PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
Mulla ääni kuuluu myös nimenomaan magneeton puolelta. Liekö sitten skoban pompottamisella mitään tekemistä äänen kanssa. Ei välttämättä. Mielenkiintoista.
Mitenkäs muuten voiko c4 runkolaakerit olla liian väljät 70cc streetracee? Kun ainakin sp mkii 70cc suositellaan c4 laakreita mutta miten on streetracen laita? Mulla nyt koneessa athenan c4 laakerit ja stefat. Kampurana s6 hpc.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
PeeVee jonne kirjoitti:Mulla ääni kuuluu myös ....
Vaikee sanoa, mut itse suosin C4 laakeria vakiolaitteissa, kun vastaa näöltään alkuperäistä.
Nimittäin ulkokoolinki C4:ssa järeempi kuin C3:ssa tai tavallisissa. Välys on tosiaan suuri, mutta pitemmällä käytöllä parempi...kun esim. sähkömoottoroissa tulee aina olla vähintään C3, ei pelkästään kierrosluvun takia, vaan jatkuvan käytö takia....
Epäilien kyllä että pompottaminen johtuu jostain muusta.....
PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
Voi hittolainen. Tossa äskettäin ajoin semmoset 70km ja ainoa tauko oli kun tankkasin. Ajellessa kerkesi hyvin koneen käyttäytymistä seurata. Viimesen 20km matkalla huomasin tämän aijemmin mainitun surinan muuttuneen. Ääni oli kovempi ja helisevämpi kuin aijemmin. Mitäs perkelettä tossa nyt sitte pitäs tehä. Taidan vaan vaihtaa alakerran runkolaakerit ja kattoa jos sillä tää ongelma ratkeis.
enpätiiä
- Liittynyt:
- 19.9.2018 22:09
Mitkä tehokkat 50cc/lower sport 70cc:t menis hyvin proreplican ja vakiokampuran kanssa ilman et kampura lahoo. Paljo noi tarvikekampurat kestää.
PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
S6 streetrace on ainakin hyväks havaittu. Vakio kampura kestää sen ongelmitta kun on aika laiska kuitenkin. Lisäksi käsittääkseni yksi parhaista 70cc valuraudoista mitä on.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
PeeVee jonne kirjoitti:Voi hittolainen. Tossa äskettäin ajoin semmoset....
Oletko vaihtanut alakerran laakeri? Tosiaan kannattaa ekaksi katsoa onko jokin irti esim. magneeton takana olevan stefan rauta, pakoputki yms.
Tosiaan itse kun teen koneremontin, en aja aluksi kuin max. 6km putkeen ja sitten tauko, jotta uudet osat hakevat paikkansa. Tosin kaks tahti todella varma, jos moottoriremontti on tehty kunnolla...
Koitan tonne You Tubeen päivittää noita asennus videoita, sekä Instaan.....jos niistä olis hyötyä jollekin....
PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
Petarit ja stefat vaihdettu joku 400km sitte. Skf laakerit ja athenan stefat. Toi stefan rauta täytyy kyllä kattoa.
SeveriAnttila
- Liittynyt:
- 9.7.2019 21:31
Osaisko kukaan auttaa idioottia?
2015vm Roxissa Stage6 pro replica ja en oo saanut kulkemaan 60kmh kovempaa joka on erittäin huonosti siihen nähden mitä ilmeisesti pitäis!
malossin punanen vp jousi (+50%), +15% kytkinjouset (kokeilin +30% eikä auttanut), 75 suutin, kokeiltu on rullissa (5g, 4,3g, 3,5g ja 2,3g), 3,5g ja 2,3g ollut tähän mennessä parhaat (ottaa piikin, mutta ei pysy piikillä). Kaveri sanoi, että voi johtua siitä, että hihna luistaa mutta voiko kyse olla pelkästään siitä jos kulkee vain 55-60kmh?
PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
Löyty syy roxin mg puolelta tulevaan ujellukseen. Petari on jostain kumman syystä väljistynyt. Sinänsä mielenkiintoista kun vaan joku 500km ajettu.
Kun talvella laitoin uuden kampuran ja petarit niin keskitin sillon kampuran ja naputtelin myös kumivasaralla kumpaakin päätä että mahdolliset jännitteet poistuisi.
Onko mitään aavistusta mistä mahtaa näinkin nopea väljistyminen johtua?
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
PeeVee jonne kirjoitti:Löyty syy roxin mg puolelta tulevaan ujellukseen. Petari ....
Itse poistan jännityksen metallivasaralla, koska kumi joustaa....Noilla näkymin jotain on mennyt mahdollisesti asennuksessa pieleen (tosin ei siinä mitään taikatemppuja ole), tai laakeri on syntyessään viallinen...
Suositushan on asennettaessa, ETTEI lyö laakeria paikoilleen(jos lyö niin ulkokoolingista), sen lämmitys ja pesän lämmitys, kampiakseli pakkaseen eli kylmänä asennus....
Onko voitelu kunnoss? Mutta miten se on väljistynyt? Kuuluuuko ääni pyörittäessä?
Harvemmin laatu laakereissa vikaa (Koyo, Skf), muissa tavannut vikaa....
Mutta pääasian on että vika selvisi
.....
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
SeveriAnttila kirjoitti:Osaisko kukaan auttaa idioottia?
2015vm Roxissa Stage6 pro replica ja en oo saanut kulkem...
Tosiaan edelleen ketään en neuvo virittämään, mutta ilmansaanti...En ole varma onko noissa uudemmissa myös sähköinen rajoitin....
PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
Aluksi kuulu vaan yläkierroksilla. Sitten alkoi kuulua ihan tyhjäkäynnilläkin. Otin eilen vauhtipyörän pois ja kokeilin välyksen. Naksutus vaan kuulu kun kampuraa liikutti ylös ja alas. Välystä oli siis oli vissiinki jo melkoisesti.
No eihän siinä mitään. Nyt on uudet laakerit. Pistän ne tänään kampuran kanssa pakkaseen kunhan kerkiän.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
PeeVee jonne kirjoitti:Aluksi kuulu vaan yläkierroksilla. Sitten ...
Tein itselleni työkalun jolla laakeri vedetään paikoillee, ja myös itse tehty työkalu kampiakselin asennukseen...tosin, saa niitä ostettuakin, mut silloin ei saanut...
Just laiton kuvan tonne IG:een, kun joku oli laittanut suojatun laakerin kampiakselille!! Kaikenlaisia asentajia löytyy.....
PeeVee jonne
- Liittynyt:
- 24.10.2018 7:38
Juu. Tossa just laitoin laakerit lohkoihin ja meni vallan näppärästi ilman kummempaa hakkausta taikka muuta väkivaltaa.
Ziciiz
- Liittynyt:
- 20.5.2017 1:15
Moikka,
Seuraava ongelma tiedossa. -11 .Roxin pytty, mäntä, männäntapin laakeri, pinnapultit, hiilikuituläpät uusittu vakio läppärunkoon ja kaasutin vaihdettu lorton 17.5 phbn ts malliin. Uusi pyttysetti siis malossi 50cc sport. Aikaisempi vakiopytty lämpöleikkas, kun jäähynesteet oli vuotanu poies kaasarin jäähytysletkun ollessa hieman irti. Nyt öljyt, bensa, jäähynesteet ja akku vaihettu.
Nyt käynnistettäessä lähtee käyntiin, mutta kierrokset suht korkeella ja tyhjäkäyntiruuvin kääntö ei vaikuta ollenkaan. Myös paisari lämpeää niin paljon, että tekee jo kipeää ottaa paljaalla kädellä siitä kiinni ja myös pulputtaa kuplia. kannelle asti ainakin tullut nesteet.
Termari otettu poies. Imuvuodot tutkittu ja tiivisteet uudet kaikissa avatuissa osissa. Kaasuvaijeri ja ryyppyvaijeri ok, myös seokset sopivalla. Tulpanhattu ja tulppa on vaihettu. Kaasariin menevät letkut uusittu.
Kolmantena vähän vähäisimpänä ongelmana uuden koso XR-s01 mittarin sammuminen valokytkintä käännettäessä pitkille valoille.
Kellään ajatusta mistä kannattaisi lähteä näihin murheisiin korjaustoimenpiteitä tekemään.
Tekniikkana: putkena technigas next r, putsarielementti stage6, malossi 50cc sporttisetti, jossa malossi hiilikuituläpät ja mäntä, kaasarina dellorto 17.5 phbn. Variaattorin vp ja kytkinjouset vaihettu, rullat 4g. Sport pro vari tilattu.
Kiitokset vastauksista jo etukäteen.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista