Työkaveri hommasi tollasen Jontikan ja ensimmäiset oireet alkoi jo siinä 300km tietämissä. Huolloissa peli on käynyt eikä ongelma ole poistunut. Nyt on takana 1000km. Veto päällä perä ei rallata edelleenkään, mutta kun päästää kaasun niin rallatus alkaa. Eikä muuten ihan pienikään. Koska huollot eivät ole olleet halukkaita tuota perää avaamaan, niin otettiin se tuossa äsken auki ja tutkittiin tapaus.
Perässä väliakselilla ei ole edes kunnon laakereita. Pelkät alumiinipesät molemmissa päissä ja väljähän toinen niistä tietty jo oli. Vinohammastus tekee tuossa sen, että kun veto tulee moottorilta, väliakseli liikkuu toiseen laitaan (liikkumavara on muuten useita millejä) jossa kuluminen on vähäisempää ja toimii ilman rallatuksia. Kun rengas taas pyrkii pyörittämään väliakselia, niin vinohammastus puskee väliakselia toiseen laitaan, jossa suurempi kuluma on. Tämä puoli on tietty juuri se moottorilohko ja peräkannessa on siis pienempi kuluma.
Takuun puitteissahan tuon korjauksen olisi vielä pitänyt mennä, mutta koska toistuvista pyynnöistä huolimatta huolto ei asialle ole tehnyt mitään, niin talvella koneistetaan väliakselille nyt itse laakeripuslat kunnon tavarasta. Laitettaisiin muutoin oikein kuulalaakerit, mutta materiaalia ei ole riittävästi laakeripesien tekoon.
Tiedoksi vain, että väliakselia ei siis ole näissä laakeroitu mihinkään muuhun kuin pelkkään pehmeään alumiinilohkoihin. Saattaa olla sitten toisilla aika lyhytikäinen. Niin ja kokoajan tässä tapauksessa tuolla on ollut öljyt sisällä ja se on myös vaihdettu huolloissa.