Piaggio NRG Power DD / DT

Jesdd
Pyörä:
Aprilia SX -07
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.9.2009 16:31

ViestiKirjoittanut Jesdd » 9.6.2010 10:16

Joo, taas vikaa.. Tällä kertaa ei käynnisty millää. Toissapäivänä vielä lähti kuha eka polki 5 minuuttia... Nyt ei lupaakkaa.
(Konstaapeli)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.4.2008 21:00

ViestiKirjoittanut (Konstaapeli) » 9.6.2010 16:02

no ompa vika herkkiä nää nykypäivän nuhapumput. itellä vuoden 85 horizont joka lähtee aina käyntiin no ei siitä sen enempää.
Jesdd
Pyörä:
Aprilia SX -07
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.9.2009 16:31

ViestiKirjoittanut Jesdd » 9.6.2010 17:51

Nyt menin sitte muutaman tunnin myöhemmi ja polkasin tasan 2 kertaa nii heti käyntii.. Käytin vähä aikaa ja sitte lähti jopa napista !!!!! Siihe yhtee kertaa se napista käynnistyminen sitte jäiki...
Keijo94
Liittynyt:
9.6.2010 20:04

ViestiKirjoittanut Keijo94 » 9.6.2010 20:12

kertokaas ku mulla on tommone piaggio nrg dd nii siitä on prikka pois ja ilmanputsarin kuri pois ja suutin on nostettu 65:seen ja sen tein sen 1000km huollon jälkeen ja nyt on ajettu se 4000km ja mietin et turhaan vien sinne merkkiliikkeen huoltoon ku maksaa vähä liikaaa että kannatttaako huoltaa nytte vai 5000km? että mitäs ne tekee siinä 4000-5000km huollossa? ja sit semmone juttu et tulin juuri tolla kotiin ja mietin että miksi se savuttaa noin paljon ja öljyäkin syö aika nopeesti ja joskus ku laitan kaasun pohjaan nii booaa vaan ja sit parin kaasutuksen jälkeen lähtee taas kulkee normaalisti ja jonku 20km ajon jälkeen putki on aina sisältä ihan tulipunanen että siinä voisi tehdä munakastakin.
l000l
Liittynyt:
7.12.2009 21:21

ViestiKirjoittanut l000l » 9.6.2010 22:48

Keijo94 kirjoitti:kertokaas ku mulla on tommone piaggio nrg dd nii siitä on prikka pois ja ilmanputsarin kuri pois ja suutin on nostettu 65:seen ja sen tein sen 1000km huollon jälkeen ja nyt on ajettu se 4000km ja mietin et turhaan vien sinne merkkiliikkeen huoltoon ku maksaa vähä liikaaa että kannatttaako huoltaa nytte vai 5000km? että mitäs ne tekee siinä 4000-5000km huollossa? ja sit semmone juttu et tulin juuri tolla kotiin ja mietin että miksi se savuttaa noin paljon ja öljyäkin syö aika nopeesti ja joskus ku laitan kaasun pohjaan nii booaa vaan ja sit parin kaasutuksen jälkeen lähtee taas kulkee normaalisti ja jonku 20km ajon jälkeen putki on aina sisältä ihan tulipunanen että siinä voisi tehdä munakastakin.



Ihan turhaa viedä noihin liikkeiden huoltoihin jos osaa ihan vähän jotain itse tehdä. Huoltokirjast pitäs löytyä mitä ne tekee. Ja toi vakioputken kuumuus ihan normia.
Keijo94
Liittynyt:
9.6.2010 20:04

ViestiKirjoittanut Keijo94 » 10.6.2010 0:28

l000l kirjoitti:
Keijo94 kirjoitti:kertokaas ku mulla on tommone piaggio nrg dd nii siitä on prikka pois ja ilmanputsarin kuri pois ja suutin on nostettu 65:seen ja sen tein sen 1000km huollon jälkeen ja nyt on ajettu se 4000km ja mietin et turhaan vien sinne merkkiliikkeen huoltoon ku maksaa vähä liikaaa että kannatttaako huoltaa nytte vai 5000km? että mitäs ne tekee siinä 4000-5000km huollossa? ja sit semmone juttu et tulin juuri tolla kotiin ja mietin että miksi se savuttaa noin paljon ja öljyäkin syö aika nopeesti ja joskus ku laitan kaasun pohjaan nii booaa vaan ja sit parin kaasutuksen jälkeen lähtee taas kulkee normaalisti ja jonku 20km ajon jälkeen putki on aina sisältä ihan tulipunanen että siinä voisi tehdä munakastakin.



Ihan turhaa viedä noihin liikkeiden huoltoihin jos osaa ihan vähän jotain itse tehdä. Huoltokirjast pitäs löytyä mitä ne tekee. Ja toi vakioputken kuumuus ihan normia.


no ootko mieltä kannattaako tehä huolto nytten vai 5000km ja entäs toi savuttaminen? ja booaaminen?
l000l
Liittynyt:
7.12.2009 21:21

ViestiKirjoittanut l000l » 10.6.2010 13:34

Ei sil mitää väliä ole tekeekö 4000 vai 5000 kohalla, tee vaikka 5000 kohalla koska se on suositeltu. Ja savuttamisesta, ootko ite säädelly kaasaria joskus ja mitä öljyä käytät?
Keijo94
Liittynyt:
9.6.2010 20:04

ViestiKirjoittanut Keijo94 » 10.6.2010 21:04

l000l kirjoitti:Ei sil mitää väliä ole tekeekö 4000 vai 5000 kohalla, tee vaikka 5000 kohalla koska se on suositeltu. Ja savuttamisesta, ootko ite säädelly kaasaria joskus ja mitä öljyä käytät?


noo en muuta ku suuttimen vaihtanu 65 ja öljynä ollu yleensä iha teboilin 2t öljyä mutta kerran käytin jotai kaverin halppis öljyä pikkse ku oli öljyt vähissa ja ajoin kotii ja loput tota teboilin.. se kaverin öljy tais olla jotai polaic taroil? tai jotai jaa kerran oon käyttäny jotai power 1 öljyä.
l000l
Liittynyt:
7.12.2009 21:21

ViestiKirjoittanut l000l » 11.6.2010 8:54

Itel oli 60 suutin samoilla säädöillä. Sanoisin että hae jostaki kunnon öljyä ja kato loppuuko savuttaminen. Ite käytän motul 2-t scooter jotain tuon nimistä, kallista mutta laadukasta.
Jesdd
Pyörä:
Aprilia SX -07
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.9.2009 16:31

ViestiKirjoittanut Jesdd » 12.6.2010 12:09

Mitä jos tähän laittas rossitangon nii miten noi kytkimet sitte laitetaa?? Että mistä sais jotku kytkimet...? Sparewheeliltä löysin tämmöset:
http://sparewheel.net/p/p_info/i/2915
http://sparewheel.net/p/p_info/i/2914

Käviskö nuo?
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 17.6.2010 23:42

Saakos tohon vaihettua mittarin taustaa?Onko kukaan tehnyt sellaisia?
hjklöä|
Pyörä:
Cpi Oliver City -06 70cc, Piaggio NRG 70cc
Liittynyt:
16.3.2010 21:17

ViestiKirjoittanut hjklöä| » 21.6.2010 11:50

yhtäkkiä alko kuulumaan hirveää rahinaa variaattorista. luultavasti takavarista? mikä voisi olla vikana? prikka on pois mutta ei siltikkään yli 50 km/h. ennen meni sen 54-56 viilatun prikan kanssa, mutta rahinan alettua nopeus jäi alle 50.
Piaggio-NRG
Pyörä:
Piaggio NRG Power DD '09
Liittynyt:
8.4.2010 17:01

ViestiKirjoittanut Piaggio-NRG » 23.6.2010 0:17

Eli omistan skootterin Piaggio NRG 50 Power DD '09. Vesijäähdytteinen. Mitään viriä ei ole laitettu ja käynnistyksessä on jotain häikkää.

Kylmänä, kun koko yön on ollut tallissa, niin kun koittaa käynnistää tarvii pitää pohjassa sähköstartti nappia n. 5sec ja antaa kaasua aika paljon ennenkun käynnistyy. Kun vihdoinkin skootteri käynnistyy, pitää kaasua antaa alussa melki kokoajan ettei kierrokset laske 0 -> sammuu.

Lämpimänä koneessa ei ole mitään vikaa, tyhjäkäynti pysyy siinä 1800, säädetty alunperinkin lämpimänä.
tommia
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.10.2006 18:54

ViestiKirjoittanut tommia » 23.6.2010 14:02

Onko vakioputkessa siellä sen sisällä mitään katalysaattoreita tai muita irtoavia osia? Ei jaksa kiertää kunnolla ja huollossa epäilevät että jotai siellä irti olisi tukkeena...

Siihen vaihdettiin nyt mäntä,kampura ja laakerit. Sanoivat että kytkin myös aika kulunu joten olisikohan siinä vika?
Piaggio-NRG
Pyörä:
Piaggio NRG Power DD '09
Liittynyt:
8.4.2010 17:01

ViestiKirjoittanut Piaggio-NRG » 23.6.2010 15:58

Ollut jo pitkään tämä vika:


Käyn tankkaamassa täyden tankin, nollaan trippi mittarin, mittarissa n. 100km bensaa menee tankkiin n. 6 litraa, eli siis MELKEIN TÄYDET!!!???


Tuskin edes bensasyöppö Piaggiossakaan on noin suuri bensankulutus, 6L/100km...

Mikä voi olla vialla?


ps. Paljonko oikea bensan kulutus on Piaggio NRG ssä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista