Yamaha Aerox / MBK Nitro

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ramba__ » 19.5.2013 17:39

Kokeileppas jäykempää vptä ja vähän kevyempiä rullia..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
tonzaaton
Liittynyt:
20.5.2013 15:41
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut tonzaaton » 20.5.2013 15:51

Olen siis uusi roxin omistaja ja haluisin kysyy paria asiaa. Eli miten sais kulkemaan sen 55-60 km/h ja että se kiihtyisi todella ripeästi. Ja toinen että mistä löytää tohon gurtnerin kaasariin osia?
MuXu
Liittynyt:
19.7.2011 23:15
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MuXu » 20.5.2013 15:56

Atte1 kirjoitti:MuXu, otappas kaasari irti ja kato onko suutin kunnolla kiinni ja putsaile se samalla. Saattaa olla hieman hakuammuntaa, mutta itsellä kun suuttimen vaihdoin niin en ollut laittanut kunnolla kiinni ja oli irronnut puoleksi, jolloin kaasari oli täyttynyt bensasta, röpöttänyt, ei ollut kulkenut, tyhjäkäynti surkeaa. Kaasarin kun otin irti nii jostaki kaasarin reiästä tuli mulla bensaa (paljon). Suuttimen laitoin kunnolla kiinni ja nyt on pelittänyt loistavasti.

Mikäli kuitenkin olet oikeassa, niin tuossa on linkki 2t kaasuttimen säätöön.
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen


Kiitti vinkist ! Kulkee kyllä ihan normaalisti taikka siis hyvin noilla säädöillä mutta ylivuotoletkusta vuotaa bensaa aina sammutuksen jälkeen.. Suuttimen laitoin kyllä vaihtaessani ihan huolella kyllä kireälle mutta täytyypä silti tarkistaa :) tulpan väri on kyllä aika musta että seoskin taitaa olla aika rikasta..
Atte1
Pyörä:
MBK Nitro -06
Liittynyt:
4.9.2012 17:11
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Atte1 » 20.5.2013 17:58

Tonzaaton, 55-60 saat kulkemaan prikan poisotolla. Jos kiihtyvyyttä haluat paljon lisää, niin osta saman tien tehari, mutta sitten taas kulkee helposti yli verorajan.
Gurtnerin kaasuttimeen osia on aika vaikea löytää. Mikäli suutinta etsit, niin niitä löytyy laatukoneelta. Varmaa kannattaa tsek myös easyparts.
Atte1
Pyörä:
MBK Nitro -06
Liittynyt:
4.9.2012 17:11
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Atte1 » 21.5.2013 19:02

Mikä vikana roxissa kun vakioputki käy todella kuumana jo kahden kilometrin ajon jälkeen? Täysin vakio laite lukuunottamatta prikan poisottoa.
petzzzku
Liittynyt:
18.9.2012 18:36
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut petzzzku » 21.5.2013 21:32

Missä vois olla vika ku -08 roxi kulkee 70cc malossin sporttipytyllä, 17,5 dellorton käsiryypyllisellä kaasarilla, s6 pro replica tai yasuni r putkella, hebon kytkimellä jossa +50% jouset, malossin varilla 4,0 4,5 tai 5,0 rullilla, s6 läppärungolla ja s6 intake systemillä naurettavat 80-85..
thekronan
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
3.10.2012 17:48
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut thekronan » 21.5.2013 21:55

osta isompi kaasari ja onhan se kapistus varmasti säädöissä?
Toma163
Pyörä:
Yamaha Aerox -04, Aprilia Mx 125 -05
Paikkakunta:
Pori/Noormarkku
Liittynyt:
1.10.2012 20:46
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Toma163 » 21.5.2013 22:03

Nyt tarvis hieman apuja, Nitro käy aina tosi kuumana (pakopuolelta) kun ajelee 10-15 minuuttia ei voi pitää enään kättään änkän päällä (leovince ZX). Ajattelin kysästä täällä näin kun en keksinyt mitään mikä sen voisi aiheutta, vai onkos tämä aivan normaalia? :eek:
Aprilia Mx 125 -05 154 Polini, 36 Keihin, Jollymoto, Vforce 3, Pipercross.
petzzzku
Liittynyt:
18.9.2012 18:36
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut petzzzku » 21.5.2013 22:08

thekronan kirjoitti:osta isompi kaasari ja onhan se kapistus varmasti säädöissä?

Kyllä 17,5 /19mm kaasari on sopiva malossin sportille ja on säädöissä!
MuXu
Liittynyt:
19.7.2011 23:15
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MuXu » 22.5.2013 16:48

Eli onkos esim malossin multivarin tai stage6 prosportin varin vaihtaminen ihan vakio 50cc sylttyyn prikattomaan ja hukkaputki tukittuna olevaan 2010 roxiin ? Kun joku sanoi että ihan normi kurittomaan skopoon ei saa mitään hyötyä noista ?

Ja ihan vielä tuli mieleen että onko tuon 2010 vuoden mallissa enään olemassa sitä ilmanputsarinnkuria, kun en ainakaan itse sitä löytänyt ? :eek:
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 22.5.2013 19:44

Kyllä siitä multivarista on apua kiihtyvyyteen ja paljon, näin ainakin omassa jog-r:ssä, minarellin vakiovariaattori kun on ihan paska, suosittelen kyllä ostamaan.
Eikös sen "kurin" siellä pitäs olla, se on semmonen putki mikä tulee ulos asti, sen poistamisesta nyt ei ole kuitenkaan minkään näköistä hyötyä, paitsi imuaäänien kasvu jos se hyödyksi lasketaan.
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
MuXu
Liittynyt:
19.7.2011 23:15
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MuXu » 22.5.2013 21:34

Joo löysin sen kumitötsän ja kokeilin ottaa pois mutta eihän siitä mitään hyötyä ollut... Imuäänet kasvoi ja yläväännöt hyytyi melkein puoleen ja kiihtyvyyskin laski huomattavasti joten laitoin sitten takaisin :) lieneekö sitten sai liikaa ilmaa :eek: en tiedä, mutta vielä siitä multivarista niin kasvattaako se kuinka huippuja ? Kun omani kulkee sen 68 tällähetkellä ja tahtoo jäädä silti melkein jokaiselle lajitoverilleen :lol: ja onko se totta että siinä kuluu rullat nopeaa ?
Toma163
Pyörä:
Yamaha Aerox -04, Aprilia Mx 125 -05
Paikkakunta:
Pori/Noormarkku
Liittynyt:
1.10.2012 20:46
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Toma163 » 22.5.2013 21:52

MuXu kirjoitti:Joo löysin sen kumitötsän ja kokeilin ottaa pois mutta eihän siitä mitään hyötyä ollut... Imuäänet kasvoi ja yläväännöt hyytyi melkein puoleen ja kiihtyvyyskin laski huomattavasti joten laitoin sitten takaisin :) lieneekö sitten sai liikaa ilmaa :eek: en tiedä, mutta vielä siitä multivarista niin kasvattaako se kuinka huippuja ? Kun omani kulkee sen 68 tällähetkellä ja tahtoo jäädä silti melkein jokaiselle lajitoverilleen :lol: ja onko se totta että siinä kuluu rullat nopeaa ?

Voi se multivari vähän niitä huippuja nostaa ei mitään älyttömiä mutta vähän, ja kyllä ne rullat aika nopeasti kuluu kun vertaa muihin sporttivareihin.
Aprilia Mx 125 -05 154 Polini, 36 Keihin, Jollymoto, Vforce 3, Pipercross.
MuXu
Liittynyt:
19.7.2011 23:15
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MuXu » 22.5.2013 22:15

Selvä! Sitten kun oon vielä ajatellu laittaa siihen päälle takavariaattoriin tuon malossin fly kytkimen niin pitääkös/kannattaakos siihen sitte hommata nuo jäykemmät kytkinjouset ? Tai ainakin kun tuossa multivarin mukana tulee tuo vakio valkoinen +7% vp-jousi..
Toma163
Pyörä:
Yamaha Aerox -04, Aprilia Mx 125 -05
Paikkakunta:
Pori/Noormarkku
Liittynyt:
1.10.2012 20:46
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Toma163 » 22.5.2013 23:09

MuXu kirjoitti:Selvä! Sitten kun oon vielä ajatellu laittaa siihen päälle takavariaattoriin tuon malossin fly kytkimen niin pitääkös/kannattaakos siihen sitte hommata nuo jäykemmät kytkinjouset ? Tai ainakin kun tuossa multivarin mukana tulee tuo vakio valkoinen +7% vp-jousi..

no tuohon kytkimeen ei käy kun sille tarkotetut kytkinjouset joten etsit jostain malossi flylle tarkoitetut +7% kytkinjouset myös niin eiköhän se niillä hyvin toimi :)
Aprilia Mx 125 -05 154 Polini, 36 Keihin, Jollymoto, Vforce 3, Pipercross.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista