IG kirjoitti:löylykauha kirjoitti:Joo eli katkasette yhen johdon cdi-boksista, sijaitsee akun vieressä.
http://koti.mbnet.fi/miika_a/cdi.JPGtuo johto.
Näin siis Agilityssä mutta tämähän on sama laite.
Ihan eri skootteri miten sä voit sanoa että se on sama ?? eri kokot , eli ei käy enää sama pako putki koska eri mittaat , pituus ...Eli mä on sitä mieltä ett ne on iha erilaiset ...
Löylykauha tarkoitti varmaan tuota tekniikka puolta. Eli sama kone ja sytytysvermeet ovat myös hyvin mahdollisesti samat(samankaltaiset).
Nelitahtikoneessa se tehoputki on varsinkin näin pienessä 50 kuutioisessa hyvin pieni hyöty yksistään.
Jos tehoa haluat, niin suosittelen perehtymään 4-tahdin toimintaperiaatteeseen hieman enemmän ennkuin painat capslock:ia päälle ja tilität murrosikäsi edestä turhautumistasi.
1 työ tuohon skootteriin olisi rajoittamaton holkki ja variaattorin säätääminen niin, että skootteri vetäisi tasaisesti huippuvääntöalueella koko kiihdytys vaiheen ajan.
2 työ olisi sitten kireämpi nokka, kaasuttimen säätö kireämmälle nokalle, ilmanputsarin pieni työstö ja sitten voisi sitä hengitys puolta katsoa, eli pakoputkea.
Oikein mitotettu pakoputki antaa pienen lisähyödyn tehoihin luomalla oikeanlaisen alipainesykäyksen pakoventtiilin juurelle ja täten tehostaen sylinterin tyhjentymistä pakokaasuista.
Eli jos sitä tehoa haluat niin suosittelen lämpimästi:
a) Opettelet kirjoittamaan asiastasi selvemmin kunnollisella suomella ja jos asiasta olet erimieltä niin opettele perustelemaan asiasi kunnolla. Capslock ei ole mikään valtikka tällä foorumilla.
b) Perehdyt virittämisen saloihin ja lopetat capslockin käytön tällä foorumilla.
c) Siirryt 2tahtisiin skoottereihin (halvempia virittää, riippuen virityksien tasosta.)
d) Ajat ajokorttiluokan lisää ja ostat isomman pyörän jota ei tarvitse viritttää.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582viewtopic.php?f=5&t=86762