J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
ssata kirjoitti:Onko mitään vippaskonstia millä saisi aeroxin takajarrusatulan männät palautumaan? Meinaavat olla aika tiukassa
Ei sinänsä vippaskonstia. Miksi haluat palauttaa? Jarrupalojen vaihto? Kun vanhat jarrupalat paikoillaa, iso meisseli väliin ja vääntö, pitäisi, mikäli sylinteri kunnossa palautua melko vaivatta, sitten vasta uudet palat paikoilleen.....
ssata
- Pyörä:
- Yamaha Aerox '08
- Liittynyt:
- 22.5.2011 17:31
Toinen mäntä palautuu nätisti mutta toinen ilmeisesti jumissa. Pitää katsoa jos saisi toisenkin liikkumaan nätisti.
Onko vp-jousi (tai joku muu) väärä kun teharin kanssa saa antaa aika reilusti kaasua ennenkuin variaattori "nappaa kiinni".
Ostetaan "vakioputkilook" Gianelli GO, Technigas Silent Pro tai vastaava '08 Aeroxiin. Tarjoa yksityisviestillä!
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
ssata kirjoitti:Toinen mäntä palautuu nätisti mutta toinen ilmeisesti jumissa. Pitää katsoa jos saisi toisenkin liikkumaan nätisti.
Onko vp-jousi (tai joku muu) väärä kun teharin kanssa saa antaa aika reilusti kaasua ennenkuin variaattori "nappaa kiinni".
Kyllä ne männät pitäisi viimeistään "papukaija" pihdeillä liikkua. Voi myös yrittää välillä painaa jarrua, ja sitten taas yrittää niitä sisään, jos ei auta niin jarrusatula remontti.
Miten tarkoitat antaa kaasua? eli kiertääkö hyvin ennenkuin ottaa? vai ei meinaa kiertää eli laiska? Eli toisin sanoen, jos on mäki edessä niin ei lähde ilman työntöapua tai sitten kone huutaa mut ei lähde?
ssata
- Pyörä:
- Yamaha Aerox '08
- Liittynyt:
- 22.5.2011 17:31
J Ros kirjoitti:ssata kirjoitti:Toinen mäntä palautuu nätisti mutta toinen ilmeisesti jumissa. Pitää katsoa jos saisi toisenkin liikkumaan nätisti.
Onko vp-jousi (tai joku muu) väärä kun teharin kanssa saa antaa aika reilusti kaasua ennenkuin variaattori "nappaa kiinni".
Kyllä ne männät pitäisi viimeistään "papukaija" pihdeillä liikkua. Voi myös yrittää välillä painaa jarrua, ja sitten taas yrittää niitä sisään, jos ei auta niin jarrusatula remontti.
Miten tarkoitat antaa kaasua? eli kiertääkö hyvin ennenkuin ottaa? vai ei meinaa kiertää eli laiska? Eli toisin sanoen, jos on mäki edessä niin ei lähde ilman työntöapua tai sitten kone huutaa mut ei lähde?
Nätisti liikkui männät kun vähän puristeli jarrukahvasta.
Käynnistyksen jälkeen täytyy siis kierroksia antaa reippaasti ennenkuin roxi alkaa liikkumaan (eli kytkin ottaa kiinni?)
Liian kevyet rullat...?
Ostetaan "vakioputkilook" Gianelli GO, Technigas Silent Pro tai vastaava '08 Aeroxiin. Tarjoa yksityisviestillä!
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
ssata kirjoitti:J Ros kirjoitti:ssata kirjoitti:Tynnistyksen jälkeen täytyy siis kierroksia antaa reippaasti ennenkuin roxi alkaa liikkumaan (eli kytkin ottaa kiinni?)
Liian kevyet rullat...?
Tod.näk. kytkin luistaa, kengät kuluneet tai kytkinkello "lasittunut" + remminkunto...
Djäbs
- Liittynyt:
- 1.6.2015 16:26
Morjensta. 04 roxsiin ei tule takavalon piuhoille ollenkaa virtaa? Tangon konsolit on napsittu pois pelkät piuhat jälellä. Etuvalo tosin toimii, joten onko takavalolle vielä erilistä katkasijaa? Kaikkia piuhoja laittelin yhteen ja ei saatu mitään virtaa takavalon piuhoille. Voiko rikkinäinen jänniteensäädin tai staattori tehdä tätä? Sulake on ehjä .
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Djäbs kirjoitti:Morjensta. 04 roxsiin ei tule takavalon piuhoille ollenkaa virtaa.....ä .
Jos sulla pelaa etuvalo, niin ei ole jännitteesäätimessä tai muussa semmoisessa vikaa. Takavalolle ei ole erillistä katkaisijaa, muutakuin jarruvalokytkimet jarrukahvoissa jarruvalolle, eli sama poltin mutta eri lanka....
Ihan peruskysymys: onko polttimo ehjä? Kannattaa kokeilla ihan koko takavalolla, eikä vain mittailla, sillä esim. etuvaloille tuleva volttimäärä voi olla muutakuin 12v....Sulake on vain startille eli tavallaa päävirralle, ei pelkästään valoille....
On myös syytä huomioida mikäli ole vain katkaissut mittarille tulevat johdot, on tärkeää ettei ne vaan osu toisiin....!!!
Djäbs
- Liittynyt:
- 1.6.2015 16:26
Valo on ehjä ja testattu.. Kyseessä on joku ledi takavalo voisiko sillä ollu jokin osuus? Täytyy vielä noita piuhajo katella loppuu itselläkin ideat kesken
Etuvalolle tulee noin 3 volttia tyhjäkäynillä onko ihan perus lukema näissä veihkeissä? Vähän kyllä mietityttyy miksi vanha omistaja on noita sähköjä leikelly... jotain tuning juttuja varmaan
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Djäbs kirjoitti:Valo on ehjä ja testattu.. Kyseessä on joku...
Ok, yleensä ledivalo tai vilkku vaatii vastuksen toimiakseen. Mutta yleesä mitä itse asentanut (riippuu tietinkin takavalosta) leditakavaloja, on niihin asennettu tehtaalla jo vastus sisäisesti.
Ja ledi valoissa on tärkeää kytkeä plus-ja miinusjohto oikein, muuten ei toimi....
En muista sitä voltti määrään, mut jotain tuollaista se taisi olla. Parastahan olisi, että pääsisit kokeilemaan normitakavalolla, mikäli toimii, on ledvalossa vika.
Todennäköisesti sähköjä karsitaan kun esim. vaihdetaan rossitangot alkuperäisen tilalle. Sekin homma kannattaa tehdä huolella, ettei tule juuri mitään sähkövikoja.
jjjafilms
- Liittynyt:
- 9.5.2017 10:13
Nyt vähän hermostuttaa.. ostin stage 6 pro sport varin ja kulkee sen kanssa vain 52. Mikä vikana? 5g rullat oli mitkä tuli mukana ja skootterissa jäykät kytkinjouset ja malossin punanen vp. Ärsyttää.. 70euroa hukkaan. Palauttaakkaan ei voi, keksiskö joku mitä vois tehä, pitäishän sen nyt ainaki 65 kulkee ku giannelli extra chromekin paikallaan?!
Muokkaus: Vakio varin kanssa kulkee ja kiihtyy paremmin ja vakio varissa rullat mixattu eli joka toisessa 4.7 ja joka toisessa 5.2
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Yleensä sportti varissa rullien painon efektiivisyys muuttuu noin gramman verran, eli jos vakiovarilla toimii 5g rullat, niin sporttivarilla sama toiminta on 6g rullilla. Jos se huutaa enemmän sillä sporttivarilla niin silloin rullat on liian kevyet. Toinen mahdollisuus on että sen varin mukana tulee lisäprikka(joihinkin malleihin tulee) ja se on unohtunut välistä, muistaakseni se tulee yleensä takimmaiseksi sen mustan rullakupin kannen taakse.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Jmgarage
- Liittynyt:
- 21.4.2017 20:13
Nyt tarvis apuja roksin kans. Elikkä röpöttää aivan niinkuin rajotinta vasten ajais juuri ennen piikkiä ja ei auta vaikka suuttimia vaihtaa 88-110. Tekniikkana toimii airsal70cc viilattu, lohkot avarrettu/kohdistettu pyttyyn, 21dellortto, yasuni c20 putki malossi multivari 3.3g rullat , helvetin jäykkä vp,
Sähkövikaa epäilen itse. Cdi poksi? Vuosimallia 99 niin vanhanmallin sähköt
Elias01
- Pyörä:
- Yamaha aerox
- Liittynyt:
- 2.4.2017 19:18
Moro! Onko kellään kokemuksia stage6 street race 70cc sylkästä roxiin? tarkotukseana olis pistää kyseinen sylinteri pro replican ja 19mm kaasarin kanssa. Kertokaapa joku onko hyvä ja tehokas pytty ja kuinka kovaa sillä oikeen pääseekään. Samalla voi kertoa oman setupin suuttimen kokoa, ilmanputsaria ja varin säätöjä myöden jos saisin niistä apua säätämiseen.
lesgo
- Liittynyt:
- 21.9.2017 22:51
Mikähän ongelmana roxissa, kun ei meinaa kulkea ja hyytyy? Seisontatuella kuitenkin ottaa kierroksia. Vaihdoin -08 aeroxiin kurittoman stage6 pro replica putken, motoforcen "kurittoman" vakiota vastaavan ilmanputsarin, malossin keltaisen 15% jäykemmän vastapainejousen, polinin vihreät 35% jäykemmät kytkinjouset, 4,5g rullat sekä kokoa 76 olevan suuttimen. Prikka poistettu. Hyytyminen pahenee, kun aeroxilla ajaa hetken. Olisiko suutin väärän kokoinen tai kytkinjouset turhan jäykät kyseiselle setupille?
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
lesgo kirjoitti:Mikähän ongelmana roxissa, kun ei meinaa kulkea ja hyytyy? Seisontatuella kuitenkin.....
Veikkaan, että sulla on vakiokaasutin (gurtner)..?? Itsella tuon putken kanssa ongelmia kun sylinterinä vakio 50cc ja kaasutin vaihdettu gurtnerista(12mm) käsiryypylliseen dellortoon(12mm).
Tolla putkella jouduin vaihtamaan paljon säätöosia, jotta toimi suhteellisen hyvin, eli itse en osaa sanoa suoraan mitkä osat on syytä vaihtaa jotta toimisi parhaalla mahdollisella tavalla, mut yksi on ainankin kaasuttimen koko suhteessa tohon tehoputkeen....
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista