Solifer XTR50 Skootteri

Zerlo
Liittynyt:
1.10.2009 20:25

ViestiKirjoittanut Zerlo » 3.10.2009 13:24

Se hyytyy hiljakseen eli ei oääse kauhian kauaksi. Mistä tietää että suutin on rikki??
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 3.10.2009 14:29

Zerlo kirjoitti:Se hyytyy hiljakseen eli ei oääse kauhian kauaksi. Mistä tietää että suutin on rikki??

Ei se suutin oikein rikki mene, tukkoon se voi mennä.
Booaako tai röpöttääkö se? Yksi mahdollinen juttu on että kun ryyppy lopettaa toimintansa, se saa liikaa ilmaa (kylmä ilma on tiheämpää) ja booaa.
Talveksi pitääkin vaihtaa isompi suutin jotta ilma/bensa suhde palautuu normaaliksi.
Kokeile isompaa suutinta.
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 4.10.2009 8:48

ei sattuis näihin mistään saada katteita? noi alkaa näyttää jo aika hurjilt noi mun omat ku kaaduttu aikas monta kertaa :lol:
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 4.10.2009 15:25

Korjailet vähän pakkelilla, hyvä tulee, hiot ja jne...Turhaan ostat kalliita uusia katteita.

Muutenki, eikös se ollut että 08vm solifereissa on tämä keulavika.Näin mulle ainakin sanottiin kun ostin tän skootterin Helmikuussa 08. 300km huollossa vaihtoivat keulan.
Perkele, en tiiä onko mulla menossa runkolaakerit rikki. Kuuluu aika pahasti kilinää koneesta,kiertokangessa ei ollu klappia. Muutenkin tuntuu että tehot vähän hävinny, nuo petilaakerithan voi mahdollisesti sen aiheuttaa...,eikö?
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 4.10.2009 15:50

BTW; siinä on mun kaatopaikka kypärä, uus metallihohto kupari maali päällä, ei se tossa niin hieno ole, aurongossa paljon hienompi, eikä se ny täydellinen ole, sprayllä vedetty. :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 4.10.2009 15:56

paska.kasa kirjoitti:BTW; siinä on mun kaatopaikka kypärä, uus metallihohto kupari maali päällä, ei se tossa niin hieno ole, aurongossa paljon hienompi, eikä se ny täydellinen ole, sprayllä vedetty. :D

Onpas hiano :D
Ite käyttelen hjc:n 100€ mopokypärää.. Näin muutes toissapäivänä jonkun ajelemassa gixerillä samanmallinen potta päässä :D
Niin, mutta mites tuon keulan kanssa, mikä vuosimalli se on, missä oli se valmistusvirhe?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
jeesmies
Liittynyt:
27.2.2009 18:34

ViestiKirjoittanut jeesmies » 4.10.2009 16:13

<|TuX|> kirjoitti:Niin, mutta mites tuon keulan kanssa, mikä vuosimalli se on, missä oli se valmistusvirhe?
Omistan -07 mallin ja soliferilta tuli kutsu ilmaseen vaihtoon viime (tai toissa :s ) vuonna. Korjausmies sano, ettei siinä ollu sittenkään mitään vikaa mutta vaihdetaan nyt kuitenkin. Eli ainakin useissa -07 malleissa oli viallinen haarukka mutta ei suinkaan kaikissa.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 4.10.2009 18:46

Mun oli toi 08, siinä oli keulaputkissa tai sit se oli t-palat, en muista tarkkaan mitä ne selitti siellä huollossa.jompikumpi.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 4.10.2009 21:42

paska.kasa kirjoitti:Perkele, en tiiä onko mulla menossa runkolaakerit rikki. Kuuluu aika pahasti kilinää koneesta,kiertokangessa ei ollu klappia. Muutenkin tuntuu että tehot vähän hävinny, nuo petilaakerithan voi mahdollisesti sen aiheuttaa...,eikö?

Oletko tarkistanut nokan ajoitukset, ketjun kireyden, venanvälykset jne?

Ihan hyvin voi olla alakerta joka ilmoittelee huonovointisuuttaan.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 5.10.2009 15:32

Ajotus on kohillaan, säädin venat eilen, katoin kaikki kahteen kertaan...kunnossa.

Toinen mikä saattaa kans olla,mut en ole varma, kun olin tossa ajelemassa,semmosen 15km lenkin,tulin takas himaan,pidin skoban käynnissä, avasin tallin oven, kun olin ajamassa sisään sitä, väänsin kaasua,kuullosti aivan ku olis mäntä kolissu kanteen...annoin kiekkojen laskea,kokeilin uudestaan,nopea kaasunvääntö, kuulu klon klon... just siinä kohtaa ku se alkaa vetää,tai sit se on ne runkolaakerit.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 10.10.2009 14:18

No nyt tilasin seuraavat osat;

-63cc sylkkä
-multivar
-parempi tuuletin
-pääsuuttimia
-jotain pikku krääsää...

helposti saa yli 100e parissa minuutissa kulumaan :D

Eikös muuten tällä sylkällä ole ihan sen 1000km sisäänajo? tota en haluis rikkoa :D
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 10.10.2009 18:25

paska.kasa kirjoitti:Eikös muuten tällä sylkällä ole ihan sen 1000km sisäänajo? tota en haluis rikkoa :D

Tuolle riittää se 500km sisäänajoa, ei se 1000km pahaa tee.
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40

ViestiKirjoittanut xTreme. » 10.10.2009 18:27

Onks tässä XTR:ssä sama motti kun SFR:ssä? Ja mites tosta SFR:stä poistetaan kurit? Eiks joku CDI boksiin menevä johto pidä katkasta?
E: 2009 malli.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 10.10.2009 19:55

pvxtreme kirjoitti:Onks tässä XTR:ssä sama motti kun SFR:ssä? Ja mites tosta SFR:stä poistetaan kurit? Eiks joku CDI boksiin menevä johto pidä katkasta?
E: 2009 malli.

SFR:ssä on neliventtiilikansi, XTR50 mallissa kaksiventtiilikansi.

Katso tuleeko varista johtoa.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 12.10.2009 16:27

Mikäs näistä käy Soliferiin?

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 29+8360.W0

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 2912658.W0

Tos on noita vahvistettu ja jne... Ajattelin valkosen pistää multivarin kaveriksi.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista