Solifer XTR50 Skootteri

Tyyppi74
Pyörä:
Solifer XTR 50 -07
Liittynyt:
6.6.2008 22:32

ViestiKirjoittanut Tyyppi74 » 4.8.2009 14:43

Onko kellään tietoa mistä sais xtr:ään nopeusmittarinvaijerin? Oon yrittäny ettiä mut ei löyvy. Käyks sit näihi jonkun fuden vaijeri ku luulis et ois sama tekniikka?


itse ainakin paikallisesta mopoliikkeestä sain sopivan vaijerin. Ja niitä vaijereita oli kaksi eri mallia eli kannattaa olla vanha mukana jos se on vielä.

Ja sitte simmoenn juttu että mikä kumma mahtaa olla kun kylmänä lähtee valoista todella hyvin liikkeelle mutta sitten ku alkaa lämpiämään ni melkee saa työntää valoista että suostuu lähtemään. Eilen vaihdettu Malossin lila vastinpaine jousi ja narakun punaiset kytkinkellon jouset. Eron huomaa kun mäet vääntää paremmin mutta tohon liikkeelle lähtöön ei vaikuttanut yhtään. Missäköhän vika?
Hyvin menee mutta menköön
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 4.8.2009 15:36

Tyyppi74 kirjoitti:Ja sitte simmoenn juttu että mikä kumma mahtaa olla kun kylmänä lähtee valoista todella hyvin liikkeelle mutta sitten ku alkaa lämpiämään ni melkee saa työntää valoista että suostuu lähtemään. Eilen vaihdettu Malossin lila vastinpaine jousi ja narakun punaiset kytkinkellon jouset. Eron huomaa kun mäet vääntää paremmin mutta tohon liikkeelle lähtöön ei vaikuttanut yhtään. Missäköhän vika?


Miten se reagoi ku annat kaasua, siis booaako, meinaako sammua vai onko vain niin hiton laiska, ettei lähde?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Tyyppi74
Pyörä:
Solifer XTR 50 -07
Liittynyt:
6.6.2008 22:32

ViestiKirjoittanut Tyyppi74 » 4.8.2009 22:13

Miten se reagoi ku annat kaasua, siis booaako, meinaako sammua vai onko vain niin hiton laiska, ettei lähde?



ei booaa eikä veinaa sammua, ei vaan jaksa vetää liikkeelle kun on kone lämpimänä
Hyvin menee mutta menköön
sonicboom
Pyörä:
Rieju spike X ´07
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
5.11.2008 18:54

ViestiKirjoittanut sonicboom » 4.8.2009 23:22

Oon täs miettiny multivarin hommaamisto tohon solikkaani, se vaan täs pelottoo että jos se kuleekin multivarin kannsa sen 65 :S Osaako kukaan sanoa paljon kulkisi pelkällä multivarilla toi solikkani?
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 4.8.2009 23:27

Tyyppi74 kirjoitti:
Miten se reagoi ku annat kaasua, siis booaako, meinaako sammua vai onko vain niin hiton laiska, ettei lähde?



ei booaa eikä veinaa sammua, ei vaan jaksa vetää liikkeelle kun on kone lämpimänä


Antaiskohan variaattorin hihna periks? Joustaako, kokeile vaikka jollain sormella painaa tjsp.
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
jjjji
Liittynyt:
5.8.2009 18:08
Kolisee

ViestiKirjoittanut jjjji » 5.8.2009 18:12

Missähän nyt on jotain häikkää, kun oikealle kääntyessä kuuluu mahoton kolina tuolta takaa pakoputken lähistöltä kai? Myös jos nopeus nousee paljon kuuluu normaalia isompi ääni. Voikohan olla mahdollista että sieltä ois jotaki lähteny irti? Tulee tuolta pakoputken alta tommonen aika iso metallinen osa näkyviin, ja en kyllä tiedä onko ennen tullu. Ja tuntuu myös että siinä aika lähellä rengasta on kans joku tappi. Näyttää vähän että muttereita ois lähteny kun siellä on pari tyhjää mutterin reikää? Muuten toimii hyvin mutta nyt on kyllä joku vikana.

Jatkan vielä.. Voisko olla mahdollista että mutterit on tippunu ja pakoputki on irronnut? Se ku nousee rennosti ylöspäin ja ei taida olla kovin tukevasti kiinni.
Matas
Pyörä:
Keeway Matrix
Paikkakunta:
Kuhmo
Liittynyt:
12.10.2008 18:05

ViestiKirjoittanut Matas » 5.8.2009 20:43

jjjji kirjoitti:Missähän nyt on jotain häikkää, kun oikealle kääntyessä kuuluu mahoton kolina tuolta takaa pakoputken lähistöltä kai? Myös jos nopeus nousee paljon kuuluu normaalia isompi ääni. Voikohan olla mahdollista että sieltä ois jotaki lähteny irti? Tulee tuolta pakoputken alta tommonen aika iso metallinen osa näkyviin, ja en kyllä tiedä onko ennen tullu. Ja tuntuu myös että siinä aika lähellä rengasta on kans joku tappi. Näyttää vähän että muttereita ois lähteny kun siellä on pari tyhjää mutterin reikää? Muuten toimii hyvin mutta nyt on kyllä joku vikana.

Jatkan vielä.. Voisko olla mahdollista että mutterit on tippunu ja pakoputki on irronnut? Se ku nousee rennosti ylöspäin ja ei taida olla kovin tukevasti kiinni.

Kanattaa ekana ainaskin se putki laittaa kiinni _kunnolla_ ;)
http://www.motot.net/talli/kayttaja/82786
jjjji
Liittynyt:
5.8.2009 18:08

ViestiKirjoittanut jjjji » 5.8.2009 22:45

Matas kirjoitti:Kanattaa ekana ainaskin se putki laittaa kiinni _kunnolla_ ;)


Joo no ehkä :D Se vaan että ku tietäs mistä repis oikeanlaiset mutterit ja sais yhdistettyä nuo oikeisiin paikkoihin. Mutta eiköhän joku osaa. :lol:
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 5.8.2009 22:53

jjjji kirjoitti:
Matas kirjoitti:Kanattaa ekana ainaskin se putki laittaa kiinni _kunnolla_ ;)


Joo no ehkä :D Se vaan että ku tietäs mistä repis oikeanlaiset mutterit ja sais yhdistettyä nuo oikeisiin paikkoihin. Mutta eiköhän joku osaa. :lol:


Rautakauppa<3 ;)
Pöö
jeesmies
Liittynyt:
27.2.2009 18:34

ViestiKirjoittanut jeesmies » 6.8.2009 13:04

Onko näissä pakko olla pitkä valo? Meinaan tekisi mieli pistää molemmat etuvalot tosta -07 mallista toimimaan samaan aikaan ja vaikka umpiot on hieman erilaiset niin omasta mielestäni se näyttää jotenkin risalta vaan yhdellä valolla. Mieli tekisi vaihtaa se pitkä lyhkäseksi. Mitä pitäis ottaa huomioon lamppua ostaessa? Joutuisko tekemään kovinkin haastavia taikatemppuja liitäntöjen kanssa?
jjjji
Liittynyt:
5.8.2009 18:08

ViestiKirjoittanut jjjji » 6.8.2009 14:14

Mmakkee kirjoitti:Rautakauppa<3 ;)


Ei tarvi ei, löytyy niitä muualtakin :D
Tyyppi74
Pyörä:
Solifer XTR 50 -07
Liittynyt:
6.6.2008 22:32

ViestiKirjoittanut Tyyppi74 » 6.8.2009 14:49

Antaiskohan variaattorin hihna periks? Joustaako, kokeile vaikka jollain sormella painaa tjsp.


Kyllähän se hihna joustaa ihan älyttömästi 8o onko se liian löysä sitten ja luistaa?
Hyvin menee mutta menköön
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 6.8.2009 19:30

Tyyppi74 kirjoitti:
Antaiskohan variaattorin hihna periks? Joustaako, kokeile vaikka jollain sormella painaa tjsp.


Kyllähän se hihna joustaa ihan älyttömästi 8o onko se liian löysä sitten ja luistaa?


Jos hihna luistaa, niin se on toimii ku kuminauha, eli... Ei toimi.
Sen hihnan ei pitäis joustaa juuri ollenkaan, eli uutta hihnaa ostamaan, kokoa en muista, mutta joku viisaampi osaa varmasti auttaa ;)
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
raaak
Liittynyt:
13.11.2008 16:50

ViestiKirjoittanut raaak » 7.8.2009 13:34

Pikkumyy007 kirjoitti:Kiitos tiedosta!=) Paljonko on hintaa lajitelmalla? ja mistä niitä saa? Muuten mulla on soliferissa sellainen ongelma että lähtee ihan hyvin mutta hyytyy noin 30 kilometriin tunnissa ja kiihtyy senjälkeen erittäin hitaasti. Auttaisiko tähän jos niitä rullia vaihtaisi ja mihin suuntaan siis isompaa vai pienempää (vai pitäisikö puhua kevyemmistä ja painavemmista) Mitkä tässä muuten on vakiona? . Oon vähä pihalla näistä variaattorihommista :) Kiitos jos ja kun vastaatte. :D


Mulla oli sama ongelma :) laitoin Malossin Multivarin, ni johan alko pelittää 8) ei enää 30kmh jälkee hidastu kiihdytys, vaan jatkuu samalla tavalla :D
appo
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
24.7.2006 0:39

ViestiKirjoittanut appo » 7.8.2009 20:50

Morjens, osaisko joku kertoa mistä johtuu kun purettiin skootterin kone ja kun kasattiin takasin niin ei enää käynnistynyt. Onko näissä mitään ajoituskohtaa yms missä kohassa nokka tms pitää olla kun ei ole nokassa mitään merkkejä yms...Ei pitäs olla jäänyt mitään uupumaankaan....?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista