Solifer XTR50 Skootteri

santam
Pyörä:
wrf 450
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.6.2008 16:22

ViestiKirjoittanut santam » 25.9.2009 16:05

karkulainen kirjoitti:
Santam kirjoitti:*kuva rammasta solikasta*

Näin käy joskus :D
8tkm ajettu mutsin solifer ja ohjaus vähän petti töyssyn jälkeen ja keskituelle kun laitto niin keula putos :lol:
Suuntana -> kaatopaikka

:eek: Tuo on siitä yhdestä erästä jossa oli valmistusvika etuhaarukassa, melkein kaikki korjattiin, mutta kai niitä aikapommeja oli vielä. :roll: -07 taisi olla?

Älkää kaatikselle viekö, siinä on paljon hyviä osia. ;)


Joo tänää soitettiin huoltoon ja siellä sano että akelta ois pitäny tulla viestii että skootteri on käyttökiellossa ja se keulaputki pitää vaihtaa mutta ei ollu kyllä ne viestit perille :P No nyt kuulemma huollossa vaihtaa sen putken siihe ja korjaa.
Vuosimallista ei tietoa eikä mtn ku tosiaan tosi harvoin tolla ajan :D
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 26.9.2009 18:52

Mistähän tän kaasarista löytyy ilmanseosruuvi? En oikein mitään ruuvia uskalla väännella, kun en tiedä, että mikä se on, tai missä se on..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Labi
Liittynyt:
20.4.2008 15:43

ViestiKirjoittanut Labi » 28.9.2009 21:10

Mikä koropala tähän käy?
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 28.9.2009 21:45

Labi kirjoitti:Mikä koropala tähän käy?

Melekeen kaikki... Ei niillä koropaloilla ole oikeastaan mitään eroa. Tai halvimmalla pääset, kun teet itse, ja ainakin sopii kiinni. Tähän on kettumainen hommata koropalaa, kun niitä pitää hommata samantien 2..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Labi
Liittynyt:
20.4.2008 15:43

ViestiKirjoittanut Labi » 28.9.2009 21:48

<|TuX|> kirjoitti:
Labi kirjoitti:Mikä koropala tähän käy?

Melekeen kaikki... Ei niillä koropaloilla ole oikeastaan mitään eroa. Tai halvimmalla pääset, kun teet itse, ja ainakin sopii kiinni. Tähän on kettumainen hommata koropalaa, kun niitä pitää hommata samantien 2..

Miksi kaksi?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 28.9.2009 22:03

Labi kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:
Labi kirjoitti:Mikä koropala tähän käy?

Melekeen kaikki... Ei niillä koropaloilla ole oikeastaan mitään eroa. Tai halvimmalla pääset, kun teet itse, ja ainakin sopii kiinni. Tähän on kettumainen hommata koropalaa, kun niitä pitää hommata samantien 2..

Miksi kaksi?

Niin, miksi?

Yksi riittää, esim aeroxin koropala on todettu sopivaksi, mutta useat muutkin käyvät (univeraasit). ;)


Kyllä tuo nyt jaksaa kulkea, äsken ajellessa kirosin ettei varmaan kerennyt kiihtyä kuin 40km/h asti, mutta katsoin mittaria ja se näytti jo 75km/h. :D kaasu pohjassa se kiihtyy tasaisisesti siihen 75km/h asti, siis ilman mitään vauhdin notkahduksia. 8) Kiihtyy helvetin hyvin kun ottaa huomioon että se on (vielä...) vakiopytyllä oleva nelari. Pätkin uudehkon DT:n; ajelin kylällä ja se toinen tuli DT:llä vierelle, luuli varmaan että ajoin kaasu pohjassa ja se yritti ohi. Laitoin lisää kaasua ja sinne jäi. :lol:

Tuo houkuttelee kutittelemaan lisää voimaa, tiedän yhden halvan 72cc sarjan isovenakannella, hyvillä kanavilla ja jäykemmillä venanjousilla. Houkuttelee. :)
Perävälitkin voisi uusia, nykyiset on liian lyhyet ja loppuu jo 67km/h vauhdissa.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 28.9.2009 22:19

Se on jo ihan hyvin tuo 75,jos kiihtyy viel hyvin sinne. Mulla kulkee huudattamalla sen 60-63,en sit tiiä mitä on todellista.En oo viel päässy tilaa sitä 63cc,ja multivaria, meni kaikki rahat kurkusta alas laivalla.

Onkos toi muuten rajotettu CDI mikä näissä on? Onko niissä mitään kiekka rajotinta tai jne?
huomasin vaan ku kokeilin tossa et skoba kiersi 11-11500 rpm paikallaan ku säädin kaasaria.

Eikös se 2 koropalaa tarvitse, kun 2 iskariakin löytyy takaa :D
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 28.9.2009 22:53

paska.kasa kirjoitti:Eikös se 2 koropalaa tarvitse, kun 2 iskariakin löytyy takaa :D


Tätä juuri itsekin hain.. Tietenkin, jos näissä on jotain vuosimallikohtaisia eroja, että tietyssä vuosimallissa on vain yksi iskari takana tjsp.
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 29.9.2009 7:32

<|TuX|> kirjoitti:
paska.kasa kirjoitti:Eikös se 2 koropalaa tarvitse, kun 2 iskariakin löytyy takaa :D


Tätä juuri itsekin hain.. Tietenkin, jos näissä on jotain vuosimallikohtaisia eroja, että tietyssä vuosimallissa on vain yksi iskari takana tjsp.

Hyvä pointti. :D
Riippuu juurikin noista malleista, minulla on yksi-iskarinen. Samaten on monissa muissa malleissa.
Labi, montako iskaria?


paska.kasa kirjoitti:Onkos toi muuten rajotettu CDI mikä näissä on? Onko niissä mitään kiekka rajotinta tai jne?
huomasin vaan ku kokeilin tossa et skoba kiersi 11-11500 rpm paikallaan ku säädin kaasaria.

Ei ole rajoitinta. :P
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 29.9.2009 11:19

Hei, mutta vieläkin tarvitsen tietoa, että mistä tuolta löytyy tuo kaasarin seosruuvi, kohta nääs leipasee :D
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 29.9.2009 13:59

<|TuX|> kirjoitti:Hei, mutta vieläkin tarvitsen tietoa, että mistä tuolta löytyy tuo kaasarin seosruuvi, kohta nääs leipasee :D

Seosruuvi on kaasarin vasemmalla puolella takaa katsottuna.
http://www.motot.net/wiki/Fude#Fuden_ka ... C3.A4minen
weknvo
Liittynyt:
4.8.2009 12:18

ViestiKirjoittanut weknvo » 29.9.2009 16:56

Noniin, Tilasin sen virijavaran Cdi-boksin. Onko sillä väliä, että kuinka päin se johtosarja yhdistetään boksiin?

Ja onko sillä merkitystä kun Cdi-boksista tulevien johtojen värit eivät täsmää Cdi-boksiin tulevien kanssa?

http://www.virijavara.fi/shop/?93,new-r ... iittimella
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 29.9.2009 17:13

weknvo kirjoitti:Noniin, Tilasin sen virijavaran Cdi-boksin. Onko sillä väliä, että kuinka päin se johtosarja yhdistetään boksiin?

Ja onko sillä merkitystä kun Cdi-boksista tulevien johtojen värit eivät täsmää Cdi-boksiin tulevien kanssa?

http://www.virijavara.fi/shop/?93,new-r ... iittimella

On sillä väliä miten päin tulee, ei sitä saa kuin toisinpäin kiinni ja pitäisi olla harvinaisen tyhmä jos ei tajua miten se menee.
Ei niillä johtojen väreillä ole mitään merkitysta, niissä kulkeva tieto on tärkeätä.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 30.9.2009 14:36

Nonniin. Tänäänn tuli postilaatikosta narakun suutinsarja, sisältää suuttimet 80-98. Mikähän suutin olis paras pipercross-sukan kera?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 30.9.2009 18:26

<|TuX|> kirjoitti:Nonniin. Tänäänn tuli postilaatikosta narakun suutinsarja, sisältää suuttimet 80-98. Mikähän suutin olis paras pipercross-sukan kera?

Kokeile, se on vaikea sano kylmiltään, kaikki on sen verran yksilöitä kumminkin.

Kokeile ensin #90. Laita piper, vaihda suutin, aja koeajo ja vaihda suutinta jos tarvii.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista