Yamaha Aerox / MBK Nitro

kultsi0
Pyörä:
Suzuki GS500E
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2011 20:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut kultsi0 » 5.4.2018 0:24

Ahaa. Erikoista että omassa tuli kaksi jousta mukana. Noin 8-9cm pituisia..
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 5.4.2018 17:24

kultsi0 kirjoitti:Ahaa. Erikoista että omassa tuli kaksi jousta mukana. Noin 8-9cm pituisia..


Ja nythän puhutaan Aerox:in keskiseisontatuesta? Alkuperäisessa on vain yksi jousi, jonka toinen jousenpää tulee moottorin alle, lohkossa tappi mihin se pujotetaan, toinen pää itse jalkaan. Sitä en itse ainakaan saanut väärin vaikka yritin...
Roxivm04
Liittynyt:
29.3.2018 22:58
Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Roxivm04 » 16.5.2018 15:16

mikä vois olla omassa aeroxissa vikana kun kylmänä jaksaa lähteä täydellisesti ja nostaa piikille asti kierrokset mutta kun kone kuumana ei jaksa nostaa piikille asti vaikka yrittäis houkutella ja paikoiltaan ei jaksa lähteö ilman kunnon pukkausta.


Vakio 50cc
Stage6 pro replica tehoputki
12.2mm gurtner
74 kokonen suutin
Vakio ilman putsari
Stage6 etuvari
Stage6 Medium vp
5.5gr rullat
Stage6 punaset kytkinjouset

Kaikista kurit poistettu ei niistä ei pitäis ahistaa. :D
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 17.5.2018 17:06

Roxivm04 kirjoitti:mikä vois olla omassa aeroxissa vikana kun...


Muutama asia tuli mieleen: kytkinkellon kunto, kytkimen kunto, pakoputken toimiminen kuumana noille spekteille, jääkö kytkin "kanittamaan", kevyemmät rullat, kampiakselien stefojen kunto + sylinteristä olisi hyvä mitata puristukset...
Roxivm04
Liittynyt:
29.3.2018 22:58
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Roxivm04 » 16.6.2018 12:26

Nyt tarvittais tietämmän apua kun kyseessä on yamaha aerox vm. 04

Viritykset:
Stage6 pro replica
Stage6 etu vari
Stage6 kytkin
Stage6 kytkinkello
16mm dellorto phbn kaasutin jossa 100 suutin
4g rullat

Ongelma:
Ihmeellinen toi roxi ku paikalla lähtiessä ei millään jaksa lähteä liikkeelle ja tarvitaan pienet vauhdit jotta kone jaksaa mennä piikille ja alkaa taas vetämään mietin voiko kyseessä olla kytkin jouset liian löysät ja toisena ongelmana on lämpö, kaasuttimessa 100 suutin ja neulaa säädetty yms niin kerää lämpöjä jo 2km matkalla hirveesti ja tulppa näyttää että kävis vieläki laihalla.
Termostaatti on otettu ja jäähykanavat putsattu ja letkut ettei niistäkää pitäis olla haittaa.

12mm gurtnerilla oli täysin samat ongelmat että voiko kyseessä olla imuvuoto tai vastavaa
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 16.6.2018 20:07

Roxivm04 kirjoitti:Nyt tarvittais tietämmän apua kun kyseessä on y....


Edelleen vastukseni on tuolla aikaisemmin...+ mitä tarkoitat: ongelmana lämpö? Onko sulla lämpömittari (alkuperäinen mittaristo vai jälki asennus mittari?
Roxivm04
Liittynyt:
29.3.2018 22:58
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Roxivm04 » 16.6.2018 20:33

J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Nyt tarvittais tietämmän apua kun kyseessä on y....


Edelleen vastukseni on tuolla aikaisemmin...+ mitä tarkoitat: ongelmana lämpö? Onko sulla lämpömittari (alkuperäinen mittaristo vai jälki asennus mittari?


Ei lämpömittaria mutta jäähdytin on 1 km jälkeen niin kuuma ettei siihen pysty edes koskemaan ja putki menny mustaks ensimmäiseltä 15cm matkalta....mietin imuvuotoa koska kaasarim mikään säätö (neula,suutin yms) ei muuta rikkaammaksi seosta huomattavasti vaikka suutin liian iso ja neula rikkaimmalla
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 17.6.2018 12:12

Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Nyt tarvittais tietämmän apua kun kyseessä on y....


Ei lämpömittaria mutta jäähdytin on 1 km jälkeen niin kuuma ettei siihen pysty edes koskemaan ja ..


Todellisuus on että, noin 60 astetta metallissa, niin tuntuu kädessä polttavalta, kun normi käynti lämpötila syliterissa (kannessa oleva anturi) on n 66-90 astetta. Joten se että tuntuu käteen kuumalta ei kerro mitään. Pakoputki voi olla alkukäyrästä yli 120 astetta ja mahdollisesti vielä enemmän...

Parasta olisi mitata vaikka ifrapunamittarilla kannesta, sylinteristä, syyläristä ja pakoputkesta lämpö.

Imuvuodon voi todeta mm. ruiskuttamalla esim. alakerran stefojen lähelle siihen soveltuvaa ainetta, ja jos vuoto, niin kierrokset nousevat "itsekseen".

+ miltä tulppa näyttää?
Roxivm04
Liittynyt:
29.3.2018 22:58
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Roxivm04 » 17.6.2018 12:28

J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Nyt tarvittais tietämmän apua kun kyseessä on y....


Ei lämpömittaria mutta jäähdytin on 1 km jälkeen niin kuuma ettei siihen pysty edes koskemaan ja ..


Todellisuus on että, noin 60 astetta metallissa, niin tuntuu kädessä polttavalta, kun normi käynti lämpötila syliterissa (kannessa oleva anturi) on n 66-90 astetta. Joten se että tuntuu käteen kuumalta ei kerro mitään. Pakoputki voi olla alkukäyrästä yli 120 astetta ja mahdollisesti vielä enemmän...

Parasta olisi mitata vaikka ifrapunamittarilla kannesta, sylinteristä, syyläristä ja pakoputkesta lämpö.

Imuvuodon voi todeta mm. ruiskuttamalla esim. alakerran stefojen lähelle siihen soveltuvaa ainetta, ja jos vuoto, niin kierrokset nousevat "itsekseen".

+ miltä tulppa näyttää?


Tulppa on aavistuksen laihallakäyneen näköinen,kuiva ja vaalean ruskea useampi vähääkään tulpista tietävä on sanonut että kävis liian laihalla
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 17.6.2018 16:08

Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Nyt tarvittais tietämmän apua kun kyseessä on y....


Tulppa on aavistuksen laihallakäyneen näköinen,kuiva ja vaalean ruskea useampi vähääkään tulpista tietävä on sanonut että kävis liian laihalla


Kahvin ruskea on suht oikeanlainen, mut en halua olla pätevä, mut monella on tietoa vaikkei oikeasti tietäisi....mut tosiaan tuo edellä kirjoittamani lämmöistä, olisi hyvä mitata, ei vain kädellä kokeilla. Itse veikkaa mut vain villi arvaus, että kaiken syy on tuo tehoputki...

Ja jos imuvuoto, ei skotteri käy kunnolla tyhjäkäyntiä tai ei pysty säätämään tyhjäkäyntiä...

Itse tosiaan rakentanut näitä yli 30 kpl, mut aina oppii lisää. Toissapäivänä/eilen oli huollossa Aerox, mikä ei lähtenyt käyntiin saati sitten toimi, kun sai käyntiin....
Roxivm04
Liittynyt:
29.3.2018 22:58
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Roxivm04 » 17.6.2018 16:55

Okei mitä kaikkea lähtisit muuttamaan vakio osista (suuttimet yms) jos laittaisit sporttivarin ja tehoputken, koska tuntuu niinku oisin ite tehny jotai väärin ja anteeks et kysyn tavallaan tyhmiä mutta voiko kone toimia jos mäntä on väärinpäin pakoaukon nuoli ylöspäin eli just toisinpäin
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 17.6.2018 20:43

Roxivm04 kirjoitti:Okei mitä kaikkea lähtisit muuttamaan vakio osista (suuttimet yms) jos laittaisit sporttivarin ja tehoputken, koska tuntuu niinku oisin ite tehny jotai väärin ja anteeks et kysyn tavallaan tyhmiä mutta voiko kone toimia jos mäntä on väärinpäin pakoaukon nuoli ylöspäin eli just toisinpäin


Jaa-a, vaikea tohon aina heittään mitä tekisin, kun laite ei ole nenän edessä. Yleensä säätöjä teen tarvittaessa kun pääsee koe ajamaan. Itsellä tuolla putkella on ollut ongelmia, enkä itse suosi enää tuota putkea. Mut jollain/jossain se varmasti toimii...

Itse kasaan suurimman osan normi eli vakio osilla, kuten etuvari, taakse tarvittaessa vastapainejousi, kytkin ja kello...ja eteen tietenkin eripainoiset rullat...kaikki riippuu mitä haluaa eli haluaako paikaltaan hyvin lähtemistä vai huippunopeutta.

Itse suosin paikaltaan lähtöä, jotta ajaminen muun liikenteen kanssa olisi turvallista..

Jos mäntä väärin päin (ei kokemusta), niin se ei kyllä toimi, Sillä imukanavien takia männässä toisella puolella rei'ät. Mut voihan kaikki olla mahdollista, ja senhän näkee jos uusimäntä, niin ottaa tulpan pois ja ajaa männän yläasentoon, niin näkee sen nuolen männän päällä....
Roxivm04
Liittynyt:
29.3.2018 22:58
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Roxivm04 » 17.6.2018 20:58

J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Okei mitä kaikkea lähtisit muuttamaan vakio osista (suuttimet yms) jos laittaisit sporttivarin ja tehoputken, koska tuntuu niinku oisin ite tehny jotai väärin ja anteeks et kysyn tavallaan tyhmiä mutta voiko kone toimia jos mäntä on väärinpäin pakoaukon nuoli ylöspäin eli just toisinpäin


Jaa-a, vaikea tohon aina heittään mitä tekisin, kun laite ei ole nenän edessä. Yleensä säätöjä teen tarvittaessa kun pääsee koe ajamaan. Itsellä tuolla putkella on ollut ongelmia, enkä itse suosi enää tuota putkea. Mut jollain/jossain se varmasti toimii...

Itse kasaan suurimman osan normi eli vakio osilla, kuten etuvari, taakse tarvittaessa vastapainejousi, kytkin ja kello...ja eteen tietenkin eripainoiset rullat...kaikki riippuu mitä haluaa eli haluaako paikaltaan hyvin lähtemistä vai huippunopeutta.

Itse suosin paikaltaan lähtöä, jotta ajaminen muun liikenteen kanssa olisi turvallista..

Jos mäntä väärin päin (ei kokemusta), niin se ei kyllä toimi, Sillä imukanavien takia männässä toisella puolella rei'ät. Mut voihan kaikki olla mahdollista, ja senhän näkee jos uusimäntä, niin ottaa tulpan pois ja ajaa männän yläasentoon, niin näkee sen nuolen männän päällä....


Itellä ollu toi lähdön maksimointi tavotteena ja minkälaisia vikoja tuon putken kans ollu yleesä vaikka kaikkialla sanotaa että ois paaras putki 50cc aeroxii ja laitoin tutunkanssa männän ja hän sanoi että nuoli olisi väärällä puolella kun männän "imureijät" on kuulemma väärällä puolella jos laittaa nuolen osoittamaan pakoaukkoa ja tuntuu tosi oudolta että menee hyvin piikillä mutta voiko jotain mennä rikki jos kokeilen laittaa toisinpäin?
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 17.6.2018 21:17

Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Itellä ollu toi lähdön maksimointi tavotteena ja minkälaisia vi....


Nyt en ymmärtänyt viestiä, mutta kyllä nuolen PITÄÄ osoittaa pako-aukkoon päin eli alas. Eli imureijät männässä PITÄÄ olla ylös päin...
Tuollaiseen ongelmaan en ole törmännyt, että mäntä olisi väärinpäin?!?

Parasputki, siihen en osaa sanoa, mutta hyvin olen saanut toimimaan mm. seuraavailla tehoputkilla: Malossi, Gianelli Go, Gianelli V2 + matkalla on ollut muitakin.

Paras vaihtoehto on kyllä omasta mielestä vakioputki tyhjennettynä (mikäli sisuskalut ovat ehjiä). Sillä saa alavääntöä sekä on hiljanen, niin ei mummot hermostu...
Roxivm04
Liittynyt:
29.3.2018 22:58
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Roxivm04 » 17.6.2018 21:39

J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxivm04 kirjoitti:Itellä ollu toi lähdön maksimointi tavotteena ja minkälaisia vi....


Nyt en ymmärtänyt viestiä, mutta kyllä nuolen PITÄÄ osoittaa pako-aukkoon päin eli alas. Eli imureijät männässä PITÄÄ olla ylös päin...
Tuollaiseen ongelmaan en ole törmännyt, että mäntä olisi väärinpäin?!?

Parasputki, siihen en osaa sanoa, mutta hyvin olen saanut toimimaan mm. seuraavailla tehoputkilla: Malossi, Gianelli Go, Gianelli V2 + matkalla on ollut muitakin.

Paras vaihtoehto on kyllä omasta mielestä vakioputki tyhjennettynä (mikäli sisuskalut ovat ehjiä). Sillä saa alavääntöä
sekä on hiljanen, niin ei mummot hermostu...


Itsellä vakioputkitukossa mutta kokeilen männän kääntämisellä

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista