Jönssi65
- Liittynyt:
- 5.8.2018 15:27
Onko ihan normaalia että roxi ei jaksa 4.5g rullilla vetää? Alussa lähtee hyvin mutta noin 30km/h vauhdissa hyytyy. 3.5g rullilla kiihtyy hyvin mutta huutaa eli tuntuu että hihna luistaisi ja vp-jousena toimii +30 eli ei pitäs siitäkään olla kiinni. Vireinä airsal 50 sport, giannelli extra multivari motoforce racing kytkin yms.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Jönssi65 kirjoitti:Onko ihan normaalia että roxi ei jaksa 4.5g rullilla....
Jotain hämää sulla on, koska itsellä 4,7g toimivat todella hyvin. Mikä suutin/kaasutin? Onko vakioilmanputsari?
PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
Olis tarkotus laittaa roxiin vähän viriä. Kiinni olis tulossa stage6 streetrace 70cc, stage6 lpc kampura, stage6 pro replica putki, stage6 pro hihna, vari ja kytkin ja 21mm stage6 kaasari.
Mietin että miltä alueelta kannattaa lähteä hakemaan pääsuutinta? Ajattelin itse jotain 110 tai läheltä. Kertokaas omat mielipiteet.
Sitten viel että kuinka iso rooli jäähdytetyllä kytkinkellolla on kytkimessä? Onko järkevää käyttää n.60€ siihen? Entä onko kokemuksia stage6 vesipumpusta? Onko kannattava ostos?
Mopedipoikkeli
- Liittynyt:
- 2.5.2017 22:01
Mikä mahtaa olla roxissa vikana kun ei kiihdy eikä kulje. Ei lähde liikkeelle jos ei pidä kaasua pohjassa ~5 sekuntia.
Tekniikkana on stage6 streetin race 70cc, stage6 Pro replica, 19mm kaasari, polini highspeed variaattori, polini 3g säädettävä kytkin, stage6 imukaula ja vapari. Ym pientä.
Jönssi65
- Liittynyt:
- 5.8.2018 15:27
J Ros kirjoitti:Jönssi65 kirjoitti:Onko ihan normaalia että roxi ei jaksa 4.5g rullilla....
Jotain hämää sulla on, koska itsellä 4,7g toimivat todella hyvin. Mikä suutin/kaasutin? Onko vakioilmanputsari?
Suutin 95, vakio 12mm kaasutin ja vakioputsari
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Jönssi65 kirjoitti:J Ros kirjoitti:Jönssi65 kirjoitti:Onko ihan normaalia että]
Suutin 95, vakio 12mm kaasutin ja vakioputsari
Tuolla suutin koolla on hyvä lisätä myös ilmansaantia. Eli ilmaruuvi 1 1/2 auki tai ihan pikkusen enemmän, ja vakioputsarista ilmankuristin pois, mikäli se on vielä paikoillaan....neulaa voisi nostaa yhden pylälän, mikäli mahdollista.....
StunttiRoxi
- Liittynyt:
- 6.8.2018 10:08
Mikä vois olla just rempatussa 70cc roxissa ku koneremontissa vaihdettii kampura, petarit ja sylkkäsarja. Noh sehän toimi hyvin mut jäähytysnesteletku irtos ja noh uudet nesteet sisää nii huomasin että kannentiiviste oli menossa kun kävin testilenkillä, testilenkin aikana kuulu pamahus jota säikähin sen verta et virrat pois äkkiä pysähys noh sen jälkeen vaihoin kannentiivisteen, puhistin kaasarin ja vaihoin tulpan nii nyt on helvetin vaikia saaha käymää vaikka kipinää ja bensaa saa nii sitte ku lähtee pitkän polkemisen jälkee nii kone huutaa eikä reagoi alkuu mitenkää kaasuu ja kun lämpiää nii rupiaa reagoimaa kaasuu ees jotenki mut ku kierrokset laskee alle 3k nii ei kestä yhtää kaasua ja käytännössä sammuu heti. Sillon ku käynnistyksessä kierrokset saa yli 3k nii kuulostaa siltä et kävis todella rikkaalla ja laihalla samaa aikaa eikä tähän tapahu muutosta vaikka neulaa kokeiltu joka lovessa ja suuttimia 85-115
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
StunttiRoxi kirjoitti:Mikä vois olla just rempatussa....
Yleensä en puutu näihin yli 50cc vehkeisiin (siis virittettyhin isolla pannulla oleviin Aerox:in), mutta onko mäntä yhdellä vai kahdella männänrenkaalla?
StunttiRoxi
- Liittynyt:
- 6.8.2018 10:08
Aijemmin todetun vian syyksi paljastui paikaltaan pullahtanut kampiakselin stefa, nyt saatu sytkä, kaasutin ja variaattori säädettyä joten seuraavaan ongelman kimppuun eli ongelmana on valaistus eli skobassa on joku tummennettu tuning umpio (muuten normaali) nii mahtaakohan valon korkeutta pystyä säätämään mitenkään kun näyttää vähän turhan korkealle nii ei täällä lapissa tahdo pimeällä tiellä nähdä mitään, niin jos voi niin kuinka tuon valon korkeutta voisi säätää
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
[quote="StunttiRoxi"]Aijemmin todetun vian syyksi paljastui paikaltaan pullahtanut kampiakselin stefa, nyt saatu sytkä, kaasutin ja variuote]
Ainakin vakio etulvalon umpion alareunassa on valojen korkeuden säätöpultti....
PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
Ajattelin roxiin tehdä karsitut sähköt siten että niissä olis valot messissä (etu ja taka). Kun Pv:n sähköt laitoin uusiksi niin silloin ei tarvinnu paljoo miettiä kun oli niin yksinkertaiset mutta roxissa on kai vähän eri homma.
Elikkäs kytken etu ja takavalon, cdi, jänärin ja virtalukon.
Tällä hetkellä mysteeriksi jäänyt kun luin täältä mototista että jos kytkee jänärin niin myös akku täytyy laittaa mukaan. Onko näin?
Entäs kaikki sulakkeet täytyykö niidenkin olla kaikkien mukana?
Aerox siis vuodelta 2004.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
PeeVee jonne kirjoitti:Ajattelin roxiin tehdä karsitut sähköt.....
Ihmettelen, miksi tarvitsisi tehdä yksin kertaiset sähköt? Tosin tuskin minun ajatuksellani on merkistystä, mutta ei ne sähköjohdot niin paljon paina, että olisi merkitystä, ehkä kilpakäytössä..??
PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
Häiritsee vaan kun joku 10metriä johtoja jota en edes käytä mihinkään. Vähemmälläkin pärjäis. Kokemuksesta myös huomannut että kun ei ole mitään ylimäärästä niin sähkövikojen etsiminen paljon mukavampaa ja helpompaa. Siis jos vikoja ilmenee.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
PeeVee jonne kirjoitti:Häiritsee vaan kun joku 10metriä johtoja jota en edes käytä mihinkään. Vähemmälläkin pärjäis. Kokemuksesta...
No onhan tuokin tosiaan näkökulma, mutta yleisimmät sähköviat johtuvat juuri itse tehdyistä "asennuksista"....Onhan niitä muitakin asioita mitkä häiritsee
, mut toisiaan nuista ei niin kokemusta. Mutta netistä pitäisi löytyä uudemman ja vanhemman mallin sähkökaavio Aerox:ista, mikä helpoittaa johtojen pois ottamista....
PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
Juu. Löytykin tosta muutama näpsäkkä kuva jo karsitusta sekä karsimattomista vanhoista sähköistä. Niillä etippäin.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista