkeessäkin pari tuntia mutta mitään ei löytänyt vaikka ei se oikein pelaa :roll:

tulpanhattuun tulee vain 10.5 - 10.8 volttia eli oisko mahdollisesti puola/johto tai jännitteensäädin rikki kun tulppiakin tuntuu syövän.

tähän mennessä on käyty kaikki liitännät läpi sekä ruiskusuutin käytetty auki ja putsattu mutta ei auttanut yhtään.

kaikki alkoi tosiaan siitä kun bensa loppui ja mopoa sahattiin kauan käyntiin ennen sen huomaamista, kun bensaa saatiin lisää siitä asti mopoa sai sahata kauan käyntiin ja ilman pientä kaasun antamista ei lähde enää käyntiin. nyt kun on seissyt tallissa jonkun aikaa ei enää pelaa ollenkaan.

ylempään vielä lisäyksenä että tulpan putsauksella lähti pariksi sekunniksi käyntiin kun starttasi kaasu pohjassa mutta silloinkin käynti pätki aika pahasti, kuin olisi jäänyt aina kipinä pois välissä..
Mersumies on erimies.
make--
Pyörä:
Rm 125 . Pv
Paikkakunta:
Oulu/Muhos
Liittynyt:
16.4.2009 8:28
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut make-- » 19.8.2013 0:17

Joo eli itelläkin ois semmosta että kun on muutaman metrin ollu keula pystyssä ni alkaa vaa röötää ja ku puottaa keulan ni toimii normaalisti. Niin osaisko joku sanoa mikä tuossa on?
Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shatter » 19.8.2013 20:00

käynnistymättömyyden vika löytyi, ilmasuutin oli ihan täynnä karstaa/paskaa. puhdistin ilmasuuttimen ja ruiskuventtiilin niin nyt hyrrää hyvin, nyt tosin tahtoo nostella lämpöjä kun käytin kannen pois ja laitoin uudet nesteet :roll: onko näissä jokin erillinen ilmausruuvi kun lämmetessä alkaa vain pukkaamaan nesteitä ulos ja lämmöt nousee..
Mersumies on erimies.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista