n0pZ
- Pyörä:
- Kymco ZX Super Fever -05
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 26.6.2015 15:27
Kiiweiii kirjoitti:HEI!! Mikä kiiwei fact classicissa vikana kun kulkee vaan 65kmh puhelimen gps:sään vaikka on tekniikkana : stage6 streetrace 70cc, gianelli extra v2 ,16mm mikunin kaasari, s6 sport pro vari,malossi mhr delta kytkin 107, 788mm s6 hihna, 95suutin ja neulan sokka keskimmäisessä lovessa ,malossin punainen vp ja punaiset kytkinjouset ja 6g rullat, ilmanputsarin kuri pois ja narakun elementti sisällä. Alkaa jo vituttamaa ku rahaa menny ihan hirvee määrä eikä kule mihikää
Jos täs nyt nopeesti pitäs katella ni tämmöset tuli mielee.
Käsittääksee toi pytty on suht korkee viritteinen verrattuna esim. malossin 70cc pyttyy joten ;
- toi putki mikä sulla on kiinni on aika matalaviritteinen.
- Kaasari on liian pien(?)
- CDI ottaa vastaa 10k rpm?
Siinä suuntaa antavaa dataa, Yamaha Aeroxista kyse, kumminki on sama pytty tossa vertailussa.
http://www.pedparts.co.uk/blog/malossi- ... t-pro-70cchttp://www.pedparts.co.uk/blog/sports-e ... s-part-twoSiinä lisää suunta antavia testejä putkista eri 70cc pytyillä(piaggion testejä).
http://www.tuningmatters.com/reviews/ex ... aust-test/Siinä Minarellin putkitesti stage6:lla ja 17.5mm kaasarilla.
Toivottavast autto, jos ei ni ainaki yritin
EDIT: oliki toi shotti Minarellin koneesta eikä piaggion!
Viimeksi muokannut n0pZ päivämäärä 18.7.2015 17:01, muokattu yhteensä 4 kertaa
Kiiweiii
- Liittynyt:
- 17.7.2015 23:43
kiitoksia sulle! Tosta sai ees jotain käsitystä millä alueella on parhaat tehot. Eli todennäköisesti isompi kaasari auttaisi(?) olen kokeillu narakun rajoittamatonta cdi boxia mutta kaasua kääntäessä vain röpöttää ja pätkii,joten onkohan se rikki vai missä vika? Kuitenkin sen tiiän ettå putki on tosi huono tolle pytylle. Oisiko kuriton mutta tyhjentämätön "teharilook" vakioputki parempi vai vielä huonompi?
n0pZ
- Pyörä:
- Kymco ZX Super Fever -05
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 26.6.2015 15:27
Kiiweiii kirjoitti:kiitoksia sulle! Tosta sai ees jotain käsitystä millä alueella on parhaat tehot. Eli todennäköisesti isompi kaasari auttaisi(?) olen kokeillu narakun rajoittamatonta cdi boxia mutta kaasua kääntäessä vain röpöttää ja pätkii,joten onkohan se rikki vai missä vika? Kuitenkin sen tiiän ettå putki on tosi huono tolle pytylle. Oisiko kuriton mutta tyhjentämätön "teharilook" vakioputki parempi vai vielä huonompi?
Oma veikkaus olis et parempi tehari ja isompi kaasari auttaus kulkuihin, itellä on vajaa 20v ku on vimeks noin "isoilla" vireillä leikkiny ni en menis vannomaa et mun tieto on enää pätevää, vanhuus kun vie muistin
Tyhjennetty teharilook putki on huonompi ku toi sun nykynen, narakun cdi:sta ei hajua, mut jos pätkii ja röpöttää alhaalta asti ni tod.näk rikki!
Kiiweiii
- Liittynyt:
- 17.7.2015 23:43
Selvä pitää sitten alkaa säästämää kaasaria ja putkea varten
mutta narakun cdi toimi joskus aikoinaan 50cc pytyllä mut hajos ja pätki ihan kokoajan ni ostin uuden mut se ei nyt sit toimi, tosin matalilla kierroksilla pystyy ajamaa.
n0pZ
- Pyörä:
- Kymco ZX Super Fever -05
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 26.6.2015 15:27
Kiiweiii kirjoitti:Selvä pitää sitten alkaa säästämää kaasaria ja putkea varten
mutta narakun cdi toimi joskus aikoinaan 50cc pytyllä mut hajos ja pätki ihan kokoajan ni ostin uuden mut se ei nyt sit toimi, tosin matalilla kierroksilla pystyy ajamaa.
Eiks tossa o Minarellin kopio kone(?), jos ni varmaan kannattaa katella mitä kaasareja ne on käyttän Aeroxilla 70cc pytyn kans(19mm?), kaasarista ite lähtisin ehkä liikkeelle ekana .. putki kumminki kalliimpi ku käytetty kaasari.
Korjailin muuten sitä edellisen sivun kommenttia, oliki se shotti aeroxista eikä piaggiosta
Kiiweiii
- Liittynyt:
- 17.7.2015 23:43
Okei alan sitte etsimää 19mm kaasaria halvalla;) kiitokset sulle!
keewayonsejuttu
- Liittynyt:
- 7.7.2015 19:20
Paljon keewayn pitäis mennä näillä vireillä:
-s6 streetrace 70cc
-motorforce racing variaattori
-motorforce racing kytkin
-21mm phbg
-r1400 s6 putki
-motorforce kevlar hinha
keewayonsejuttu
- Liittynyt:
- 7.7.2015 19:20
Mikä tuos on si vikana ku ei kulje ku max~65 rajottaako tuo vakio cdi nii kovaa? Hihna menee variaattorissa melkein ylös asti jää suunnilleen 2mm, sama perässä menee ihan alas asti. Eikä lähe mitenkää "kisasesti" liikkelle. Variaattorissa 5gr rullat ja peräs on vpeenä motorforcen sininen jousi(hard) ja kytkin jouset on motorforcen valkoset(medium) mikä vit*u tota vaivaa....?
n0pZ
- Pyörä:
- Kymco ZX Super Fever -05
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 26.6.2015 15:27
keewayonsejuttu kirjoitti:Mikä tuos on si vikana ku ei kulje ku max~65 rajottaako tuo vakio cdi nii kovaa? Hihna menee variaattorissa melkein ylös asti jää suunnilleen 2mm, sama perässä menee ihan alas asti. Eikä lähe mitenkää "kisasesti" liikkelle. Variaattorissa 5gr rullat ja peräs on vpeenä motorforcen sininen jousi(hard) ja kytkin jouset on motorforcen valkoset(medium) mikä vit*u tota vaivaa....?
Se on helppo selvittää et rajottaako CDI vauhtia, jos kulkee kutakuinki yhtä lujaa suoralla ja alamäessä(tai alkaa jopa rajottaa alamäessä) niin silloin CDI ottaa vastaan, näin oli omassa skodessa, suoralla meni 55km/h ja alamäkee 58km/h, rajotuksen poiston jälkee menee alamäkee lähemmäs 70km/h(päivästä ja tuulesta riippuen).
Serkun Keeway ainaki lähtee yllättävän hyvin 110kg ukon alla vaik on vakio vermeillä(kuriton) ja Malossin multivarilla, hihna nousee sillä ihan takavarin yläreunaa asti ja oikeestaa vähä sen yliki.
Surepre
- Liittynyt:
- 12.3.2014 20:36
Meneekö roxin takanapa kiinni suoraan/modaamalla tuohon Kewayn kopio-Minarelliin vai pitääkö etsiä jostain aidot Minarellin lohkot projektointiin? Toki aidot olisivat kaikin puolin paremmat, mutta jos helpolla pääsisi.
keewayonsejuttu
- Liittynyt:
- 7.7.2015 19:20
Juu on se kiinni ja en oo si putkee ostanu uutena ku vaihdoin tecnigas next-rään ja 50väliä nii tuntu hyvältä kaupalta ku putkella silti se 270e arvoo. Kireimmillä jousilla huutaa nii saa**nasti. Nytten tuossa on ne motorforcen valkoset ja se kiertää sopivasti "piikille" ja si lähtee liikkeelle mutta ei niinku kytkin ota kunnolla kiinni (luistaa?)
Kuinka isolta alueelta ne palat pitäisi ottaa kinni? Kun nytten lähtee samalla tavalla ku vakio keeway. Kytkin on motorforcen racing
keewayonsejuttu
- Liittynyt:
- 7.7.2015 19:20
Siinä on ajo video siitä voitte vähän kertoa mikä tuos on ku lähtee laiskasti ja anteeks ku kirjotan tänne koko ajan
https://youtu.be/2_LT1Kk_gtc
n0pZ
- Pyörä:
- Kymco ZX Super Fever -05
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 26.6.2015 15:27
keewayonsejuttu kirjoitti:Siinä on ajo video siitä voitte vähän kertoa mikä tuos on ku lähtee laiskasti ja anteeks ku kirjotan tänne koko ajan
https://youtu.be/2_LT1Kk_gtc
Toi alun huono lähteminen voi johtua siintä ettei nouse se hihna ihan sinne takavarin yläosaa niinku itellä oli,eli jää välityksistä puuttumaa osa, toi kierrosten laskeminen johtuu taas takavarin hahlojen kulmasta(eli vaihtaa isompaa vaihetta).. sitä voi kompensoida jäykemmällä VP jousella tai vaihtamalla koko takavarin toisenlaiseen missä 3 eri asetusta ja niistä kokeilee itelle parhaimman(korjatka jos oon jonku mielestä väärässä).
https://www.youtube.com/watch?v=d3cQKYT0ojg (1/3)
Siinä on aika hyvä variaattori video minarellin kopiokoneesta, pitkä video mut ite ainaki oon tota käyttän.. käydää läpi eri variaattoreja niin edestä kuin takaa + 2 eri hihnan pituutta ja niiden vaikutusta kiihtyvyyteen ja nopeuteen(kiihtyvyys / cruising speed / max speed).
keewayonsejuttu
- Liittynyt:
- 7.7.2015 19:20
Mistä noita rear pulleyta saa?(takavariaattoreita) ku ei näytä mistään löytyvän. Ja pitäiskö ostaa pitempi hihna että menis ylös asti peräs, nykyisen hihnan pituus 800mm(motorforce kevlar) ?
pmk88
- Pyörä:
- keewey f-act vm:2007
- Liittynyt:
- 4.9.2015 2:23
Moro kaikille. Joo mulla on keewey f-act VM: 2007. Tässä vähän pikku vireistä. Narakun 70cc pannu, 19mm kaasari, malossin multivara, 10gr rullat, narakun kytkin paketti, 2000 kytkin jouset ja työntöjous 106% sininen, suutin 86, hienohiukkas suodatin ja sit tämä cdi poksi tilasin kiinasta kaksi vähän yli 5e/kpl vaan
se CDI poksi on tarkoitettu 50-150cc vehkeille. Se tuottaa kun vauhti on yli 60km/h niin 6hp lisää ja se poksi kiertää vaan 14100 rpm asti. Tässä keeweyssä on max kierros vaan 14890 rpm sillon leikkaa kiinni tai mäntä tulee pihalle ja tulppa lentää, olen testannut. Joo eli 3.9.2015 minä lähdin siskon luona käymään ja emäntä tuli lapsen kanssa perässä autolla. Tänään mopo meni 134km/h ja kierroksia oli 12500 rpm ja sitä kuulu käytön pamahdus ja mopo hyyty. Mulla on erillinen gps ja kierroksen lukia poksin sisällä ja siihen jäi viime luvut. Noh huomenna sitten katsomaan konetta et menikö mitään paikaksi toivon vaan että ei. ITE olen 189cm ja n. 130kg ukko että kyllä ne mopot saapui kulkemaan kun käyttää päätä jonkin verran ja mitä tulee työntöjouseen niitä saa vielä jäykempinä kun haluaa ja rullia voi myös tehdä itse ja kauppoja myös
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista