Solifer XTR50 Skootteri

karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 20.10.2009 18:59

<|TuX|> kirjoitti:En tuonne foorumeille oikein päässyt, kun pitäisi olla kirjautunut..

Rekisteröidy. ;)


<|TuX|> kirjoitti:Siis pitäisikö tuon pumpun vieressä olevaa messinkitappia säädellä, ja jos pitää niin kumpaan suuntaan?

Ei tarvitse/kannata.

<|TuX|> kirjoitti:Oli muutes melko koomista, sillä juuri tuota pumppua etsiessäni painoin tuosta tapista vahingossa, ja bensaa lensi mukavassa kaaressa syliin :D

Eli teit tuttavuutta kiihdytyspumpun (ja bensan) kanssa. :D
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 20.10.2009 19:44

Niin niin, mutta kun ei oikein viittis rekisteröityä, kun ei tarvi tietää ku että miten sen pumpun saa pois käytöstä...?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 20.10.2009 20:44

<|TuX|> kirjoitti:miten sen pumpun saa pois käytöstä...?

Lukitse se metalliliuska yläasentoonsa (se metalliliuska mikä liikuttaa kiihdytyspumpun tappia). ;)
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 20.10.2009 20:59

karkulainen kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:miten sen pumpun saa pois käytöstä...?

Lukitse se metalliliuska yläasentoonsa (se metalliliuska mikä liikuttaa kiihdytyspumpun tappia). ;)

Kiitokset.. Pitää huomenna valosan aikaan käydä kattelemassa, melko varmasti tuun tänne vielä huomenna kyseleen :lol:
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 21.10.2009 16:02

Katoin tota sylinterisarjaa minkä sain, ja unohdin miten noi männänrenkaat meni? 5 rengasta.
1koko musta
1musta harmaa
2ohuempaa menee varmaan tän öljyrenkaan kanssa.

honda mopossa oli näin että musta harmaa ylös,musta keskelle.oisko samoin tässä?ja jos on joku merkintä,se puoli ylöspäin.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 21.10.2009 20:30

paska.kasa kirjoitti:Katoin tota sylinterisarjaa minkä sain, ja unohdin miten noi männänrenkaat meni? 5 rengasta.
1koko musta
1musta harmaa
2ohuempaa menee varmaan tän öljyrenkaan kanssa.

honda mopossa oli näin että musta harmaa ylös,musta keskelle.oisko samoin tässä?ja jos on joku merkintä,se puoli ylöspäin.

En tiedä auttaako, mutta tässä on kuvaa;
http://www.aijaa.com/v.php?i=4694960.jpg
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 22.10.2009 16:18

No siinähän ne näkyy :D

Kiitoksia.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 25.10.2009 17:23

Olikin joo muutes paljon yksinkertaisempi tuo kiihdytyspumpun hommeli, kun sitten sen tajusi :)
Tosin tein niin, että taivutin sitä metalli"lankaa", mikä sitten siihen tappiin osuu kun vääntää kaasua, nyt kun väännän kaasua, niin se metallipala ei ole lähelläkään sitä pumppua.. Vielä en ole päässyt kokeilemaan, kun ei ole pipercrossi postista saapunut ja suutinkin on jo valmiiksi vaihdettu kokoon 92.
Jotain neuvoja vielä, että pitääkös tuolta kaasarista säädellä mitään muuta kun laitan piperin kiinni kuin suutinta?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 25.10.2009 19:04

<|TuX|> kirjoitti:Olikin joo muutes paljon yksinkertaisempi tuo kiihdytyspumpun hommeli, kun sitten sen tajusi :)
Tosin tein niin, että taivutin sitä metalli"lankaa", mikä sitten siihen tappiin osuu kun vääntää kaasua, nyt kun väännän kaasua, niin se metallipala ei ole lähelläkään sitä pumppua.. Vielä en ole päässyt kokeilemaan, kun ei ole pipercrossi postista saapunut ja suutinkin on jo valmiiksi vaihdettu kokoon 92.
Jotain neuvoja vielä, että pitääkös tuolta kaasarista säädellä mitään muuta kun laitan piperin kiinni kuin suutinta?

Minähän sanoin että se on helppo tajuta. ;)

Tietopankista löytyy sätöön kaikki jutut.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 25.10.2009 21:07

Onkos tosta sit mitään hyötyä kun sen kiihdytyspumpun ottaa pois käytöstä...? ei taida mitään isoa olla,ko,kö?
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 25.10.2009 22:11

paska.kasa kirjoitti:Onkos tosta sit mitään hyötyä kun sen kiihdytyspumpun ottaa pois käytöstä...? ei taida mitään isoa olla,ko,kö?

Itse en oo vielä kokeilemaan päässyt, mutta sen takia kone sai kiihdytyksissä liikaa bensaa, ja meinasi siis melkein aina risteyksessä tukehtua.. Pitänee parin päivän päästä soitella kaverille, että missähän se mun piperi luuraa..
Viimeksi muokannut Napoleon Dynamite päivämäärä 25.10.2009 22:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 25.10.2009 22:12

Jotkut on ottanut sen pois käytöstä, itse en ole vielä, muutakin pitäisi tehdä.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 1.11.2009 19:09

Mikähän nyt mahtaa olla vikana, kun olen kokeillut säätää tuon kaasarin kohilleen, eli ei oikein ota vauhtia..


(tarinaa)
Laitoin siis t-paidasta kankaanpalan ilmanputsariksi pipercrossia odotellessa, ja kokeilin sitten eri suuttimilla 92-->98, mutta kaikilla suuttimilla kävi sama juttu. Kone huutaa täysillä, ja pätkii, kun kaasu on pohjassa, savuttaa ihan perkuleesti ja ei ota huippuja ollenkaan. Kokeilin myös säätää seosruuvia kaikkien suuttimien kanssa noiden tietopankin ohjeiden avulla, mutta ei, kone vaan huutaa. Tuntuu, kuin vaihteellisella mopolla huudattaa 1-vaihteella koko ajan, kierrokset tapissa, mutta mihinkään ei liiku.
Jelppiä kiitoksia.

Ja mites muuten noi suuttimet toimii, eli mitä käy jos on liian iso suutin, ja mitä käy jos on liian pieni suutin?

Edit: Kuulema liian pieni suutin.. Mistähän tähän saa 100-140 suuttimia?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 5.11.2009 14:59

Onkos sulla ihan vakio sylinteri?
Voiko muka 92-98 olla liian pieni suutin?? eiks 98 oo jo liian iso vakiolle?

Mä en oo viel vaihtanu 62cc kiinni,mut pistin ton 90 suuttimen 85;sen tilalle,sit mul on toi PitPro putsari,lämpimänä vetää paremmin ylämäkiin...kylmänä vähän röpöttää...saa varmaan liikaa löpöä kylmänä.en tiiä.mä en edes säätäny seos ruuvia :D
Ja sanoivat Virivaralla et sopiva suutin 62cc on 90-92. Ei sulla liian pieni suutin voi kyllä olla :/
En tiiä.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 5.11.2009 17:57

paska.kasa kirjoitti:pistin ton 90 suuttimen 85;sen tilalle,sit mul on toi PitPro putsari,lämpimänä vetää paremmin ylämäkiin...kylmänä vähän röpöttää...saa varmaan liikaa löpöä kylmänä.en tiiä.mä en edes säätäny seos ruuvia :D

Sulla on silloin ryyppy päällä. ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista