Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
No, onko Kisbeet kestäny? Mitään lisäominaisuuksia yms?
Edit: Hmm, sähköstartti taitaa olla tyyppivika tässä vehkeessä, itellä ollu ajamatta noin 3-4 päivää, ja ei lähteny startista, polkea sai ja monta kertaa. Samanlaista juttua olen kuullut monilta muiltakin, no nää on skoottereita, tyypillisestihän mopot sun muut ei kestä ja tyyppivikoja enemmän ku laki sallii!
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
Juu se olis piakkoin 2000 km mittarissa ilman minkäänlaista vikaa
Kuinkas paljo muut on ajellu?
Matzq
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 16.9.2007 18:24
No nyt on 3500km mittarissa eikä oo mitään vikaa ilmenny...Toi sähköstartti tosin vähän kankee kun on vuorokaudenkin ajamatta. Mut onhan siinä poljin jolla lähtee aina!
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
Jees, nyt ois katteita hajalla (sivukate halki isosti, naarmuja muissa katteissa), vasen peili mäsänä (uus tilauksessa) ja virtalukon eessä olevat muovit irti/halki ja vähäsen kankee. Paikallaan kaatunut useita kertoja, ja sit vauhdista pari kertaa vähän huonommalla seurauksella. No, noista huolimatta Kisbee kulkee edelleen!! Ajeltua on ny tullu säännöllisesti, vaikka onkin "talvi", kylmää, liukasta ja sen semmosta. Renkaita en oo vaihtanu mihinkään, vaan ihan slikseillä kiinankumeilla ollaan liikenteessä. Yllättävän hyvin on päässy kuitenkin eteenpäin eikä etupyöräkään niin kovin helposti alta lähde. 4000 km heilahti tuossa vähän aikaa sitten mittariin, varmaan parisataa tullu lisää.
Mites muilla on Kisbee toiminu ja mitä tapahtunu viime aikoina, vai ajatteko ylipäätänsä näillä keleillä? Niin ja kukaa viritelly kyseistä peliä? Rajottimen kanssa turha alkaa pelleilee, ellei osta rajoittamatonta CDI boksia. Tän skopon rajottimenjohdon saa kyllä irti, mutta sillon kulkee hiljempaa, eikä kiihdy tai väännä mihinkään. En tiedä, johtuisko liian painavista rullista tai jotain. Hyvin tää kyllä kiihtyy ja vääntää ihan vakionakin.
Nikoxus
- Liittynyt:
- 24.5.2008 18:24
Osaisiko joku sanoa miten tämä on kuristettu?
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
Ainakin tässä on rajoitettu CDI boksi, prikkaa sun muuta ei löytynyt.
Hah, nyt oli sit menny Made in China rengas puhki jostain kohtaa, ainakaan ilma ei pysy millään. Oli aika vekkulia ajaa rengas tyhjänä 10 km. Tarkalleen en tiiä mistä johtuen se hajos, oli vaan pihassa tyhjentyny rengas, ku olin lähössä. Kesti se sen 4400 km, sisältäen runsaasti burnausta ja jarrutteluja.
Nikoxus
- Liittynyt:
- 24.5.2008 18:24
Nyt on paikallistettu nopeudenrajoitin. Variaattorista lähtee sininen johto cdi boksiin, irroitettava liitin löytyy hieman ennen cdi boksia, katteen takaa mopon oikealta puolelta.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 31.12.2011 15:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
Aivan, aivan.. Sen irtiottamisella saa skootterin kiihtymään ja kulkemaan huonommin.. Näin ainakin itsellä. Keskijalalle kun laittaa ja ottaa irti kyseisen johdon, niin kierroksia kyllä antaa hyvin (ei siis rajoita), mutta kun yrität liikkeelle lähteä niin ei mene mihinkään.
Nikoxus
- Liittynyt:
- 24.5.2008 18:24
No onpas ovela homma. Itse en ole vielä testannut kun otan tuon vasta keväällä ajoon. Variaattorin rullat on nyt syynätty ja kevyet on, ainoastaan 5-5,1g. Olis kyllä hyvä saada nostettua nopeus sinne 60km/h paikkeille, ja niin että vielä kiihtyisikin suht mukavasti.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 31.12.2011 15:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
Nikoxus
- Liittynyt:
- 24.5.2008 18:24
Nyt taisi löytyä ohje kisbeen nopeudenrajoittimen ohittamiseen. Ohje lainattu osoitteesta -->
http://www.twistngo.com/userforum/viewt ... =6&t=10010To derestrict, the blue wire coming from the CDI unit is disconnected at the bullet connector. The wire that comes from the speed sensor in the housing is simply tied back into the loom. Best to tape the connector.
The blue wire from the CDI unit now needs a switched live. It is reccomended to splice into the black wire with a grey trace on the CDI unit to get the switched live.Joku taitava voisi kääntää tuon tekstin suomeksi, joku käsitys itselläkin on mutta säästetään naurut tälläkertaa
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Jos nyt ymmärsin oleellisimman niin CDI:ltä tuleva sininen johto irrotetaan liittimestä ja liittimen toinen johto joka tulee nopeusanturilta kotelosta laitetaan vain johonkin ettei roiku ympäriinsä ja suojataan liitin teipillä. Yksin jäänyt sininen johto tarvitsee jonkun signaalin ja se yhdistetään CDI:n musta-harmaaseen johtoon vaikka rosvoliittimellä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Nikoxus
- Liittynyt:
- 24.5.2008 18:24
Eiköhän tuo ole kelpo suomennos, näin itsekin tuon tekstin ymmärsin. Tuota rosvoliitintä tuskin kannattaa käyttää, niissä kontakti ei taida olla kovinkaan varma. Melkein kolvaamalla tekisin ja kutistesukkaa päälle tai sitten ihan vain abikoliittimillä hyvin suojattuna.
Onko kukaan vielä ennättänyt tehdä tuota kytkentää ja jos on niin miten kulkee ja onko mitään vaikutusta kiihtyvyyteen? Koittaisin muuten itse mutta mopo lepää olohuoneen nurkassa tankki tyhjennettynä, odottaen lämpimempiä kelejä
Nikoxus
- Liittynyt:
- 24.5.2008 18:24
Joltain ulkomaiselta foorumilta löysin selkeyttävän kuvan tuosta cdi-boksin kytkennästä -->
http://img855.imageshack.us/img855/7356 ... sselt1.png
Viimeksi muokannut Nikoxus päivämäärä 6.5.2012 11:28, muokattu yhteensä 1 kerran
jaman
- Liittynyt:
- 26.1.2012 18:03
joo eli on reilut 2400km mittarissa muuten toiminu ihan hyvin paitsi +1000km kohdalla tuli sellainen vika että joku letku oli irronu kaasuttimesta tai niin ainakin huollossa sanoivat kun takuun alainen peli niin ei viitsinyt itse ruveta säätämään sitä. ja itsellä virtalukon yhteydessä oleva satulan lukko ei aina toimi.
Ja tosiaan bensakorkki on aika huono. mutta ainakin kiihtyy hyvin.
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
Joo-o, tietäiskö kukaan mikä mahtais olla meikän Pökötissä vikana? No, skopo oli noin 2 kk tallissa kovimpien pakkasten aikaan. Akku oli sisällä lämpimässä (kylmä talli). Akku pistettiin takaisin kiinni, kun kelit alkoivat suosimaan. No problems, skopo lähti kiitettävän hyvin käyntiin polkemalla. Samana päivänä skopo jäi yöksi pihalle vesisateeseen, ja oli kaatunut joksikin aikaa pihaan. Aamulla ei lähtenyt millään käyntiin. Akku ladattiin täyteen (starttimoottori pyörii). Tulppa katottiin huolella, ei mitään vikaa. Skopo seisoi pari tuntia lämpimässä auringossa ns. kuivumassa. Ei vaan lähde käyntiin? Ei tunnu puristukset ollenkaan polkiessa, ja poljin on ollu semmonen alusta lähtien, että poljin ei palauta itseään ylös, vaan se pitää nostaa itse. Huoltoon kait tämä pitää viedä, kun ei kotikonstein käyntiin lähde.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista