Keeway-skootterit

skopojätkä
Liittynyt:
19.4.2014 17:26
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut skopojätkä » 1.7.2014 17:42

Kiitos vastauksesta. :) Vaikuttaako huippunopeuteen? Ja sitten vielä semmosta, että miten voin varmistua että mulla on prikka paikallaan? Nouseeko kierrokset lopussa (n.40kmh) jos prikka on poissa?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 1.7.2014 22:47

Ei se periaatteellisesti vaikuta huippuihin.

Prikan paikalla olemisen tai olemattomuuden saa parhaiten selville avaamalla variaattorin kopan ja vilkaisemalla etulautasten väliin. Täällä lisää tietoa aiheesta. Jos prikan olemassaoloa haluaa selvittää koneen käyttäytymisen perusteella, kannattaa muistaa että prikka rajoittaa välityksiä. Nopeus = moottorin kierrosluku * kokonaisvälitys. Tästä yhtälöstä voidaan päätellä että prikan ottaessa kiinni nopeuden kasvu voi tapahtua vain moottorin kierrosluvun noustessa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Pudde
Pyörä:
Yamaha Aerox 06
Liittynyt:
2.2.2014 2:32
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Pudde » 4.7.2014 14:06

Minkäköhän kokosta suutinta kannattais kokeilla jos on prikka ja hukkis+pilli pois factista :s
Jimb0
Liittynyt:
19.11.2005 0:14
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Jimb0 » 8.7.2014 18:46

Nyt tais löytyä oikea osio. Puhelimella kirjotan joten saattaa olla sekavaa tekstiä ;)

Vaihoin factiin narakun 50cc sylinterin ja männän, giannellin extrav2 ja 62 suuttimen. Muuten vakio. Ei jaksanut paikaltaan öähtä liikkeelle vaan röpelsi ja mörisi. Bensaa tuli putkesta. Putsarin tutin poisotto ei auttanut koska liikaa ilmaa. Sit porasin 4kpl 4mm reikää putsarin kupeeseen niin pääs jo eteenpäin. Mut ei kyl pelaa hyvin ei kiihy eikä nouse mäkiä. Menee 35maks. Kun sääteli reikien määrää putsarissa.. mikä mättää??? Jotkut sköpöt pelaa tosi hyvin kun tehari ja n10 isompi suutin. Tää ei.. onko se tosta putkesta, et se vaatii jostaa syystä 80-90 suuttimen ja kumitutti irti?! T. Jimi

Edit. Olin uhkarohkea ja pistin vakiosuuttimen kiinni kun lyhyttä matkaa ajoin ja ei voi huudattaa kun ei nosta kierroksia ja sama homma et ei pelitä ilman lisäreikiä putsarissa.. No kuitenkin ajelin kotiinpäin ja oli loiva pitkä mäki jossa vähä uskalsin koettaa, et miten menee alamäkeen. No ku nappas kierroksia niin mittarin 40->75 hujauksessa. Eli ilmeisesti rullien vaihto voisi auttaa tähän pulmaan? Mul on itseasiassa tossa 4.5g rullat. Onko ne ihan ok?
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut jonik1 » 8.7.2014 20:27

Kurillisella putsarilla noin nro 60 suutin, kurittomalla 80. Jos sulla on vakio vastapainejousi niin rullia vois vielä keventää. Ite suosittelisin hommaamaan suoraan Malossin keltaisen tai punaisen vpjousen. Sitten pelittäis paremmin nuilla rullilla ja muutenkin toimivampi setti.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Jimb0
Liittynyt:
19.11.2005 0:14
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Jimb0 » 8.7.2014 21:01

Jeps. Luin kans et Vakio ilmanputsari & Teharin kanssa: 60, PHVA:lla varustetuissa: 62

Mut kun ei lähe eteenpäin ja röpeltää, tukehtuu ja kamaa valuu putkesta :D
Vakioputkella en ole koettanut. Nyt kun pelaa jotenkin noilla reikävirityksillä putsarissa niin vaihan noi 4.5g rullat jos saan variaattorin mutterin irti, Kannattaako sitä kikkaa koettaa, että tulpan reiästä nauhaa männän päälle?

Vastasit vissii Pudelle :roll: No mut kuitenkin 8)
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut jonik1 » 8.7.2014 22:36

Laske neulaa ja kokeile auttaako. Mikunilla ei tartte mutta Dellortolla pitää. Mun piti muistaakseni pistää neula laihimmalle pelkän teharin kanssa + isompi suutin tietty.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Jimb0
Liittynyt:
19.11.2005 0:14
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Jimb0 » 8.7.2014 22:55

jonik1 kirjoitti:Laske neulaa ja kokeile auttaako. Mikunilla ei tartte mutta Dellortolla pitää. Mun piti muistaakseni pistää neula laihimmalle pelkän teharin kanssa + isompi suutin tietty.


Tos on Mikuni. Laskin silloin neulaa toisiks alimmalle tasolle eikä vaikutusta. Koetan vielä niin ales kun saa.

Edit: Noniin Vaihoin rullat ja bueno. En ois koskaan uskonut, et vaikuttaa noin paljon mokomat rinkulat. Kiitos, anteeksi ja näkemiin! 8)
shule
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
4.12.2009 23:20
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut shule » 21.7.2014 14:48

Mikä parkkivalo käy factiin? onko tommonen kanta? En viittis ottaa auki kun sen sit joutuu taas aukoo kun vaihtaa sen

Kuva
Pudde
Pyörä:
Yamaha Aerox 06
Liittynyt:
2.2.2014 2:32
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Pudde » 24.7.2014 12:56

Voimasiirto

CPI/Keeway -skootterit ovat varustettu automaattisella vaihteistolla (=variaattorilla), kuten myös muutkin skootterit. Vakiohihnan mitat ovat 788x17x28, on ollut myös puhetta että n.800-805 pituinen hihna toisi lisää vauhtia koska vakiohihnalla hihna ei nouse ihan ylös etuvarissa.


Kellään kokemuksia pidemmästä hihnasta? Tuoko paljonkin nopeutta ja onko kannattava ostos?
Pudde
Pyörä:
Yamaha Aerox 06
Liittynyt:
2.2.2014 2:32
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Pudde » 25.7.2014 0:10

Ja sitten kun on viritysvariaattoria hommaamassa niin onko multivar ehdoton ykkönen? Onko esimerkiksi stage 6 tai motoforce variaattori millään tavalla erilainen vai onko ero vain hinnassa? :)
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut jonik1 » 26.7.2014 23:38

Hommaa Piaggion 804mm hihna. Jos aiot saada kaiken hyödyn irti, joudut lisäämään takalautasten avautuvuutta millin pari.Stage6 vari ehdottomasti tai modaat vakiosta paremman kuin yksikään nuista.

http://www.motot.net/blog/jonik1/seppoj ... -2455.html
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Hane!
Pyörä:
Gilera Smt
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2014 19:12
Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Hane! » 4.8.2014 18:42

Moro! ;) MIkähän mahtaa olla Generic xor skootterissa (sama kone kun keewayssä)
kun ei kulje kun 55 km/h vaikka on tyhjennetty vakioputki, rajottamaton cdi-boksi, isompi suutin ja prikka pois variaattorista?
Ei ole tietoa onko entinen omistaja tehnyt jotain variaattoriin. Eikös noilla virityksillä pitäisi kulkea enemmän? :lol: :roll:
RY6
Liittynyt:
13.6.2014 19:50
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut RY6 » 4.8.2014 18:50

Rullat väärät tai kuluneet, remmi kulunut?Nuo kannattaa tarkistaa.
Hane!
Pyörä:
Gilera Smt
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2014 19:12
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Hane! » 5.8.2014 23:07

Semmosta vielä edelliseen että mitkä ois sopivat rullat noilla virityksillä? :eek:
Kuriton vakioputki, 59 suutin, kuristamaton vakioilmansuodatin, prikka poistettu ja rajottamaton cdi-boksi.
Tietääköhän kukaan että mikä tullut kun ennen kulki 55 km/h mutta pari päivää sitten rupesi kulkemaan vain 45-50 km/h :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista