Sitten lisäksi mulla jäi poljin jumiin tänään, ja en tiedä yhtään miten sen saisi korjattua, joten tällä hetkellä Agi on levossa, koska sitä ei saa käyntiin.
Kipnoob kirjoitti:Nyt sattu itelle sellasta, että joku oli eilen ilmeisesti irrottanut oikean takavilkun (vainpuoliksi), ja siten se vilkkuääni oli noin 2xnopeampi. Ja tänään ei mulla toiminut enään sähköt, joten onko näillä jonkinlainen yhteys, vai olisko kyseessä vain et akku on loppunut?
Sitten lisäksi mulla jäi poljin jumiin tänään, ja en tiedä yhtään miten sen saisi korjattua, joten tällä hetkellä Agi on levossa, koska sitä ei saa käyntiin.
Topler kirjoitti:Ota variaattorin koppa irti. Se kiksin hammasratas on päässy pyörähtään liikaa(tai on muuten vaan jumittunu) ja on rattaat on jumissa. Samalla voit vähän crc:tä tai jtn voiteluainetta heittää sinne( muista kuivata kuitenki ylimääräset öljyt/rasvat pois ettei sitä pääse sinne hihnaan).
Jos sähköt ei toimi ni kattoisin sulakkeen joka löytyy sieltä akun vierestä.
Kipnoob kirjoitti:Oonko ymmärtänyt oikein, kun oon ymmärtäny että ilmanputsarin ja kaasarin välisessä putkessa, on ulkopuolella pari senttiä pitkä putki, joka toimii kuristuksena? Ja jos sen katkasee jotenkin pois, niin pistetäänkö tilalle vaan jesaria, vai mitenmiten? Ja minkälaista suutinta teillä on, mikäli olette ottaneet kyseisen kuristuksen(?) pois?
Kipnoob kirjoitti:Willarin kirjoitti:Turhaan vain silpoisit skodeas, ei se mitään auta.
Ammattimies vaan sanoi että mikäli poistaa ilmanputsarin kuristuksen, ja vaihtaa suuttimen parikymmentänumeroa isommaksi, niin huiput nousevat noin 70km/h asti..
Willarin kirjoitti:Mikähän ammattimies tämä on sitten ollut, ikinä en ole kuullut tai lukenut kenenkään saaneen Agilitynsa kiihtyvyyttä tai nopeutta paranemaan tuolla ilmanputsarin värkkäyksellä. Ainut mahdollinen hyöty tuosta voisi olla "paremmat" äänet, jos joku tykkää skootteristaan melusaasteena.
Wolvy kirjoitti:Jooh, elikkä mulla olis tällästä kysyttävää:
1) Mahtaisiko kellään olla tuon puolirajoitetun/rajoittamattoman/vakio variaattorin holkin mittoja? Ajattelin että jos saisi jostain niin voisi tossa sorvissa käydä pyöräyttämässä...
2) Millä kiilata etuvariaattori jotta sen saisi auki? Itseltäni ei pulttipyssyä löydy... Kannattaako jotain ruuvimeisseliä kiilata tohon kahden rattaan väliin?
3) Kymco alko tossa vähän aikaa sitten jättämään kierroksia tyhjäkäynnille... Kun oli ajanut vähän matkaa, kierrokset jäivät päälle ja mopo kulki eteenpäin ilman kaasua. Huollossa käytin, korjasivat mutta ruvennut tekemään sitä taas. Kaasarissa kuulemma jotain löystynyt, otti ilmaa sisään. Joku tietäs miten saada ite korjattua nyt kun rupes uudestaan tekemään samaa?
Sit vielä että kannattaako ton holkin vaihtamisen jälkeen vaihtaa rullia kevyempiin, jotain 6.5g tai 7g ajattelin laittaa.
EDIT: Rullakysymyksiin sain jo vastaukset Toplerin aikaisemmista viesteistä
Kipnoob kirjoitti:Aijon kyllä testata kyseistä operaatiota, koska itsellä on 2 ilmanputsaria, ja toinen ylimääräisenä, koska tähän rahatilanteeseen en muutakaan keksi, koska rullat, holkki ja cdi pistetty jo kuntoon.