Hero Puch

Heletee
Liittynyt:
21.6.2005 19:51

ViestiKirjoittanut Heletee » 21.8.2005 19:34

Mulla on hero winnerissä NGK:n BPR8ES sytytystulppa.

onko NGK:n BPR8ES sytytystulpalla ja NGK:n BP6ES sytytystulpalla mitään suurta eroa.

Mulla on Hero Winner vuosimallia 2002
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 21.8.2005 21:37

Jax_KiBez:

Kysymäsi putki on mahdollisesti pystysylinteri-Minarellista. Sopii huonosti Winneriin. Vaakasylinteri-Minarellin putki käy ainakin m/2002:een mainitulla kiinnityslaippamuutoksella.

Ulkomaankielissä vertikaali = pystysylinteri ja horisontaali = vaakasylinteri.

Kuristuksista tai vauhdin puutteesta en valitettavasti tiedä sen enempää kuin olen aiemmin kirjoittanut.

Heletee:

NGK BPR8ES = kylmempi tulppa, jossa häiriönpoistovastus "R"

NGK BP6ES = kuumempi tulppa, ei vastusta

Kuumempi tulppa saavuttaa helpommin itsepuhdistumislämpötilan, mutta on toisaalta arempi ylikuumenemiselle. Lämpöarvoltaan NGK:n kahdeksikko on minusta liian kylmä, käyttäisin itse seiskaa tai kuutosta.

menestystä ja todellista winnerismiä toivottaen

winner
Heletee
Liittynyt:
21.6.2005 19:51

ViestiKirjoittanut Heletee » 22.8.2005 20:07

Käykö 2002 vuoden Hero Winneriin hyvin NGK:n BPR7ES tai BPR6ES tulppa?
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 22.8.2005 20:13

Kyllä kaikkien NGK:n BPRxES pitäis käydä, mutta lämpöarvot siinä ratkaisee.. mulla on nyt kasi ja se ei tunnu hyvältä.. Kannattaisiko koittaa seiskaa?
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 23.8.2005 8:38

Terve!

Seiska tai kuutonen, uskoisin että siinä on sopivat Winnerin lämpöarvot.

Jos tulpan keskiosa on vähänkään nokinen, on se liian kylmä. Tulpan pitäisi olla kauniin kellertävä tai ruskehtava.

Liian kylmän tulpan ensiongelma, jota ei edes välttämättä huomaa, on huonontunut käynnistyvyys. Vaatii tarkkuutta ryypyn käytössä jne.

Sitten vielä yksi huomautus: Vanhemmissa Winnereissä (m/1999 ja vanhemmat) lienee ns. lyhytkierretulppa. Niihin käy esim. NGK B6HS.

(H = "lyhytkierre", E = "pitkäkierre, näin NGK:lla ja se "R":hän tarkoitti, että tulpassa on häiriönpoistovastus, se ei ole mitenkään välttämätön)

winner
SankariPukki
Liittynyt:
29.7.2005 17:20

ViestiKirjoittanut SankariPukki » 23.8.2005 14:04

Morjensta vaan winneristit!

Winner Kirjoitti:

Kuumempi tulppa saavuttaa helpommin itsepuhdistumislämpötilan, mutta on toisaalta arempi ylikuumenemiselle. Lämpöarvoltaan NGK:n kahdeksikko on minusta liian kylmä, käyttäisin itse seiskaa tai kuutosta.

Tarkoitatko näillä lämpöarvoilla nyt vakiosylinterisiä, vaiko 75cc:llä olevia? Vai molempia?

Sain lopultakin viime viikonloppuna asennettua sen 75cc sylinterisatsin paikoilleen.

Sellaista vain ilmenee nyt, että kun kone lämpenee kunnolla, niin silloin kun tyhjäkäynniltä alkaa antamaan kierroksia meinaa kone sammua. Pitää alkaa varoen avaamaan kaasua, että pysyy käynnissä, kiertää kyllä sitten kivasti koko alueen läpi, kunhan ei päästä sammumaan alussa.

Voisikohan tuo johtua liian pienestä pääsuuttimesta, kun en jaksanut silloin alkaa vaihtamaan sitä, ja tällä hetkellä on vielä paikoillaan 52,5 suutin.

SankariPukki
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 23.8.2005 14:27

Terve!

Ja tervetuloa "Hero Winner isolohkoklubiin", SankariPukki!

Tulpan lämpöarvoilla tarkoitan niin pikku- kuin isolohkoista Winneriä. Olen NGK:n tulpista käyttänyt BP6ES:ää 75-kuutioisessa.

Jos moottori on sammumisherkkä, kun se lämpiää, viittaisivat oireet liian rikkaaseen seokseen.

Kokeilisin ensimmäiseksi käyttää moottoria ilman ilmansuodatinta. Jos oirehtiminen katoaa tai vähenee, lienee syy rikkaassa seoksessa.

Menestystä, varo ettei isolohkopeli ryöhää niin, että lähtee käsistä!

winner
SankariPukki
Liittynyt:
29.7.2005 17:20

ViestiKirjoittanut SankariPukki » 23.8.2005 14:54

Kyllähän tuo lähtee nyt kuin hauki rannasta, kun vertaa entiseen..=)
Vaikkei tuo mikää raketti siltikään ole.

Mukavasti paremmin vääntää ylämäkeenkin nyt.

Pitää vielä koittaa vaihtaa ne isommat rullatkin variaattoriin.

Ja pitää kokeilla sitä putsarin irroitusta jossakin välissä kunhan ehtii.

Ei muuta kuin kovaa ajoa...
Heletee
Liittynyt:
21.6.2005 19:51

ViestiKirjoittanut Heletee » 23.8.2005 20:24

Mulla Hero Winner hyytyy vieläkin, niin voiko siinä olla männän renkaat poikki.

Missä mäntä ja männän renkaat sijaitsee?

Mikä männän rengas käy Hero Winneriin?

Miten männän renkaat vaihdetaan?

Mistä niitä saa? Saako männän renkaita Hero Winner huollosta
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 23.8.2005 20:49

En usko, että kannattaa itse yrittää vaihtaa männänrenkaat itse, koska sitten jos onnistuu möhlimään niin saattaa rikkoa männän.

Mutta joka tapauksessa mäntä sijaitsee "keskellä" konetta, kaasari tarvitsee irroittaa sitten koko kone ja jossain työpöydällä kansi irti ja siellähän se mäntä möllöttää, mutta varmasti winner tai SankariPukki kertovat enemmän koska ovat ennenkin konehommia tehneet.

Toi Winnerin hyytyminen mäkeen on ihan vakio-ongelma ja en tiedä saako sitä pois ollenkaan. Olen kärsinyt Winnerin kanssa mäkikammosta jo pitkään.
Heletee
Liittynyt:
21.6.2005 19:51

ViestiKirjoittanut Heletee » 23.8.2005 21:06

Mulla Hero Winner hyytyy tasaisellakin.
Heletee
Liittynyt:
21.6.2005 19:51

ViestiKirjoittanut Heletee » 25.8.2005 19:05

Miten minä saan Hero Winneristä variaattorin taka osan (osa, jossa variaattorin hihna takaa pyöriin) irti?

Taka osa pitäisi saada irti, koska minä vaihdan variaattorin hihnan eli hihna ei mahdu tulemaan taka osasta pois
Rämemajava
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
27.4.2004 21:47

ViestiKirjoittanut Rämemajava » 25.8.2005 19:09

Heletee kirjoitti:Miten minä saan Hero Winneristä variaattorin taka osan (osa, jossa variaattorin hihna takaa pyöriin) irti?

Taka osa pitäisi saada irti, koska minä vaihdan variaattorin hihnan eli hihna ei mahdu tulemaan taka osasta pois


Ota se kytkinpaketti irti kokonaan siitä niin homma helpottuu. Eli avaat sen muttarin siitä akselin päädystä ja paketti irti.
Heletee
Liittynyt:
21.6.2005 19:51

ViestiKirjoittanut Heletee » 25.8.2005 19:20

Kun minä otan mutterin siitä päädystä irti, niin siinä on vielä joku isompi mutteri (sen ison pyöreän osan jälkeen)
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 26.8.2005 9:24

Terve!

Takavariaattorin irrotuksesta:

Riittää, kun irrottaa sen uloimman mutterin ja kytkinrummun. Sisempää, sitä noin 41 mm avainvälistä mutteria ei tarvitse irrottaa, vaan kytkinpaketti tulee ulos kokonaisena.

Paketti voi olla akselilla hieman tiukassa, sopivalla ulosvetäjällä voi asiaa auttaa.

Männänrenkaista:

Männänrenkaat tuskin syy, jos välillä menee ja välillä ei.

Kannattaa lukea esimerkiksi (kirjastosta saatavat) Esko Maunon mopojen korjausoppaat sekä teos Skootterimopot 1993-2000 : korjausopas / Esko Mauno .

parhain terveisin

winner

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista