Solifer XTR50 Skootteri

Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 1.10.2009 22:27

Kiila55 kirjoitti:Tux, meet johonkin missä on prässi ja sillä suoristat. Kyllä ne Paiolitkin meinaan taivutti suoraksi.

Mutta kun pitäis saada ne laakeritki paikallee, ne on iha omituisesti muljahtanu siellä..
Kukas osaa sanoa, että mitä löytyy, jos ottaa sen rungon sisällä olevan putken irti, siis sen missä stonga on kiinni? Saiskohan sitä kautta korjattua laakereiden asentoa?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Pikkumyy007
Pyörä:
Typhoon -98
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
11.11.2008 9:42
Keula

ViestiKirjoittanut Pikkumyy007 » 1.10.2009 22:34

Mistäköhän soliferiin saisi uutta keulaa? Uutena varmasti melko kallis mutta kertokaa ihmeessä jos jossain myydään. Ja jos löytyy ylimääräisitä niin TARJOA. Tuli tehtyä äkkijarrutus kaks päällä ja seurauksena eturengas tuli n. 5cm siisään päin. :S
Ihmeen heiveröisiä nää kiina vehkeet... hajoaa omien jarrujen tehosta :( Muttamutta. Huomenna selvitän luultavasi tarkemmin mitä mennyt hajalleen.
Kiitokset vastauksista etukäteen :)
Vauhti ei tapa vaan ajovirhe!
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 2.10.2009 14:52

Jos teillä on se -07 malli niin siinä oli muistaakseni valmistusvirhe siinä keulassa tai jossain siinä?
Zerlo
Liittynyt:
1.10.2009 20:25

ViestiKirjoittanut Zerlo » 2.10.2009 18:31

karkulainen kirjoitti:
Zerlo kirjoitti:Missä menee Solifer XTR50 Skootterissa alipaineletku. Mistä mihin?

Alipaineletku menee imukaulalta bensahanaan, se aukaisee hanan.

Zerlo kirjoitti:Mikä on solikassa, kun sittenkun sillä ajaa muutamankilometrin ja sitten kesken ajomatkan yhtääkkiä loppuu puhti ja sammahtaa ja sen jälkee se ei lähe millään käyntii melkein??

Villi veikkaus; ryyppy häviää kuvioista ja meno hiljenee. Irroita ryypyn johdot ja kokeilee ajaa joku lenkki.

Voi olla että joutuu vaihtamaan suutinta, milloin tämä alkoi? Miten se sitten ilmenee, hyytyy hiljakseen vai pätkäisee yh'äkkiä kesken ajon?


Se hyytyy hiljakseen eli ei oääse kauhian kauaksi. Mistä tietää että suutin on rikki??
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 2.10.2009 18:32

morgoo kirjoitti:Jos teillä on se -07 malli niin siinä oli muistaakseni valmistusvirhe siinä keulassa tai jossain siinä?

Missään ei satu lukemaan tuota vuosimallia.. Muuten olisin jo soittanut soliferille..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 2.10.2009 18:49

<|TuX|> kirjoitti:
morgoo kirjoitti:Jos teillä on se -07 malli niin siinä oli muistaakseni valmistusvirhe siinä keulassa tai jossain siinä?

Missään ei satu lukemaan tuota vuosimallia.. Muuten olisin jo soittanut soliferille..

Rek. ote. ;)

Koulutuksen takia saa lukea otteita useamminkin. :D
Mulla, btw, on se -07. Ei mitään ongelmia tän yli 8000km aikana, keulassa tuntuu ehkä ihan pienenpieni klappi.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 2.10.2009 19:00

karkulainen kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:
morgoo kirjoitti:Jos teillä on se -07 malli niin siinä oli muistaakseni valmistusvirhe siinä keulassa tai jossain siinä?

Missään ei satu lukemaan tuota vuosimallia.. Muuten olisin jo soittanut soliferille..

Rek. ote. ;)

Koulutuksen takia saa lukea otteita useamminkin. :D
Mulla, btw, on se -07. Ei mitään ongelmia tän yli 8000km aikana, keulassa tuntuu ehkä ihan pienenpieni klappi.

Ite en oo löytäny tosta rek.otteesta kun käyttöönottopäivän. Vai onko se vuosimalli sitten jossain numerosarjan lopussa piilossa?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 2.10.2009 19:02

<|TuX|> kirjoitti:Ite en oo löytäny tosta rek.otteesta kun käyttöönottopäivän.

Eli löysit sen. ;)
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 2.10.2009 19:17

karkulainen kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:Ite en oo löytäny tosta rek.otteesta kun käyttöönottopäivän.

Eli löysit sen. ;)

Käyttöönottopäivähän meinaa sitä, että se on rekisteröity/laitettu kilpiin sinä päivänä, kun tuossa sanotaan. Tämä ei ollut vielä ostaessa kilvissä..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 2.10.2009 19:47

<|TuX|> kirjoitti:Käyttöönottopäivähän meinaa sitä, että se on rekisteröity/laitettu kilpiin sinä päivänä, kun tuossa sanotaan. Tämä ei ollut vielä ostaessa kilvissä..


Joku netin tietopankki;
Vuosimalli on se mikä on rekisteriotteessa käyttöönottopäivämääränä.


Tuota siis tarkoitin. ;) Käyttöönottovuosi = vuosimalli.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 2.10.2009 21:29

karkulainen kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:Käyttöönottopäivähän meinaa sitä, että se on rekisteröity/laitettu kilpiin sinä päivänä, kun tuossa sanotaan. Tämä ei ollut vielä ostaessa kilvissä..


Joku netin tietopankki;
Vuosimalli on se mikä on rekisteriotteessa käyttöönottopäivämääränä.


Tuota siis tarkoitin. ;) Käyttöönottovuosi = vuosimalli.

Eihän tuossa ole mitään järkeä.. skootteri on voitu valmistaa vaikka vuonna 2005, mutta otettu käyttöön vasta esim. -09
Itselläni tuo käyttöönottopäivän vuosiluku on 2008, eli pitänee omista rahoista laittaa keula kuntoon...
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 3.10.2009 10:26

Kunhan soitat vaa sinne tehtaalle vaikka ja kyselet :P
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 3.10.2009 11:04

morgoo kirjoitti:Kunhan soitat vaa sinne tehtaalle vaikka ja kyselet :P

- Haloo, täällä TuX, minkähän vuotinen mopo minulla on?
- 嘿,我不明白你的話。
- Täh?
- 誰?
- Puhutteko suomea?
- 誰?
- 啊哈,你是芬蘭,我申請翻譯.

Jep...
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 3.10.2009 11:10

oulus on solikan tehas kans :D
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 3.10.2009 12:03

morgoo kirjoitti:oulus on solikan tehas kans :D

Ei varsinaisesti, se on vain kokoonpanotehdas. Siellä laitetaan joitain osia kiinni mitä ei kannta laittaa mopoon kiinni kun se tungetaan konttiin Kiinassa. Moottori, keula jne. on rungossa kiinni, suomessa laitetaan mm. suomeen tarkoitetut mittaristot, lisätään öljyt, kasataan katteet jos ei ole jo jne.

Toki sieltä voi yrittää kysyä kaikkea runkonumeron jne. avulla.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista