Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Ny kaveri lähetti videon mis pysy käynnis vaa sillo ku polkasun jälkee piti käynnistyspoljinta alhaalla, ja ku päästi irti ja kiksi palautu nii moottori sammu. Mistä tää vois johtuu?
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Tomi-50 kirjoitti:Ny kaveri lähetti videon mis pysy käynnis vaa sillo ku polkasun jälkee piti käynnistyspoljinta alhaalla, ja ku päästi irti ja kiksi palautu nii moottori sammu. Mistä tää vois johtuu?
Mikä merkki/malli ja vuosimalli? Tuo viittaisi siihen mitä kirjoitin, eli kampiakseli jumittaa, kun kiksin ratas painaa akselia oikelle, pysyy kone käynnissä, mutta kun päästää kiksin palautuu akseli. Ja yleensä mitat ovat todella tarkkoja moottorin mitoituksissa...varmahan en ole, kun en ole vieressä toteamassa....
Viimeksi muokannut J Ros päivämäärä 23.4.2017 20:00, muokattu yhteensä 1 kerran
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
hoko- kirjoitti:moi voisko täällä joku jeesaa kun tuo n....
Samalllaista vastausta kuin muille: tulpan kunto paineenalaisena/kampiakselin stefat + että koneremontin jälkeen ensimmäinen käyntiin laitto "hidasta/vaikeaa"...
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
J Ros kirjoitti:Tomi-50 kirjoitti:Ny kaveri lähetti videon mis pysy käynnis vaa sillo ku polkasun jälkee piti käynnistyspoljinta alhaalla, ja ku päästi irti ja kiksi palautu nii moottori sammu. Mistä tää vois johtuu?
Mikä merkki/malli ja vuosimalli? Tuo viittaisi siihen mitä kirjoitin, eli kampiakseli jumittaa, kun kiksin ratas painaa akselia oikelle, pysyy kone käynnissä, mutta kun päästää kiksin palautuu akseli. Ja yleensä mitat ovat todella tarkkoja moottorin mitoituksissa...varmahan en ole, kun en ole vieressä toteamassa....
MBK Nitro ja vuosmalli tais olla 1999. Taitaa se kampura olla ku ei jää oikee muita vaihtoehtoja. Kiitti avusta
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Ei tuon pitäisi olla mitenkään mahdollista. Kampura jää kyllä monesti asennuksen jälkeen pieneen jännitykseen, mutta sen pitäisi vapautua pienellä koputtelulla ja se ei voi jäädä sinne niin että se normaalisti kahnaisi sivulle ja jumittaisi, mutta jos painaa sitä sivullepäin niin alkaa pyöriä vapaasti. Todennäköisesti ollut vain sattumaa että sammunut kun kiksi on päästetty(voiko tätä toistaa monta kertaa?). Mikäli nyt oikein muistan sen kiksisysteemin toiminnan, niin jos se kiksiratas painaisi kampuraa sivulle silloin kun poljinta pidetään alhaalla, niin siitä pitäisi kuulua melkoinen rohina. Enemmänkin epäilisin että kiksisysteemissä on jotain vikaa ja jumittaa kampuran kun poljin nousee takaisin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Palezu kirjoitti:Ei tuon pitäisi olla mitenkään mahdollista. Kampura.....
En rupea väittelemään, mutta itsellä ainakin jäänyt kampura asennuksen jälkeen jumiin, kun ei ole "hollannut" paikalleen.....rohina kyllä kuuluu varmasti, mutta edelleen laite ei ole vieressä, vaan täällä keskustelupalstalla...koneessahan ei ole "senkkilevyjä" laakereitten hollaamiseen....
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Noh, kaveri vie sen ny huoltoo ku ei ite enää jaksa säätää sen kanssa, nii katotaa sit mikä oli vikana
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Tomi-50 kirjoitti:Noh, kaveri vie sen ny huoltoo ku ei ite enää jaksa säätää sen kanssa, nii katotaa sit mikä oli vikana
Se on varmaan paras ratkaisu, kun yleensä vika löytyy kun on käsin koskeltavissa..
Mrsteammiez
- Pyörä:
- Derbi senda x-treme 09
- Liittynyt:
- 16.3.2017 20:41
J Ros kirjoitti:Tomi-50 kirjoitti:Ny kaveri lähetti videon mis pysy käynnis vaa sillo ku polkasun jälkee piti käynnistyspoljinta alhaalla, ja ku päästi irti ja kiksi palautu nii moottori sammu. Mistä tää vois johtuu?
Mikä merkki/malli ja vuosimalli? Tuo viittaisi siihen mitä kirjoitin, eli kampiakseli jumittaa, kun kiksin ratas painaa akselia oikelle, pysyy kone käynnissä, mutta kun päästää kiksin palautuu akseli. Ja yleensä mitat ovat todella tarkkoja moottorin mitoituksissa...varmahan en ole, kun en ole vieressä toteamassa....
Moro. Oon siis tän mbk nitron omistaja. Eli siis vm. 1999 kuten kaverini kertoikin jo. Mitä siis tarkoitat kun sanot että kampiakseli jumittaa ? Sillon kun asensin kampiakselin ja laakerit kiinni ja lohkot niin naputtelin kyllä molemmille puolille kumivasaralla aika huolella. Silti tuntuu liikkuvan huonosti. Miten voisin korjata sen "jumittamisen" ?.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Mrsteammiez kirjoitti:J Ros kirjoitti:Tomi-50 kirjoitti:...
Moro. Oon siis tän mbk nitron omist.
Tässä vähän ajan sisällä (n.2kk) olen rakentanut 2-3 konetta, ja niissä toistui se että kampiakseli ei liikkunut helposti. kaveri sanoi että, laita vaan nippuun kyllä se tasaantuu, mutta onneksi en tehnyt niin. Itse tarvinnut "hollata" akseli, jotta liikkuu keveästi. Itse jouduin avaamaan lohkojen välisiä pultteja, ja samalla naputtelen melko reilustikin, ja sitten hiljalleen kiristin lohkot takaisin yhteen, ja tarvittaessa vielä kunnon napautus jompaankumpaan akselipäähän...joku voi tehdä sen eritavalla..
Mutta varma en ole onko sinulla kyseinen vika vai joku muu syy miksi ei toimi.Mutta onko tosiaan niin, että se pysyy käynnissä kun kiksi alhaalla? Siitä lähtee melkoinen rohina? Veitkö sen korjaukseen?
Mrsteammiez
- Pyörä:
- Derbi senda x-treme 09
- Liittynyt:
- 16.3.2017 20:41
Joo pysyy vain käynnissä kun kiksiä pitää alhaalla. Huomenna vien koneen moposporttiin huoltoon.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Mrsteammiez kirjoitti:Joo pysyy vain käynnissä kun kiksiä pitää alhaalla. Huomenna vien koneen moposporttiin huoltoon.
Kuuluuko siitä silloin melkoinen "rohina"? Kysyitkö hinta -arviota? Ettei tule tolkuttoman kallis lasku...
kultsi0
- Pyörä:
- Suzuki GS500E
- Paikkakunta:
- seinäjoki
- Liittynyt:
- 17.10.2011 20:38
Tuli tuossa vaihtokaupassa aerox, josta käynnistyspoljin koneisto on irti variaattorin kopasta, kuinkas tuo kasataan? olisiko jotain videoa tai ohjetta?
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Joo ny sielt huollost sanottii et variaattorin holkki puuttuu, joka sit auheuttaa ton huonosti käynnistymisen.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Tomi-50 kirjoitti:Joo ny sielt huollost sanottii et variaattorin holkki puuttuu, joka sit auheuttaa ton huonosti käynnistymisen.
Mitähän holkkia ne tarkoittaa? On ihme, jos kasaus vaiheessa ei muisteta laittaa holkkia takaisin!!! Mikäli tässä tarkoitetaan holkkia, minkä päällä variaattori liikkuu..??!!
Pääasihan on ,että vika löytyi, koska itse ei tietenkään osaa ajatella, että jotain osia puuttuu, mut kaikki on mahdollista....
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista